Vijest o novih 1.000 radnih mjesta do kraja godine i veća proizvodnja u tvornici koju je Benetton kupio prošle godine, obradovala je tekstilce, ali za vlasnike 60 partnerskih radnji u Srbiji to ne znači povoljnije uvjete nabave.
Ponedjeljak
15.10.2012
Bez obzira što talijanska kompanija Benetton planira povećati proizvodnju u svojoj tvornici u Nišu, njihovi partneri u maloprodaji na srpskim tržištu neće od toga imati značajniju korist.
 

Benetton je u Srbiji prisutan od 1990, kroz partnerski sustav. Master franšizu za tržište jugoistočne Europe kojem pripada i Srbija ima talijanska tvrtka Chemica Trieste u vlasništvu Sven Bichler. U Srbiji partnerski sustav trenutno čini oko 60 partnerskih jedinica - prodavaonica u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku, Kragujevcu i Užicu, od čega su 4 vlastite postrojbe. Naime tvrtka Chemica Trieste je i sama osnovala mješovito srpsko-talijansko poduzeće u Srbiji - Beocolor Chemco - u čijem su vlasništvu spomenute četiri poslovne jedinice odnosno prodavnice.

Poslovni model Benetton Grupe inače podrazumijeva distribuciju robe kroz dva kanala: veleprodaja, kako ga tvrtka naziva a predstavlja prodaju preko partnerskog sustava, i izravnu prodaju. Benettonov partnerski sustav baziran je na mreži neovisnih partnera koje na određenoj teritoriji koordiniše neovisni predstavnik prodaje - poput gospodina Bichler, koji je predstavnik za Jugoistočnu Europu. Benetton, zarad izravne prodaje, otvara i radnje u vlastitom vlasništvu, ali samo u većim gradovima poput Tokija ili Los Angelesa, u kojima su neophodne velike investicije.

Petar Cvijić, direktor i manjinski suvlasnik tvrtke Beocolor Chemco kaže, povodom vijesti o širenju proizvodnje i novim radnim mjestima s početka teksta - da je roba koja se proizvodi u Srbiji namijenjena za izvoz. - Vlasnici Benetton radnji u Srbiji će robu i dalje dobivati ​​iz glavnog skladišta smještenog u Trevisu po tvorničkim cijenama - objašnjava nam Cvijić.

Partnerski sustav Benetona u Srbiji, neće dakle osjetiti značajnije benefite od proizvodnje u Srbiji - osim po eventualnu povećanu kupovnu moć, jer ipak svako novo radno mjesto nosi i boljitak cijeloj ekonomiji. Cvijić kaže da su, inače, uvjeti za pristupanje sustavu, i otvaranje Benetton radnji, veoma strogi i zahtijevaju solidnu investiciju. - Kompletan namještaj i rasvjeta se naručuju u Italiji, a građevinski radovi se izvode po nacrtima arhitekti iz Italije - kaže on. Također, partneri su u obavezi da robu nabavljaju od Benettona i sve maloprodajne cijene, ali i cijene na popustima i sniženjima, prema Cvijićevim riječima, diktira Benetton grupa - kako partneri ne bi bili jedni drugome konkurencija . Opet, ovako postavljen sustav lišava partnera plaćanja naknada koje su sastavni dio kod, recimo, franšiznih sustava - partneri ne izdvajaju čak ni naknadu za marketing.

Benetton Grupu čine brendovi United Colors of Benetton, Undercolors of Benetton i Sisley. United colors of Benetton je prisutan u 120 zemalja i širom svijeta ima više od 6.500 radnji. Godišnje proizvede oko 150 milijuna odjevnih predmeta i ostvari oko dvije milijarde eura prometa. Na razvijenim tržištima Grupa generira ukupno 74 posto prihoda dok se ostatak ostvari na tržištima u razvoju.