Surf’n’Fries-u pomaže to što ima jasan koncept i viziju -- prodavati najbolji pomfri na svijetu. Takođe, vrlo snažan branding, originalnost po pitanju ambalaže i vrhunske kvalitete proizvoda. Sa internacionalnog aspekta, možemo reći da je ključno to što krumpir i pomfri vole svi ljudi na svijetu, bez obzira na rasu, dob ili spol.
Andrija Čolak, suvlasnik tvrtke Surf’n’Fries
Ponedjeljak
04.11.2013
Kako ocjenjuje ovu poslovnu godinu, u čemu je tajna revolucionarne tehnologije pripreme S’n’F krumpirića i što planiraju, razgovaramo sa Andrijom Čolakom
 

Ako je suditi po širenju prodajne mreže, za Surf'n'Fries bi se moglo reći da iza sebe ostavlja vrlo uspješnu godinu. Prvo su osnovali joint venture tvrtku u Turskoj i otvorili lokale za prodaju svojih specijaliteta od krumpirića u Istanbulu. Zatim je pokrenuta franšizna jedinica u Beču, a nedavno su potpisali master ugovore za tržište Rumunjske i Mađarske. Čini se da ovaj izvorno hrvatski fast-food koncept lagano, ali sigurno osvaja Europu. Andrija Čolak, suvlasnik tvrtke Surf'n'Fries, govori o novim idejama i planovima koje razvija sa svojim poslovnim partnerom Denisom Polićem, projektima koji će uskoro biti ostvareni, ali i birokraciji koja ometa poduzetništvo.

Ova je godina na izmaku. Već ste dobili epitet "kraljeva krumpirića". Kako biste ocijenili poslovnu godinu koja je ostala za vama?

Da, redovito dobivamo nadimke poput krumpirić, krumpirko i slično! ( Smijeh.)
Protekla godina je bila izuzetno zahtjevna za nas. Napravili smo veliki korak ulaskom na tursko tržište sa tri objekta, povećali smo broj mobilnih jedinica na Jadranu, te smo ušli na austrijsko tržište s mobilnom jedinicom u Beču. S druge strane, nije nam ni bilo lako. Teška ekonomska situacija u Hrvatskoj utjecala je i na tržište restorana s brzom uslugom (QRS), što se očitovalo u ogromnom padu prihoda. Takođe, zbog nedavnih nereda u Turskoj, dodatno je zakomplicirana operacija širenja mreže u toj zemlji. Međutim, uspijevamo se nositi sa svim izazovima i idemo naprijed.

Ova je godina, moglo bi se reći, bila revolucionarna za Surf'n'Fries i zbog uvođenja nove tehnologije pravljenja pomfrija. O kakvoj tehnologiji je, zapravo, riječ?

Riječ je o Surf'n'Fries - AirFryer tehnologiji koju već gotovo godinu dana razvijamo sa jednom švedskom tvrtkom. Sigurni smo da ova tehnologija može napraviti ogroman preokret, ako ne i revoluciju u QRS industriji. Naime, uspjeli smo napraviti uređaj koji pravi pomfri bez - doslovno - i jedne kapi ulja! Napominjem, budući da niti jedan lanac na svijetu trenutno nema ovu tehnologiju, stvorili smo ogromnu konkurentsku prednost, posebno za tržišta Amerike i drugih zapadnih tržišta. Osim toga, s ovom tehnologijom možemo znatno smanjiti izravan trošak koji odlazi na nabavku ulja, te smanjiti inicijalnu investiciju, pošto za ovaj uređaj nije potrebna ventilacija.

Iz bogatog iskustva koje ste sticali i u drugim poslovima, a sa današnje distance, što je to što konceptu Surf'n'Fries omogućuje uspješno poslovanje i širenje franšize, ne samo u Hrvatskoj nego i u drugim zemljama?

Surf'n'Fries-u pomaže to što ima jasan koncept i viziju - prodavati najbolji pomfri na svijetu. Takođe, vrlo snažan branding, originalnost po pitanju ambalaže i vrhunske kvalitete proizvoda. Sa internacionalnog aspekta, možemo reći da je ključno to što krumpir i pomfri vole, doslovno, svi ljudi na svijetu, bez obzira na rasu, dob ili spol.

Trenutno se zabavljamo jednim potpuno ludim konceptom, a to je dostava pomfrija na kućnu adresu - dronovima! Iako je to još uvek u ranoj razvojnoj fazi, jako nam je zanimljiva ideja da minijaturni bespilotni helikopter navođen GPS-om dostavi pomfri našem kupcu izravno na vrata.

Jednom ste istaknuli da je birokracija jedan od najvećih kočničara poduzetništva. Da li se nešto promijenilo po tom pitanju ulaskom Hrvatske u Europsku uniju? Koliko Vam je poslovanje olakšano time što je Hrvatska dio EU?

Osobno, prezirem birokraciju i smatram da je 80 posto birokracije nepotrebno. Ulazak u EU nam je olakšao poslovanje, ali samo u tom smislu da sada možemo lakše izvoziti proizvode u EU. Više nam nije potrebna hrpa dokumentacije za izvoz ili uvoz, već je sve mnogo jednostavnije i mnogo brže i jeftinije. To je zaista odlično i takve stvari treba podržati. Ostale efekte za sada nismo osjetili.

Primjećujemo da neprestano radite na unapređenju koncepta -- od tehnologije do formata franšiznih jedinica. Kakvi su planovi po pitanju unapređenja u narednoj godini?

Trenutno se zabavljamo jednim potpuno ludim konceptom, a to je dostava pomfrija na kućnu adresu - dronovima! Iako je to još uvijek u ranoj razvojnoj fazi, jako nam je zanimljiva ideja da minijaturni bespilotni helikopter navođen GPS-om dostavi pomfri našem kupcu izravno na vrata.

Osim toga, za tržište Austrije i Njemačke razvijamo koncept Surf'n'Fries Trailer-a, što bi bio veći format mobilne prodajne jedinice, koja bi se, poput Surf'n'Fries Mobile-a, mogla premještati s jedne na drugu lokaciju.

Što se širenja franšizne mreže tiče, tome posvećujemo najveći dio vremena. Nedavno smo potpisali ugovor za master franšizu za Rumunjsku, tako da će naši partneri lansirati Surf'n'Fries u Bukureštu u ožujku 2014. godine. Zaključili smo i master ugovor s Mađarima, te razvijamo jedan koncept za Ukrajinu. U toj zemlji bi Surf'n'Fries trebao biti dio ponude na 150 benziskih crpki. Našli smo partnera u SAD-u s kojim smo nedavno osnovali kompaniju i u toj zemlji. Na američkom tržištu planiramo iskoristimo pomoć venture capital ili private equity fondova da započnemo poslovanje. Što se zaljevskih zemalja na Bliskom istoku tiče, još smo u pregovorima.

Kakva je sudbina Vašeg drugog koncepta -- Chill Frozen Yogurt?

Upravo planiramo uvođenje novih zimskih proizvoda. Naime, Chill ima problema, budući da se radi o sezonskom konceptu i tijekom zimskih mjeseci radi bitno slabije nego ljeti. U Rijeci smo promijenili mjesto, te smo sada u partnerstvu s riječkim Pikom, s kojim dijelimo isti prostor. Piko nudi kolače i torte, a Chill - smrznute jogurte. Takođe, razmišljamo i o nekoj vrsti mobilnih Chill prodavaonica.