Ozbiljan pristup

Branko Nešić, Rakia bar
(Foto: Branko Nešić)
Sredinom prosinca u Beogradu će biti održan Rakia fest "Najjači ukusi Srbije", u organizaciji Rakia bara i Udruge proizvođača prirodnih voćnih rakija. Nedavno je s radom počeo i prvi franšizni Rakia bar "preko bare" - u Kanadi. Razgovaramo s Brankom Nešićem, direktorom Rakia festa i vlasnikom Rakia bara o vezi ova dva događaja, kao i rezultatima u Kanadi.
Približava se Rakia fest. Da li takav događaj, koji ima sajamski karakter, na bilo koji način stvara benefite i za razvoj franšizne mreže?
Rakia fest je mnogo širi koncept od Rakia bara. Povezali smo oboje na simboličan način, a da ne pravimo Rakia bar fest. Rakia fest je promocija rakije kao pića na kojoj nastupa i Rakia bar. Kao organizatori dajemo informacije o samom poslovanju Rakia bara i franšiznim mogućnostima. Dobar dio informacija dat je u katalogu Rakia festa. Ipak, Rakia fest nije promocija isključivo Rakia bara, već rakije.
Jedna od ključnih stvari u našem biznisu je opskrba. Rakia bar nije samo bar sa gomilom rakija na jednom mjestu. Nakon uspjeha naše "priče" mnogi vlasnici lokala su počeli obogaćivati rakijsku kartu pića. Uvidjeli smo koliko je veliko nepoznavanje suštine stvari: što je to dobra rakija, kako se konzumira, s čim se slaže. Na Rakia festu pričamo baš tu priču. Na Festu gostuju strani predavači, organiziramo razne radionice, najveće nacionalno natjecanje u ocjenjivanju rakije odvija se na Festivalu. Približili smo potrošačima samu rakiju i kako razlikovati dobru od loše. Zahvaljujući tome, sporednim putem utječemo i na našu franšiznu ponudu. Na Rakia festu postoji fantastična selekcija dobrih i loših proizvođača, novih okusa. Uz to, stječemo nova saznanja koja implementiramo u franšizno poslovanje. Svi naši primatelji franšize dolaze na taj događaj. Potencijalni partner iz Beča će doći ove godine, kao i veleposlanik Kanade koji se zainteresovao da upozna ljude koji na kreativan način povezuju Srbiju i Kanadu.
Prošlo je nekoliko mjeseci od pokretanja franšiznog Rakia bara u Kanadi. Kakva su iskustva?
Franšizna jedinica u Torontu pozitivno posluje od samog početka, što je sjajno.
Tržište Kanade za nas predstavlja najveći izazov do sada, budući da prvi put radimo u tako velikoj zemlji. Kanada je i vrlo specifična, jer u njoj živi veliki broj nacija, pa smo željeli da vidimo koliko je Rakia bar uopće multikulturalno prihvatljiv. Rakia bar, bez obzira što je vezan za rakiju, nema u svom konceptu izražene etničke detalje poput ćilima, sarmi i slično. Rezultat je da su polovica gostiju Kanađani, a polovica naši ljudi koji žive tamo.
Kada se radi o samom poslovanju, reakcije su fantastične. Franšiza, kao koncept poslovanja, u Kanadi je mnogo jednostavan i razumljiv model. U Srbiji, gdje god sam bio, prvo sam morao da objašnjavam šta je franšiza, pa tek onda da dam informacije o samom franšiznom konceptu. Bilo je već upita iz Vancouvera i razmišljamo o otvaranju drugog Rakia bara u Torontu. Neophodno je, međutim, po kanadskim zakonima, da prvi lokal radi godinu dana da bi širenje mreže moglo nastaviti.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?