Tri desetljeća uz švedski brand

Da je Tom Eliasson klonuo duhom te odustao od poduzetništva kada je početkom devedesetih godina prošloga stoljeća doživio bankrot, danas se ne bi mogao pohvaliti da stoji iza najvećeg svjetskog franšiznog sustava za prodaju hrane za pse i mačke. Srećom, razmišljajući o "drugim šansama", Eliasson je shvatio da se u proizvodnji hrane za kućne ljubimce krije nevjerojatna poslovna priča. S vrlo je malim ulaganjima 1991. preuzeo tvrtku Husse i od tada – ne zna za predah.
Ova švedska tvrtka, osnovana 1987, poznata je po visokokvalitnoj hrani za pse, mačke i konje. Od ostalih proizvođača hrane izdvojili su se, međutim, i po dodatnoj usluzi – besplatnoj dostavi hrane na kućnu adresu. Za poduzetnog Eliassona, ovo je bila prilika za posve novo polje djelovanja – Husse je, tako, 1993. počeo davati franšizu te praviti mrežu partnera i distributera hrane za kućne ljubimce. Uz niska ulaganja, temeljitu obuku te stabilnu potporu matične tvrtke, franšizni paket tvrtke Husse privukao je veliki broj zainteresiranih. Primatelji su franšize vrlo brzo "premrežili" Švedsku, a ubrzo potom i Dansku, Norvešku i Finsku. Godine 1996. Husse se prvi put predstavlja na najvećem europskom sajmu franšiza u Parizu. Vrata ka Europi su se širom otvorila.
Danas, Husse djeluje u više od 45 zemalja na četiri kontinenta te zapošljava više od 1.100 poduzetnika – među njima je 55 primatelja master franšize, 497 pojedinačnih primatelja franšize te oko 580 distributera. Franšiznu mrežu razvija i u Srbiji, Makedoniji, Sloveniji i Hrvatskoj. Kao i u Kolumbiji, Meksiku, Južnoafričkoj Republici, Nigeriji, Angoli, Tajvanu, Japanu, Singapuru, Maleziji i Hong Kongu.
Od prošle godine, Husse pokušava osvojiti i najrazvijenije franšizno tržište svijeta – Sjedinjene Američke Države. Podatak vrijedan pažnje, pošto se uglavnom očekuje – i događa – obrnuto. Usto, Husse je prva europska tvrtka koja je od Američkog ministrastva poljoprivrede dobila dozvolu za izvoz hrane na ovo tržište. Za sada, Husse djeluje u pet saveznih država – Floridi, Kaliforniji, Illinoisu, Arizoni i New Yorku.
Foto: Husse; Osnovna oprema primatelja franšize
Iza branda Husse stoje sada već tri desetljeća rada i predanosti, međutim, tvrtki je sigurno na ruku išlo i to što se odnos prema kućnim ljubimcima uvelike promijenio – ljudi danas pse i mačke doživljavaju poput članova obitelji te su, shodno tome, spremni da im ugađaju, čak i kad je prehrana u pitanju. Umjesto da ljubimcima daju ostatke hrane, kao što je to donedavno često bio slučaj, vlasnici danas paze što kupuju i čime hrane svoje pse i mačke. Za Husse, svakako, osigurana budućnost.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.