Staro partnerstvo novi oblik: Idemo dalje kao franšiza!

Francuski trgovinski lanac Carrefour, prisutan u regiji kroz zajedničko ulaganje sa grčkim Marinopulos-om, (Marinopoulos Group) okončao je direktno prisustvo u formi zajedničkog ulaganja i svoj udeo u zajedničkoj kompaniji prodao grčkom partneru, sa idejom da ostane prisutan samo kao franšizni sistem. Grčka tvrtka otkupila je 50 posto udjela u zajedničkoj kompaniji Carrefour Marinopoulos i time postala jedini vlasnik trgovačkog sustava, aktivnog u široj regiji.
Time se, po riječima obiju strana, promjenom biznis modela i prelaskom na potpuni franšizni model, okončava jedna era suradnje i započinje nova - otvaraju se nove mogućnost za širenje lanca na Cipru, Bugarskoj, Albaniji (gdije su već prisutni), ali i ostalim zemljama regije kroz model za koji se očekuje da pokaže bolje rezultate no dosad.
Prethodno su, još početkom 2010 godine dvije kompanije dogovorile o zajedničkom nastupu u regiji: najavljeno je da će biti formirana zajednička tvrtka (u formi joint venture) koja će krenuti u ekspanziju u regiji, odnosno na tržišta Albanije, Bosne, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije. Po tadašnjoj ideji, zajednička tvrtka je trebalo razviti franšizni sustav kojim bi se nastupilo na svim spomenutim tržištima, pod markom Carrefour. Dogovoreno je i da 60 posto ulaganja pripadne izravno Marinopoulos-u a 40% Carrefour Marinopoulos-u, već postojećem zajedničkom ulaganju u Grčkoj. Dogovor je predviđao i da se dotadašnje zajedničko ulaganje u Bugarskoj (80 posto u vlasništvu zajedničkog Carrefour Marinopoulos a 20 posto Carrefour-a) također pripoji novoformiranoj kompaniji.
No, takvi planovi očito su usporeni valom krize koja je preplavila čitavu regiju.
Sada slijedi novi oblik starog partnerstva.
Marinopulos je jedan od vodećih trgovaca u Grčkoj. Pored partnerstva s Karfur, franšizni je partner i za američki GAP (prisutni su i na tržištu Srbije), zatim Marks & Spencer (također i na tržištu Srbije) i Sephora lanac parfumerija (i ovaj lanac je posredstvom Marinopoulosa prisutan u Srbiji). Tvrtka je i partner američkog kave giganta Starbubcks za Grčku.
Sa druge strane francuski trgovački lanac Carrefour posluje u više od 30 zemalja Europe, Amerike i Azije. U svojoj mreži ima 730 hipermarketa u kojima radi oko 221.000 radnika.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.