Više franšiza, više učenika

Ako bismo o razvoju franšizinga na ovim prostorima sudili jedino prema franšizi škole engleskog za djecu Helen Doron, koja je prisutna u svim zemljama bivše Jugoslavije, mogli bismo reći da je franšizing na dobrom putu. Naime, Helen Doron bilježi rast franšiznih jedinica i broja polaznika, i od ove školske godine u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Crnoj Gori i Makedoniji poslovat će 71 franšizna škola engleskog jezika, što je za 16 više nego prošle godine.
Najviše franšiznih centara radi u Hrvatskoj. Danijela Haralović, vlasnica poduzeća Laka spika, koja je primatelj master franšize za hrvatsko tržište, kaže da će ove godine raditi 23 centara, od toga, 13 u Zagrebu. – Otvorene su četiri nove lokacije, tri u Zagrebu i jedna na Cresu. Jako sam zadovoljna što već šestu godinu zaredom raste i broj učenika i broj franšiza – kaže ona.
Franšiza Helen Doron u Srbiju je stigla 1999. i danas ima 18 centara u pet gradova, a prema riječima Tatjane Petković, vlasnice poduzeća Bee Beep, primatelja master franšize, od ove školske godine biće pridodan još jedan novi centar. – Također, u pripremi je još jedan centar. Broj polaznika konstantno raste, naši đaci imaju odlične rezultate na Cambridge ispitima i najbolji su u svojim školama iz engleskog jezika – kaže Petković.
Franšiza u Bosni i Hercegovini ovog rujna slavi četiri godine poslovanja. Nina Višković, primatelj master franšize za tržište Bosne i Hercegovine, kaže da su se ove godine mreži pridružile četiri nove franšizne jedinice i da ih je sada ukupno deset. – Nadam se da ćemo nastaviti udvostručavati i broj đaka – dodaje ona.
Za gotovo pet godina poslovanja u Sloveniji, Nina Zerjal, vlasnica tvrtke Omnilingua, primatelja master franšize za tu zemlju, uspjela je Helen Doron školu "dovesti" u deset gradova kroz jezične centre i studije. Ove godine, prema njenim riječima, mreži su se pridružile tri nove franšize. – Mogli bismo reći da se brzo razvijamo i rastemo, tako da sam vrlo zadovoljna poslovanjem – kaže ona.
Iako ova franšiza posluje tek dvije godine u Makedoniji, uspjela je mrežu proširi na devet centara i studija, od čega se pet nalazi u glavnom gradu Skoplju. Samo od ove školske godine otvorene su četiri nove franšize, a Goran Dinov, primatelj master franšize za tu zemlju, kaže da očekuje da se od početka 2016. godine otvore dvije nove lokacije. – Roditelji i djeca koja pohađaju naše satove vrlo su zadovoljni rezultatima i tretmanom tijekom samih časova. To je naša glavna motivacija u daljnjem razvoju biznisa i naš je cilj imati po jednu franšizu u svakom gradu u Makedoniji s više od 30.000 stanovnika – kaže Dinov.
Od prošle godine, Helen Doron ima franšizu i u glavnom gradu Crne Gore Podgorici.
pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Tomislav Fain je već 15 godina u poduzetništvu, bavi se turizmom i ugostiteljstvom. Kada je odlučio otvoriti samoposlužnu praonicu rublja, uzeo je franšizu LG Laundry Lounge.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.