Franšizni sustav je poput velike obitelji
Franšizing kao način poslovanja podrazumijeva brojne značajne elemente, među kojima su svakako – izbor primatelja franšize, prijenos znanja i razvijanje odnosa s budućim partnerima. Na taj način, davatelj franšize može biti siguran da će novi članovi "obitelji" uspješno poslovati. Bile su to i glavne teme u razgovoru s Milicom Gavrilović, vlasnicom srbijanskog franšiznog sustava "Dvije šmizle", koji svoju maloprodajnu mrežu nakita širi sa dosta uspjeha i u vremenu kada se mali broj ljudi odlučuje za ulazak u poduzetničke vode. Franšizni partneri dio su velike obitelji, naglašava Gavrilović, i dodaje da odnosi, stoga, moraju biti dobri, a interakcija obostrana. Jedino tako, suradnja može biti uspješna.
Što Vam je najvažnije prilikom izbora primatelja franšize?
Najvažnije je da se vidi ozbiljnost i predanost poslu. Ukoliko netko, na primjer, uzme najbolju franšizu na svijetu, koja svugdje radi dobro, a sam nema volju i želju raditi te nije ozbiljan – neće uspjeti. Naš princip je da, nakon razmjene mailova ili telefonskih razgovora, obavimo jedan ili dva razgovora uživo sa potencijalnim kandidatima i već na temelju toga, a zahvaljujući iskustvu, možemo procijeniti koliko bi netko bio dobar primatelj franšize.
Tko su najčešće primatelji franšize "Dvije šmizle"?
Uglavnom žene! Neke su već u poslu, poduzetnice s kojima je vrlo lako raditi, energične žene koje već znaju kako se posluje i što je važno za uspješno poslovanje. Imamo i one kojima je franšiza "Dvije šmizle" prvi samostalan posao. S druge strane, među primateljima su i muškarci koji su se jako dobro upoznali s nakitom, a neki od njih i sami rade u radnjama.
Kako razvijate odnose s primateljima i koliko tom segmentu poslovanja posvećujete pažnju?
Mi smo s našim primateljima vrlo tijesno povezani. Trudimo se da im konstantno pomažemo, ali moram istaknuti da i oni pomažu nama. Budući da se bavimo proizvodnjom nakita, informacije sa tržišta koje nam oni daju vrlo su važne, bez obzira što i sami pratimo trendove. Naime, ponekad se događa da nekim franšizama dobro ide određena kolekcija nakita te im onda dostavljamo upravo nju ili im po narudžbi proizvodimo unikatni nakit za njihove klijente.
Stoga i odnos s primateljima mora biti na vrlo visokoj razini, jer nama nije cilj da nas loše predstavljaju u svojoj sredini, već da dostojno reklamiraju "Dvije šmizle", da imaju pristojan izbor nakita, baš kao što mi imamo u našim radnjama u Beogradu. Franšizni su partneri, jednostavno, dio velike obitelji u kojoj odnosi moraju biti dobri, a interakcija obostrana da bi priča bila uspješna.
Moraju se trude, međutim, mi ih nikad ne ostavljamo same. Postoje ljudi u tvrtki koji su zaduženi samo za komunikaciju s partnerima i kojima se oni mogu obratiti za svaki savjet.
Koliko je u franšiznom sustavu "Dvije šmizle" važna obuka i u čemu se ona sastoji?
Obuka je obvezna za sve primatelje, ali prije svega za one koji će izlagati nakit i raditi u radnji. Provodi se dva tjedna pred otvaranje radnje jer ne želimo da prođe mnogo vremena između obuke i samog početka primjene znanja. Jedan od razloga je i to što oni koji su bili na obuci samostalno uređuju radnju. Mi zajedno s njima određujemo gdje će kupiti i koje vitrine, kojih dimenzija i oblika, kako bi to ličilo na radnje "Dvije šmizle". Njihovi prijedlozi su i u tom segmentu dobrodošli. Izlaganje nakita, pak, rade sami jer im je to, da tako kažemo, "diplomski ispit" nakon obuke. Nakon toga, obilazi ih naš franšizni menadžer da provjeri je li sve urađeno kako treba i eventualno uradi određene korekcije.
