Prihodi rastu u franšizi
Tvrtka Metro Cash&Carry svoj oprobani franšizni sustav u koji ulaze mali, nezavisni trgovci već godinama primjenjuje i u zemljama ove regije. U Hrvatskoj, projekt se već pokazao uspješnim – primatelji franšize ostvaruju bolje poslovne rezultate i konkurentniji su na tržištu. O daljnjim planovima i ciljevima franšiznog sustava koji u Hrvatskoj posluje pod brendom "Moj dućan" te položaju primatelja franšize, razgovaramo s Alenom Žunićem, rukovoditeljem ciljane grupe kupaca – Trgovci.
Kakvi su ciljevi i planovi za razvoj franšiznog sustava "Moj dućan" u Hrvatskoj u ovoj godini?
Metro Cash&Carry već više godina uspješno u Hrvatskoj provodi program podrške i razvoja nezavisnog poslovanja trgovaca. Program je razvijen na globalnoj razini na kojoj Metro posluje te je prilagođen lokalnom tržištu. U ovom trenutku se u modelu programa podrške nezavisnim trgovcima ili franšizne suradnje nalazi više od 6.500 partnera na globalnoj razini. Svakodnevnom suradnjom sa njima i razvijanjem obostranih otvorenih odnosa znanja su koja stječemo i koristimo kako bismo unaprijedili naš program na obostrano zadovoljstvo i korist. Želja je i u ovoj godini primijeniti sva stečena znanja, proširiti znanja naših partnera, ostvariti pozitivan rezultat sa našim partnerima i svakako dodatno proširiti mrežu naših partnera.
Koliko ste zadovoljni dosadašnjom realizacijom ovog projekta i u čemu se sve ogledaju pozitivni rezultati?
Održivost poslovanja, rast i razvoj naših partnera unutar franšiznog modela suradnje "Moj dućan" mjerilo je našeg uspjeha. Povećanje konkurentnosti naših partnera, ostvareni rezultat i zadovoljstvo suradnjom indikatori su na temelju kojih evaluiramo provedbu programa i prema potrebi ga modificiramo. Moram navesti da smo zadovoljni ostvarenim rezultatima i provođenjem programa, ali isto tako ćemo odmah napomenuti da konstantno radimo na programu kako bismo ga dodatno unaprijedili i osigurali našim partnerima najbolji franšizni program u Hrvatskoj u svakom trenutku.
Veliki broj naših partnera tijekom prošle godine ostvarili su znatan rast prometa i prihoda u odnosu na rezultate iz prethodne godine. Među navedenim partnerima je bilo dosta naših starih partnera koji iz godine u godinu unaprjeđuju svoj rezultat, ali treba istaknuti i nove partnere koji su se priključili programu tijekom prošle godine. Primijenili smo sve alate i standarde programa i ostvarili pozitivan rezultat. To nam daje odgovore o ispravnosti našeg programa i veliki poticaj za njegovo daljnje proširenje i unapređenje.
Možete li nam reći koliko je trenutno trgovaca u franšiznoj mreži i u kojim područjima ih je najviše?
Naša franšizna mreža proširuje se svaki mjesec trgovcima iz svih krajeva Hrvatske. Zastupljenost partnera u programu „Moj dućan“ u skladu je s prisutnošću Metro prodajnih centara u Hrvatskoj – od Istre i Kvarnera, središnje Hrvatske i Slavonije do Dalmacije i krajnjeg juga Hrvatske. Dodatno smo sa "Moj dućan" trgovinama prisutni i na otocima.
U kojoj su mjeri trgovine koje se priključe franšizi "Moj dućan" konkurentnije na tržištu i zbog čega?
Cilj franšiznog programa "Moj dućan" je pomoći našim partnerima da budu konkurentni i samostalni. Kako bi to postigli, na raspolaganje im stavljamo naše iskustvo, stručnjake i asortiman. Metro Cash&Carry svakodnevno prati domaće i globalne potrošačke trendove te prikupljeno znanje prenosimo našim partnerima u programu “Moj dućan”. Podrška za povećanje efikasnosti poslovanja, uz zadržavanje potpune financijske i operativne samostalnosti, temeljne su značajke programa. Tehnike izračuna koeficijenta obrtaja ili uvođenje mikro-sezonskog asortimana, konstantna marketinška i promocijska podrška samo su neki od načina sa kojima partnerima pomažemo u optimalnom upravljanju resursima kako bi bili atraktivna destinacija kupovine prilagođena potrebama njihovih kupaca. Naravno, svi zajednički napori idu u smjeru pozitivnog utjecaja na konkurentnost naših partnera.
Jedna od komparativnih prednosti našeg programa je svakako i jednostavnost. Svi zainteresirani mogu se uključiti ispunjavanjem formulara za prijavu dostupnom na službenoj internetskoj stranici, pozivom u najbliži Metro Cash & Carry centar ili se obratiti jednom od Metro-ovih trgovačkih putnika.
U kojem dijelu poslovanja ti trgovci najviše traže i očekuju pomoć od Metroa?
Svjesni smo kako izgradnja održivog i konzistentnog poslovnog modela često zahtijeva i značajne promjene u načinu razmišljanja i svakodnevnog poslovanja. Upravo zbog toga, program „Moj dućan“ sastoji se od analize tržišnog potencijala partnera, preuređenja prostora zbog promjene asortimana, stručne marketinške podrške te kontinuirane podrške i edukacije. To su područja koja smo, tijekom višegodišnjeg iskustva i suradnje sa trgovcima prepoznali kao najpotrebnija našim partnerima.
Nakon preuređenja asortimana male trgovine, stručnjaci iz Metro Cash&Carryja prate prodaju, pomažu malom trgovcu pri rješavanju problema, predlažu mu nove usluge te po potrebi pružaju stručnu edukaciju.
Kroz ovaj program naši partneri dobivaju kontinuirane promocije proizvoda skrojene prema potrebama njihovih kupaca, uz čitavu lepezu marketinške podrške, kako u medijima ili njihovom susjedstvu, tako i na samom prodajnom mjestu. Trgovci uključivanjem u Metro-ovu mrežu, uz povoljnije uvjete nabave, dobivaju i ono najvažnije za dugoročnu održivost – stručnu podršku i savjete.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala