Cipela za sve

Čačani se mogu pohvaliti mnogim uspiješnim tvrtkama od kojih nekoliko svoju maloprodaju širi franšizno. P...S... Fashion, Pekara Pons, Tiffany Production, a od 2008. i brend Alter postaje davatelj franšize. Te godine, kojom se ujedno označava početak svetske krize, Alter je zagazio u nove poslovne vode otvorivši prvu franšiznu prodavaonicu u Bačkoj Palanci.
Financijski „cunami“ je poslednjih godina u Srbiji natjerao mnoge odustati od franšiznog širenja mreže. Najveća boljka je, kako kažu, besparica, neuredno plaćanje, lanac dugovanja koji je teško prekinuti. U takvim okolnostima Alter je, ipak, uspio dostići srećnu brojku sedam, pa maloprodajne franšizne prodavaonice danas obskrbljuju mještane Sombora, Zaječara, Obrenovca, Kruševca, Gornjeg Milanovca, Bačke Palanke i Požege. - Širenje maloprodajne mreže kroz franšize nastalo je, prije svega, kao proizvod unutrašnjih potreba rasta i razvoja tvrtke. Činjenica da se trenutak u kome je ova ideja kod nas dobila jasne obrise, a potom i strategijsku razradu, poklopio sa trenutkom u kojemu su vođeni pregovori sa do tada najozbiljnijim partnerom za nas je bila znak da je „tajming“ odličan. Rezultat je bio pokretanje prvog franšiznog objekta u Bačkoj Palanci – kaže Marina Ranković, asistent zamenika generalnog ravnatelja tvrtke.
Proizvodi i franšizni koncept tvrtke Alter su, kako kaže, odavno „prešli državnu granicu“. Na njihovu adresu stižu zahtjevi za franšizom ne samo iz zemalja okruženja, već i Zapadne Europe, Rusije i SAD. Dok se pregovori ne privedu kraju, ne žele najavljivati moguće ishode. Ono što zasigurno znaju je da će obradovati kupce u Crnoj Gori već početkom godine prvim franšiznim maloprodajnim objektom. - Vlastita proizvodnja i dobra logistička mreža koju ALTER razvija garantiraju da potrebe franšiznog objekta u inozemstvu mogu biti podjednako dobro servisirane kao i potrebe onih u zemlji – kaže Ranković.
“Biografija” ove tvrtke je prilično impresivna ako se uzmu u obzir uvjeti na tržištu na kome je biznis nikao i okolnosti u kojima se razvija. Tvrtka radi 19 godina i danas za nju proizvodi 25 tvornica u Kini, pet u Srbiji, dvije u Indiji i po jedna u Turskoj i Italiji. Distributivnu mrežu čini čak 150 partnera, a obuća se prodaje u oko 400 maloprodajnih objekata u Srbiji. Posjeduju i kancelariju u Šangaju, ali se hvale da im je sjedište u Čačku.
Radeći za tvrtku, svoju šansu za uspjeh vide i dugogodišnji djelatnici u ovoj branši sa bogatim iskustvom u obućarstvu i početnici i biznismeni iz drugih oblasti koji bi tako mogli dobro plasitrati svoj kapital. Svi ovi profili ljudi se interesiraju za Alter franšizu. - Ipak, ono što nas najviše raduje je činjenica da su naši sadašnji primatelji franšize pretežno mladi, obrazovani i obiteljski ljudi. Dakle, u profesionalnom smislu, generator snage srbijanskog poduzetništva, koji su u strateškom partnerstvu ovog tipa prepoznali sigurno mjesto za investiranje, kako u svoj posao, tako i u budućnost svoje dece. To je svakako jedan od sigurnih znakova da je naš franšizni koncept osmišljen kako treba – kaže Ranković.
Njihove financijske obavze se svode na neophodni početni kapital, financiranje obrtnih sredstava i pokriće lokalnog marketinga koji se provodi u dogovoru sa centralom. - Ove obveze nisu ništa drugo do redovni troškovi poslovanja. Svoj interes ostvarujemo kroz sistematsko i kvalitetno širenje maloprodajne mreže i brenda na tržištu. Kao društveno i ekonomski odgovornom subjektu, cilj nam je da koncept u koji vjerujemo zaživi i da naš primalac posluje što rasterećenije, te u tom smislu, ne zahtijevamo nikakav royalty fee niti ulazne naknade - objašnjava Ranković.
Od primatelja franšize se očekuje da pronađe adekvatan prostor i da ga uredi prema nacrtima centrale. Tim za implementaciju franšiznog koncepta zajedno sa primateljem kreira asortiman obuće na temelju istraživanja tržišta. Primaoci moraju i da se pridržavaju preporučenih maloprodajnih cena. - Uspješnost poslovanja franšiznih objekata jeste mjera uspješnosti čitave naše organizacije, pa je samim tim ovo jedan od imperativa u našem radu - ističe Ranković.
pročitajte članke

Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .