Jeste li za vending biznis?
Radeći godinama u vending biznisu na poslovima postavljanja, punjenja i servisiranja samoposlužnih aparata za kavu i tople napitke te na poslovima komercijale, Robert Družinić iz Varaždina odlučio je da se i sam okuša u tim vodama, ali kao poduzetnik. Sredinom 2016. godine osnovao je tvrtku Manija d.o.o. i počeo razvijati brand Caffemanija. U temelju poslovne ideje je postavljanje, punjenje i servisiranje svih vrsta samoposlužnih aparata, kao što su samoposlužni aparati za kavu i tople napitke i snack aparati, a ponuda tvrtke obuhvaća i postavljanje aparata za vodu na galone i Lavazza mini-aparata za espresso namijenjenih malim tvrtkama.
– Osam godina sam se bavio ovim biznisom, ali po pravilima firme u kojoj sam radio. Počeo sam osjećati potrebu za većom slobodom – da mogu dogovarati posebne uvjete, poručiti robu brže, biti više na usluzi klijentima. I druge su me životne okolnosti navele da počnem intenzivno razmišljati o tome da postanem poduzetnik – ostvario sam se kao otac i poželio lakše kombinirati poslovne obveze sa slobodnim vremenom. Pomislio sam da bih, uz pomoć supruge Nine, koja je ekonomistica po struci, mogao razviti posao od kojeg bismo živjeli – priča Robert o počecima.
Konkurencija je u ovom poslu u Hrvatskoj, prema njegovim riječima, iznimno jaka. – No, mi se borimo. Dosadašnje iskustvo govori da su za suradnju u ovom poslu vrlo važne preporuke. Preporuka podrazumijeva da ljudi znaju da će u aparatima biti dobra kava te da će servisiranje aparata biti u kratkom roku. Zato smo se opredijelili biti firma koja će koristiti isključivo visoko kvalitetne sirovine – na primjer, brandove Nescafe ili Lavazza. Odlučili smo se nuditi kvalitetu na uštrb svoje zarade i ostat ćemo i dalje pri toj odluci – objašnjava Družinić.
Svojim samoposlužnim aparatima mogu pokriti potrebe korisnika, ma koliko veliki ili brojni bili – od vrlo prometnih lokacija, poput zdravstvenih ustanova, fakulteta ili tvrtki s više stotina radnika, do firmi s po nekoliko zaposlenika, kojima nude male espresso uredske aparate. – Segment malih uredskih aparata nam dobro ide. Mi firmi iznajmljujemo aparat besplatno, a uvjet je da naruče 100 kapsula kave mjesečno. Oni, praktički, plaćaju samo kavu i to je manjim uredima jako interesantno – objašnjava Robert Družinić.
Međutim, razvijajući ovaj posao, uočili su da na tržištu postoje ljudi koji bi željeli pokrenuti vlastiti posao, ali ne znaju kako bi to ostvarili ili, jednostavno, nisu skloni da se samostalno otisnu u poduzetničke vode. Takvim ljudima, Caffemanija nudi poslovnu suradnju kroz partnerstvo.
– Svi koji imaju želju raditi za sebe ili imati dodatni oblik zarade, a posao žele pokrenuti uz niska ulaganja te uz to biti i sigurni u svoj uspjeh – mogu od tvrtke Manija dobiti kompletno rješenje za pokretanje malog vending biznisa – kaže Družinić.
Uobičajeno, podsjeća naš sugovornik, za vending biznis su potrebna visoka kapitalna ulaganja jer treba kupiti aparate. Ovo je prvi problem koji će rješiti potencijalnom poslovnom partneru. Naime, onim ljudima koji su zainteresirani za ovaj posao nude mogućnost uzimanja aparata u najam uz određenu mjesečnu nadoknadu. Zauzvrat, partneri će dobiti određeno jamstvo o ispravnosti aparata.
– Partnerima bismo prenijeli kompletan know-how u vezi s ovim biznisom – u pogledu punjenja i osnovnog servisa aparata za tople napitke, kao i pomoć prilikom pokretanja biznisa, što, između ostalog, uključuje i odabir odgovarajućeg oblika poslovnog subjekta. Radimo i poslovni plan, sve kako bi partneru odmah na početku rada pomogli u lakšem planiranju i pokazali mu koliko realno može zaraditi u ovom poslu – naravno, ovisno o željama i preferencijama poslovnog partnera – objašnjava Robert.
Caffemanija osigurava sirovine, rezervne dijelove za aparate te potporu 24 sata svaki dan. – Sve što je poslovnim partnerima potrebno je da poznaju mikrolokaciju na kojoj bi gradili svoj biznis te da se obvežu da će u određenom periodu, na unaprijed definiranom teritoriju koji im pripada, postaviti minimalno deset aparata. Oni bi također imali mogućnost nuditi i male aparate lokalnim tvrtkama. Obveza bi bila da kavu, odnosno, sve sirovine za punjenje aparata, naručuju od Caffemanije. Važno je da je ta osoba vješta u prodaji, da je komunikativna, ali i da je kadra servisirati aparat te razumijeti kako stroj funkcionira – objašnjava Družinić.
Partneri sami mogu odlučiti hoće li im ovo biti dodatni posao ili će mu se potpuno predati i pokušati od njega napraviti solidan izvor prihoda. – Suradnjom s nama ljudi bi preskočili prvi korak, ne bi im trebao veliki početni kapital, a mogli bi ostvariti dodatni izvor prihoda ili to podići na višu razinu i napraviti mali biznis za sebe. Vjerujem da postoje ljudi koji bi rado krenuli u poduzetničke vode. Pa zašto ne u vending biznis? – poziva na suradnju Robert Družinić.

pročitajte članke

Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Američki fast food lanac Burger King planira povećati broj restorana na tržištu Velike Britanije.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Military Shop, koncept srbijanske tvrtke Militaria, nastao je prije više od dva desetljeća. Pored razvoja online prodaje taktičke i zaštitne opreme na tržištima u regiji, razvili su i maloprodajnu partnersku mrežu.
Poslovni dar je izraz brige za partnere, zaposlene i klijente, gesta kojom se gradi dobar imidž tvrtke.
Popularno na forumu
Zaradi na jeftinoj kavi
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblje delicije i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?