„Fine note“ za uspjeh franšize

Dućan L’Arome parfema u Slovačkoj
L’Arome je brand parfema na točenje koji se proizvode u Francuskoj sa širokom paletom od 230 mirisa. Mirisi se konstantno mijenjaju i prilagođavaju potrebama tržišta. Kako smo i ranije pisali, kreatori koncepta su Davor i Zrinka Bagić iz Zagreba koji su mrežu parfumerija pod ovim brandom proširili diljem Hrvatske. U protekloj te prvoj polovici ove godine, brand je doživio svojevrsni „bum“. Proširio se na sedam novih tržišta – u Srbiji, Češkoj, Slovačkoj, Kanadi, Izraelu, Sloveniji i Italiji.
Poduzetnicima zainteresiranim za kupnju ove franšize nudi se nekoliko formata: klasični dućan (parfumerija), kiosk ("otok") u trgovačkom centru te franšizni korner (shop-in-shop). Ovisno o tržištu, L’Arome se praktički širio na sva tri načina.
– Na primjer, u Srbiji smo potpisali ugovor o master franšizi te je primatelj u samo nekoliko mjeseci otvorio tri L’Arome parfumerije. Ovih bi dana trebala biti otvorena i četvrta, kao i dva franšizna kornera – objašnjava Davor Bagić.
U Slovačkoj, Českoj i Sloveniji L’arome ima po jedan dućan. – S druge strane, u Kanadi i Izraelu imamo primatelje master franšize te smo u tim zemljama za sada otvorili po jedan franšizni korner u shopping centrima – dodaje Bagić.
Trenutačno najveće tržište za brand L’Arome je Italija, na kojem imaju otvorena dva L’Arome dućana – u Palermu i Rimu – te 27 L’Arome franšiznih kornera. – Potencijal talijanskog tržišta je velik te smo sredinom lipnja krenuli sa snažnom marketinškom kampanjom, koja je već izazvala veliki interes kod lokalnih investitora. Mnogi su od njih zainteresirani postati primatelji naše franšize te u naredna dva mjeseca očekujemo otvaranje sedam L’Arome franšiznih dućana, i to u Napulju, Milanu, Rimu, Genovi, Palermu, Udinama i Lecceu, kao i više od 50 franšiznih kornera, po cijeloj Italiji – kaže Bagić.
Za pokretanje L’Arome franšize, prema njegovim riječima, potrebno je od 2.000 do 6.000 eura, ovisno o formatu i veličini prodajnog mjesta. Specifičnost ovog sustava je što ne naplaćuje franšizne naknade – niti ulaznu niti redovne naknade (royalties). Usto, L’Arome je klasična distributivna franšiza, s vrlo povoljnim uvjetima suradnje.
– Marža naših franšizera je značajno viša od prosječne marže u parfemskoj industriji i ona iznosi od 100 do 300%. Stoga se povrat investicije za L’Arome dućan može očekivati za 12 mjeseci, a kod franšiznog kornera za svega nekoliko mjeseci. Ipak, treba napomenuti da to ovisi o lokaciji dućana i frenkventosti lokacije. Zato smo mi tu da posavjetujemo primatelje pri odabiru lokacije te da im napravimo financijsku procjenu prometa i povrata investicije – objašnjava Davor Bagić.
On dodaje da u narednom periodu očekuje da će se brand proširiti, kako na tržištima na kojima već posluje, tako i na novim tržištima. U zemljama Europske unije mrežu će, napominje Bagić, uglavnom širiti kroz signle-unit franšize, dok van EU traže primatelje master franšize.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com