Igraj svoju igru

Prema zvaničnim podacima, Poljaci su ove godine na kupnju igračaka potrošili preko 2,3 milijarde zlota (preko pola milijuna eura), što je rast od 6 odsto u odnosu na prošlu godinu. Više od polovine tog iznosa je potrošeno na kompjutorske igrice, koje su oduvijek bile strast Tomaša Kohanjskog, tvorca branda PlayZoneGames. Prije pet godina, Kohanjski je odlučio strast pretoči u izvor prihoda.
- Tada sam otvorio prvu prodavaonicu video-igara. Prvobitna ideja je bila da se prodaju igrice, konzole i dodatni probor za zaljubljenike i "zaluđenike", ali i da se privuku kupci koji ne provode svaki slobodan trenutak pred monitorom kompjutora - kaže Kohanjski.
Uspjeh prve prodavaonice ga je ohrabrio otvoriti još jednu, a danas razmišlja da svoj koncept ponudi i drugim poduzetnicima, kroz franšizu.
- Znam da je situacija i na tržištu kompjutorskih igara teška. Poslujemo s vrlo niskim marginama, a pored toga, prodaja igrica u supermarketima i preko interneta predstavlja jaku konkurenciju - priznaje Kohanjski.
Međutim, da bi ostao u poslu, Kohanjski je odlučio otvoriti više manjih prodajnih punktova u vidu komercijalnih otoka, na kojima se mogu pronaći svi aktualni i novi proizvodi, ali i polovne stvari.
- Vodili smo se logikom isplativosti, jer je ovakva vrsta prodajnog mjesta, u stvari, mnogo jeftinija alternativa klasičnim trgovinama. Međutim, u slučaju komercijalnih otoka, morate položite depozit i platiti nekoliko najamnina unaprijed - objašnjava.
Tomaš Kohanjski procjenjuje da je za postavljanje franšiznog "komercijalnog otoka" u tržnom centru potrebno izdvojiti nešto više od 12.000 eura (50.000 zlota). U tu cijenu ulaze troškovi najamnine za prvih mjesec dana rada, ulazna naknada i popunjavanje prodavnice potrebnim asortimanom proizvoda. Kohanjski naglašava da ne uzima nikakvu proviziju od prometa koju ostvari franšizoprimac.
- Ako netko želi otvoriti radnju pod markom PlayZoneGames, dobiće sav know how i svaku vrstu pomoći u poslovanju. Ne želim naplaćivati visoke franšizne naknade, jer i jedna i druga strana imaju podjednaku odgovornost i isti interes, a to su uspješno poslovanje i zadovoljni klijenti - dodaje Kohanjski.
pročitajte članke

Primatelj master franšize Mobile Outfittersa, koncepta za zaštitu i stiliziranje mobitela, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene podružnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u Hrvatskoj.
Što su preduvjeti za dobro poslovanje, koliko je važna priprema prije ulaska u franšizing te zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, otkriva Bogi Cvetković, primatelj master franšize za teritorij Srbije
Američka franšiza Mobile Outfitters, specijalizirana za usluge zaštite mobitela kvalitetnim folijama, od prošle godine posluje i u ovoj regiji. Kako funkcionira te što se nudi primateljima ove franšize?
Talijanski franšizni sustav za prodaju cartridge-a i tonera Prink djeluje na tržištu Slovenije već osam godina i do sada je otvoreno pet trgovina. U planu je širenje mreže.
Smile Ink, tvrtka za recikliranje i punjenje cartridge-a, namjerava razviti i franšizni model poslovanja.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.