Siguran plasman
Prednost je, međutim, što to može biti i jednostavniji put do inozemnih tržišta. Proizvođač, također, nerijetko ima podršku trgovca prilikom razvoja i pozicioniranja proizvoda.
S druge strane, proizvođač mora biti spreman raditi za malu zaradu i voditi se logikom ekonomije obima. Često se od proizvođača može čuti i da je to lakši, ako ne i jedini put da na police trgovca uđu sa premium brendom.
Da bi radili za trgovce, proizvođači moraju ispuniti niz uvjeta koji se, prije svega, odnose na kvalitet proizvoda i proizvodnje. Zato trgovci i zahtijevaju od proizvođača posjedovanje određenih certifikata, kao što traže i dozvolu da rade komplenu kontrolu proizvodnog procesa, ali i iznenadne kontrole rada. Drugi uvjet je poštovanje naručenih količina robe, odnosno kontinuitet snabdjevanja.
Trgovačke marke u maloprodajnom lancu Dehaize grupe zastupljene su u gotovo svim kategorijama. Martina Petrović, portparol tvrtke Delhaize, kaže da su od skoro razvili privatnu robnu marku „Od naše zemlje“ koja nudi karakteristične, tradicionalne proizvode sa ovih podneblja poput ajvara, pekmeza, suhomesnatih proizvoda i slično.
- Nedavno smo pod brendom Delhaize u našu ponudu uvrstili delikatese svjetski poznatih kuhinja: meksičke, azijske i indijske. Naši potrošači od sada, kroz proizvode privatne robne marke, dobivaju mogućnost povoljnije kupnje proizvoda, koji pored odlične cijene nude i kvalitet – kaže Martina Petrović.
Jelena Popović, portparol Metro Cash & Carry, kaže da proizvođači koji rade za tu tvrtku imaju priliku da svoje proizvode izvoze u 29 zemalja, na tri kontinenta. – Trenutačno se proizvodi iz Srbije izvoze i prodaju u devet europskih zemalja. Izvoze se gotovo sve vrste proizvoda. U Metro u Moldaviji, na primer, 24 srbijanskih proizvođača izvozi više od 230 artikala, a do sada je izvezeno više od 200 tona proizvoda – objašnjava Popović.
Ona dodaje i da su prednosti za proizvođače koji rade za tog trgovca višestruke: osigurana im je proizvodnja unapred dogovorenih količina robe, znatno se smanjuju troškovi proizvodnje i transporta, nisu potrebna ulaganja u marketing (poput istraživanja tržišta), kao ni u predstavljanje, distribuciju i unapređenje prodaje, što na kraju rezultira povoljnijim cijenama u odnosu na druge proizvođačke marke. Glavna prednost za kupce je u tome što kupuju proizvode provjerenih proizvođača, po povoljnijim cijenama, jer su ukupni troškovi proizvodnje manji.
U tvrtki Mercator kažu da imaju oko 1.000 artikala trgovačke marke u mnogim kategorijama. - Mercator je u suradnji sa srbijanskim proizvođačima razvio i blizu 200 proizvoda, koji se ekskluzivno prodavaju samo u objektima Mercator i Roda – kažu u toj tvrtki.
Cilj trgovačke marke je da potrošačima ponudi najbolji odnos cijene i kvaliteta. Zbog krize su ti proizvodi postali naročito traženi i njihovo učešće u ukupnoj prodaji konstantno raste. Martina Petrović iz Dehaizea kaže da je učešće private brand proizvoda u ukupnom prometu Delhaize Srbija ove godine dostiglo 15,5 odsto i da je ostvaren rast viši od 10 odsto nego lani.
Trgovci kažu da za njih u najvećem broju rade srbijanske tvrtke. Za privatnu robnu marku Dehaize-a 75 odsto rade srbijanski proizvođači. Za artikle Mercator trgovačke marke radi čak 80 domaćih proizvođača. Broj stranih proizvođača je manji i ukupno ih ima 30. - Trudimo se da ovim odnosom doprinesemo razvijanju domaće privrede, podignemo standarde i obezbjedimo kvalitet i raznovrsnost za naše potrošače – kažu u toj kompaniji.
U proizvodnji Metro robnih marki učestvuje više od 100 srbijanskih proizvođača sa više od 1.200 artikala.
Najnovije Best Buy Award istraživanje za 2012. i 2013. godinu pokazalo je da 76 posto hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još osam odsto razmišlja da ih počne kupovati. Istraživanje, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, ukazalo je na povećanje kupnje i korištenje tzv. proizvoda trgovačkih marki u odnosu na klasične brand proizvode i pokazalo da su kriza i recesija značajno utjecali na potrošačke navike Hrvata.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Popularno na forumu
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Vuna kao vrijedan resurs
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Vuna kao vrijedan resurs
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...