Na benzinsku crpku po namirnice?

Rezultate poslovne simbioze između dva velika sustava već određeno vrijeme možemo pratiti i u Poljskoj. Franšizni sustavi - lanac benzinskih crpki Lukoil i trgovački lanac Carrefour - godinu dana posluju "ruku pod ruku". Ruska naftna tvrtka je, naime, odlučila, u okviru svojih benzinskih crpki u Poljskoj, uspostaviti lanac franšiznih trgovina tvrtke Carrefour (Carrefour Express). Ulaskom francuskog branda, 22 benzinske postaje Lukoila su tako obogatile svoju osnovnu ponudu i robom široke potrošnje - Carrefour Express na benzinskim postajama radi 24 sata dnevno i ima neuobičajeno širok asortiman robe, uključujući čak i namirnice koje se inače ne prodaju na ovakvim mjestima - voće, povrće, meso, pecivo i mliječne proizvode.
Suradnja između Carrefoura i Lukoila definirana je franšiznim ugovorom. Carrefour, kao davatelj franšize, ima obvezu da benzinske crpke redovito snebdeva robom. S druge strane, Lukoil, kao primatelj Carrefour franšize, ima pravo formirati cijene proizvodima, i one su uglavnom niže nego u običnim supermarketima.
- Pri izboru proizvoda koji će ući u asortiman trgovina oslonili smo se na iskustvo i znanje koje već godinama stječemo razvijajući franšizni format Carrefour Express. Zahvaljujući tome, uspjeli smo napraviti i optimalan asortiman robe za kupce koji koriste usluge benzinskih crpki - kaže Marek Lipko, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj.
- Želimo privući klijente tako što ćemo im ponuditi novu razinu usluge. Ono što je u današnjem svijetu jako važno jest da ljudima date mogućnost da što manje vremena provedu u svakodnevnoj kupnji, a da što više budu sa svojom obitelji i prijateljima - kaže Pjotr Žuromski, direktor prodaje Lukoila u Poljskoj.
Carrefour iza sebe već ima sličan pokušaj suradnje s drugim lancem benzinskih crpki. Taj projekt, međutim, nije uspio. Carrefour marketi s robom široke potrošnje su se, naime, prije nekoliko godina mogli pronaći i na BP benzinskim crpkama, ali je suradnja okončana nakon negativne ocjene o pilot-projektu. Za vrijeme konferencije za novinare, upitan da navede razloge neuspjeha, Francois Vincent, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj, kroz šalu je rekao da nije pristojno govoriti o bivšim partnerima pred novim partnerom. Odgovor, izgleda, treba tražiti između redaka. - Ovakva vrsta suradnje prije svega zahtijeva predanost obje strane. Od toga ovisi uspjeh projekta - dodao je Vincent.
Hoće li "brak" dvije tvrtke opstati? Postoje naznake koje kažu da hoće. Za sada, Carrefour marketi unutar Lukoil benzinskih crpki dobro posluju u nekoliko poljskih regija, dok samo u Varšavi ima šest ovakvih postaja. Pored toga, dvama tvrtkama ovo nije prvi put da surađuju na ovaj način. Po istom principu, Lukoil i Carrefour već nekoliko godina uspješno posluju u Belgiji.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.