U društvu najboljih

Primatelj master franšize iz Srbije vraća se s priznanjem za iznimni rast prodaje
Jedna od karakteristika po kojoj je prepoznatljiv franšizni sustav Husse je redovito godišnje okupljanje primatelja master franšize na kojima se dijele ideje i iskustva. Tako je nedavno bilo i u Stockholmu, kada se proslavljalo 30 godina postojanja ovog švedskog branda hrane i proizvoda za kućne ljubimce, ali i raspravljalo o novim trendovima na tržištu. Kao i svake godine, najboljim nacionalnim franšiznim timovima dodijeljena su priznanja.
Razmjenom informacija za bolji rezultat
Saša Milutinović, primatelj master franšize za teritorij Srbije, kaže da su takvi sastanci dragocjeni, jer je iznimno korisno, ali i pravo zadovoljstvo dijeliti informacije koje, na kraju dana, dovode do vidljivih rezultata. Prema njegovim riječima, tržišta na kojima Husse posluje vrlo su različita – i po strukturi kupaca, vrsti prodanih proizvoda te mentalitetu klijenata. U Srbiji, među kupcima mnogo je uzgajivača, dok rusko tržište, na primjer, karakterizira prodaja hrane za mačke.
– Bilo je mnogo tema o kojima smo razgovarali, a jedna se bavila i time tko je idealan primatelj franšize Husse. U sklopu prezentacije našla se slika našeg primatelja Dejana Jakovljeva. Bili smo vrlo ponosni na to. Zato je ideja davatelja franšize, matične tvrtke iz Švedske, da se 2019. napravi skup na kojem će, osim primatelja master franšize, sudjelovati i najbolji primatelji pojedinačne franšize iz svih zemalja kako bismo dijelili među sobom što više informacija i unapređivali poslovanje – kaže Saša Milutinović.
Osim što je „dao“ primatelja za primjer, Husse Srbija dobija i priznanje za iznimni rast prodaje koji je bio veći od prosječnog rasta grupe. Srbija se našla u društvu nekoliko zemalja, ali je samo u SAD ostvaren veći rast prodaje nego u Srbiji. – Priznanja puno znače! I prošle smo godine dobili priznanje u Madridu, također na godišnjem sastanku, i tada smo bili nagrađeni za najbolji marketing na terenu. Takva vrsta priznanja motivira nas da radimo još više – kaže Milutinović.
Jača uloga Husse distributera
Husse je u nekim zemljama, poput Poljske i Francuske, gotovo u potpunosti razvio franšiznu mrežu, pa je na ovogodišnjem sastanku sugerirano da pojedinačni primatelji franšize što više razvijaju mrežu distributera. To se posebno preporučuje za one koji imaju prevelik obim posla ili velik teritorij. – Mi imamo oba primjera. Dejan Jakovljev, koji ima najveći promet, ima mnogo klijenata te teško uspjeva pronaći nove, a distributeri mu mogu pomoći u tome. S druge strane, imamo primatelja za okrug Šumadije koji živi u Aranđelovcu, ali pokriva i Topolu i Kragujevac. Svakako mu nije lako da istodobno drži promocije u Kragujevcu i proširuje mrežu klijenata. Za takve slučajeve, idealno rješenje su distributeri – objašnjava.
Na primjer, u Poljskoj posluje 50 primatelja franšiza i 150 distributera. Odnos s distributerima je definiran ugovorom, to ne mora biti pravna osoba i obveze distributera su daleko manje. No, distributeri također moraju štititi brand i povjerljivost podataka, proći obuku o prodaji i Husse proizvodima.
– Što se tiče kupaca, njima je potpuno svejedno tko im isporučuje hranu jer je način poslovanja isti. Distributer mnogo manje ulaže u pokretanje posla, što znači da će i zarada biti manja. No, ovo je svakako zanimljiv dodatni posao. S druge strane, razvijanjem mreže Husse distributera, primatelji franšize dobivaju bolje uvjete pri nabavi robe – objašnjava Milutinović.
Kvaliteta na prvom mjestu
Iz Stockholma su donijeli i preporuke što treba poboljšati u komunikaciji s kupcima te koje su nove linije hrane u trendu. – To su novine koje će doći i na tržište Srbije. Sada, na primjer, trend je da se hrana pravi bez žitarica., i ti su proizvodi već u ponudi i na našem tržištu. Međutim, uvijek sa zadovoljstvom ističemo kako je Husse hrana iste kvalitete svugdje u svijetu i po tom pitanju nema kalkulacije niti dileme – kvaliteta je ista na svim tržištima, razvijenim ili nerazvijenim. Sve se proizvodi u istoj tvornici pod nadzorom davatelja franšize, a kvaliteta je uvijek na prvom mjestu. Sa Šveđanima se može o svemu pregovarati, nikada o kvaliteti! – kaže Milutinović.
Husse je jedan od najuspješnijih europskih brandova koji je franšiznu mrežu proširio na svim kontinentima. U narednom razdoblju, naglasak će biti na azijskom tržištu. Husse je trenutačno prisutan u više od 40 zemalja svijeta, a od zemalja ove regije, djeluje i u Sloveniji, Hrvatskoj i Makedoniji.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.