Važan dio obuke je i priča o Swarovski kristalima. Dugo surađujemo s ovom tvrtkom i nakit koji je izrađen od njihovih kristala je izuzetan i franšize ih jako lijepo prodaju.
Dakle, učimo primatelje franšize kako izlagati nakit, pakirati proizvode, savjetovati kupca. Trudimo se da im znanje prenesemo na jednostavan način, i često govorimo da se izlaganje nakita malo razlikuje od, primjerice, opremanja stana ili izbora garderobe. Do sada nam se nije dešavalo da otvaranja kasne i partneri su obično vrlo lako usvajali informacije.
Drugi dio obuke odnosi se na samo poslovanje i vođenje radnje. U tom segmentu, primateljima franšize ćemo prenijeti svo naše znanje i iskustvo.
Kakve su njihove obveze u pogledu marketinga?
Što se tiče marketinga, mi smo zaduženi za reklamiranje na globalnoj razini. Imamo jako dobru suradnju s mnogim televizijskim emisijama, časopisima, a od prije godinu dana postoji i partnerska suradnja s emisijom koja se emitira na Radio Beogradu i zove se "Beogradske šmizle".
Franšizne radnje se, pak, imaju obvezu reklamirati na lokalnom radiju ili televiziji, eventulno u lokalnim novinama. Napraviti marketing u malom gradu dosta je lakše i uvijek primijećeno. Čak i dok se priprema radnja, dovoljno je istaknuti plakat na kojem se najavljuje otvaranje i cijeli grad bude brzo upoznat s dolaskom "Dvije šmizle". Naravno, velika je prednost i to što je naš brand već dovoljno prepoznatljiv.
"Dvije šmizle" imaju sada već vrlo razgranatu mrežu, a mimo Srbije prisutne su u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Što biste rekli da je razlog takvom uspjehu?
Rekla bih, opet, da je jedan od ključnih razloga – prepoznatljivost našeg branda. Mnogi znaju za "Dvije šmizle", na tržištu smo dugi niz godina. Naravno, iza svega toga stoji sve ono o čemu smo pričali. Da bismo bili "broj jedan", moramo stalno unapređivati poslovanje i truditi se da se ne učaurimo. Želimo i dalje ići naprijed, uz određenu obazrivost. Zahvaljujući dobrom pristupu, čak i u vrijeme krize, mi smo povećavali broj radnika, ne mnogo, no, to je ipak dokaz da nam se povećava obim posla. U Crnoj Gori, primjerice, prodaja našeg nakita je bila 30 posto veća u prvoj polovici ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle. U toj zemlji su otvorena i dva nova franšizna kornera – u Nikšiću i Danilovgradu.
Druga ključna stvar je što za samo otvaranje franšize nisu potrebne velike investicije, ne naplaćujemo niti jednu franšiznu naknadu, što ljudima godi, jer ta sredstva mogu usmjeriti u nešto drugo – više nakita, dekoraciju samog lokala i slično.
pročitajte članke
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Botox, fogyókúra és bőr töltőanyagok vásárlása Magyarországon Kapcsolat +4915213457302
Botox, fogyókúra és bőrtöltőanyagok vásárlása Kapcsolat +4915213457302 Növelje önbizalmát a Botox, a fogyás és a dermális töltőanyagok segítségével. Vegye...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
Nisam mogao vjerovati u internetski zajam dok ga nisam potvrdio i bio sam vrlo sretan kada sam ga dobio od gospodina Paula, svi vi koji trebate zajam trebali biste se obratiti...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Primjenjuje se ponuda kredita od 3%.
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Čista esencija
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...
Čista esencija
WESTLAKE loans saved me from the dishonest and malicious people who excel in extorting money. they kindly granted me a loan of €50,000 over a period of 10 years, that is, a...