Što je s McDonald’som u Grčkoj?
Da kriza na lokalnom tržištu može uzdrmati i velike tvrtke koje desetljećima unatrag uspješno posluju, potvrđuje i slučaj McDonald'sa u Grčkoj. Nedavnim zatvaranjem restorana u Solunu, koji je, inače, otvoren još davne 1994. godine, franšizna mreža američkog giganta "spala je" na samo dva restorana u Ateni. Američki lanac, međutim, i dalje ostaje u igri, budući da u svom vlasništvu ima još 18 restorana u Grčkoj.
Na drastičan potez zatvaranja franšiznih restorana McDonald's bio je primoran zbog promjena u okolnostima poslovanja, koje posljednjih godina utječu i na preoblikovanje ugostiteljskog tržišta u Grčkoj uopće -- pad kupovne moći, drastične mjere štednje koje mijenjaju navike potrošača... Ne može se izbjeći dojamu da je najveća prijetnja, ipak, snažan razvoj lokalnih lanaca restorana koji nude sličan meni -- po mnogo povoljnijim cijenama.
Tako, na primjer, loše tržišne okolnosti kao da ne utječu na lokalni franšizni fast-food lanac Goody's, koji već 35 godina širi svoju mrežu tzv. restorana brze usluge u Grčkoj. Trenutno, radi više od 150 prodajnih mjesta diljem zemlje. Lanac se širi kroz franšizu, a djeluje i izvan matičnog tržišta -- ima više od 20 restorana na Cipru, Bugarskoj, Rumunjskoj i Mađarskoj. Takođe, planiraju brend proširiti i na tržišta Albanije, Crne Gore, Kosova, Makedonije, Bjelorusije, Libije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
U McDonald'su, čini se, uviđaju da su potrebne promjene. Iz tvrtke kažu da nemaju namjeru povući se iz Grčke, već će mijenjati određene segmente poslovanja. Prije svega, kroz izbor novih lokacija za restorane, koji će omogućiti povoljnije uvjete zakupa, a time i rentabilnije poslovanje primatelja. Time bi se McDonald's "vratio" u tokove aktualnog trenda koji se primjećuje svugdje u Europi -- jačanje restorana i lanaca s tzv. brzom uslugom. Jer, čini se, da kako kupovna moć europskog stanovništva opada, tako se prilagođavaju i navike u obedovanju. Zanimljivo je da i u mediteranskim zemljama značajno raste broj posjeta fast-food restoranima u odnosu na tradicionalne.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
LUXURY FURNITURE je vlasnička tvrtka DIVANI&SOFA’ franšize salona za vrhunski namještaj specijalizirane za moderan, prilagodljiv i ekološki prihvatljiv namještaj.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...