Život posvećen fettuccinama

Još uvijek nije poznato kako je i zašto 7. veljače postao američki nacionalni praznik, dan posvećen Alfredovim fettuccinama. Pouzdano se, međutim, zna da je ova vrsta tjestenine s "duplom mjerom maslaca i parmezanom" nastala 26. veljače 1908. godine u Rimu – sudeći uprav po životnoj priči nadaleko poznatog ugostitelja i tvorca slavnih fettuccina – Alfreda Di Lelia. Tog je dana, krajem veljače, Alfredo dobio sina, ali i ideju za ovo jednostavno, okrepljujuće jelo.
Priča kaže da je Alfredova supruga bila toliko iscrpljena nakon poroda te nije mogla jesti, a Alfredo, kao vrsni kuhar koji je vodio i obiteljski restoran, riješio da joj brzo vrati apetit i snagu. – Odlučio je napraviti nešto tradicionalno, jednostavno, no, jako i hranjivo – priča nam Ines Di Lelio, Alfredova unuka. – Napravio je tijesto za fettuccine, skuhao pastu te dodao puno maslaca i parmezana. Moja je baka bila oduševljena! Odmah je predložila staviti fettuccine na meni restorana – kaže Ines Di Lelio koja danas, nakon djeda, oca i brata, vodi isti obiteljski restoran u Rimu – "Il Vero Alfredo".
Fettuccine all'Alfredo ubrzo su postale zaštitni znak ovog restorana, a recept je, napominje Ines, još davno "prešao granice Italije". Prvi "internacionalni" glas o ljubaznom domaćinu i fettuccinama pronio je poznati bračni i glumački par – Douglas Fairbanks i Mary Pickford koji su 1927. boravili u Rimu. – Ponijeli su recept za Ameriku i Alfredove fettuccine počeli pripremati prijateljima. Nakon toga, mnoge slavne ličnosti – političari, glumci, pjevači – kad su dolazili u Rim, željeli su posjetiti restoran te probati fettuccine u "izvornom" ambijentu. I još je uvijek tako – potvrđuje Ines i dodaje da to donekle objašnjava zašto postoji "dan koji je posvećen fettuccinama u Americi".
– Uostalom, prvu smo franšizu dali za restoran u New Yorku, još 1975. godine – podsjeća ona.
Osim u Americi, "Il Vero Alfredo" franšizne restorane ima i u Meksiku, Brazilu, Dubaiju, a od listopada 2014. i u Čileu. Primatelje franšize, kako kaže, voljeli bi pronaći i na ovim prostorima. – Za nas je važno da osoba koja želi biti dio "Il Vero Alfredo" obitelji, bude netko tko već ima iskustva – netko tko je već radio u ugostiteljstvu i zna kako voditi restoran. Mi ćemo svakako obučiti i menadžment i kuhare, a nakon toga ih redovito pratiti i biti tu za svaku vrstu pomoći – kaže Ines Di Lelio.
Restoran "Il Vero Alfredo" u Rimu i ove će godine, kao i prošle, obilježiti 7. veljače – unatoč tome što se Alfredo's Fettuccine Day isključivo slavi u Americi. – Moj djed nije mogao sanjati da će njegov specijalitet dobiti poseban dan u godini! Nas svakako raduje što ovaj praznik postoji – kaže Ines Di Lelio, ne bez ponosa.
_____________
Više informacija o franšizi restorana Il Vero Alfredo potražite u našem Katalogu franšiza.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Tomislav Fain je već 15 godina u poduzetništvu, bavi se turizmom i ugostiteljstvom. Kada je odlučio otvoriti samoposlužnu praonicu rublja, uzeo je franšizu LG Laundry Lounge.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?