Staro partnerstvo novi oblik: Idemo dalje kao franšiza!

Francuski trgovinski lanac Carrefour, prisutan u regiji kroz zajedničko ulaganje sa grčkim Marinopulos-om, (Marinopoulos Group) okončao je direktno prisustvo u formi zajedničkog ulaganja i svoj udeo u zajedničkoj kompaniji prodao grčkom partneru, sa idejom da ostane prisutan samo kao franšizni sistem. Grčka tvrtka otkupila je 50 posto udjela u zajedničkoj kompaniji Carrefour Marinopoulos i time postala jedini vlasnik trgovačkog sustava, aktivnog u široj regiji.
Time se, po riječima obiju strana, promjenom biznis modela i prelaskom na potpuni franšizni model, okončava jedna era suradnje i započinje nova - otvaraju se nove mogućnost za širenje lanca na Cipru, Bugarskoj, Albaniji (gdije su već prisutni), ali i ostalim zemljama regije kroz model za koji se očekuje da pokaže bolje rezultate no dosad.
Prethodno su, još početkom 2010 godine dvije kompanije dogovorile o zajedničkom nastupu u regiji: najavljeno je da će biti formirana zajednička tvrtka (u formi joint venture) koja će krenuti u ekspanziju u regiji, odnosno na tržišta Albanije, Bosne, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije. Po tadašnjoj ideji, zajednička tvrtka je trebalo razviti franšizni sustav kojim bi se nastupilo na svim spomenutim tržištima, pod markom Carrefour. Dogovoreno je i da 60 posto ulaganja pripadne izravno Marinopoulos-u a 40% Carrefour Marinopoulos-u, već postojećem zajedničkom ulaganju u Grčkoj. Dogovor je predviđao i da se dotadašnje zajedničko ulaganje u Bugarskoj (80 posto u vlasništvu zajedničkog Carrefour Marinopoulos a 20 posto Carrefour-a) također pripoji novoformiranoj kompaniji.
No, takvi planovi očito su usporeni valom krize koja je preplavila čitavu regiju.
Sada slijedi novi oblik starog partnerstva.
Marinopulos je jedan od vodećih trgovaca u Grčkoj. Pored partnerstva s Karfur, franšizni je partner i za američki GAP (prisutni su i na tržištu Srbije), zatim Marks & Spencer (također i na tržištu Srbije) i Sephora lanac parfumerija (i ovaj lanac je posredstvom Marinopoulosa prisutan u Srbiji). Tvrtka je i partner američkog kave giganta Starbubcks za Grčku.
Sa druge strane francuski trgovački lanac Carrefour posluje u više od 30 zemalja Europe, Amerike i Azije. U svojoj mreži ima 730 hipermarketa u kojima radi oko 221.000 radnika.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Sustav za kemijsko čišćenje 5àSec nastavlja širiti franšiznu mrežu u Hrvatskoj.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.