Ideja za posao u zaštiti mobitela
Tržište mobitela iznimno je dinamično, novi modeli sve brže zamjenjuju stare, a od robusnih i velikih mobitela došlo se do laganih, tankih modela s osjetljivim ekranima, što je, u isto vrijeme, utjecalo i na razvoj prateće industrije. Naime, kako su novi modeli mobitela postajali sve osjetljiviji na padove i oštećenja, tako se povećala i potreba za njihovom zaštitom. Danas, velika većina vlasnika štiti svoje mobitele posebnim maskama i folijama.
Slijedeći upravo ove trendove, u Sjedinjenim se Državama 2007. pojavila tvrtka Mobile Outfitters. Kako joj i samo ime sugerira, nastala je kao odgovor na potrebe njezinih osnivača Erika Griffina i Denisa O'Donnella, koji su, kao i milijuni drugih korisnika, bili suočeni s problemom oštećenja mobitela. Griffin i O'Donnell su prvo počeli razvijati online prodaju zaštitnih folija, a preporučili su se iznimnim kvalitetom proizvoda – njihova se folija, naime, proizvodila u SAD-u, po vojnim standardima, što znači da mobitel nakon postavljanja zaštite postaje i deset puta jači. Osim toga, davali su i doživotnu garanciju na foliju.
Ubrzo su se, međutim, pojavila dva problema – mali je broj servisa želio pružiti uslugu postavljanja folije na telefon, najviše zbog pratećih problema poput pojave mjehurića ili lošeg lijepljenja, a i ako nešto pođe po zlu, kupci se nisu imali kome obratiti. Vlasnici su koncepta, stoga, 2009. odlučili otvoriti vlastitu jedinicu unutar shopping centra kako bi ponudili kompletnu uslugu – prodaju folija s doživotnom garancijom i uslugu lijepljenja folije na bilo koji model mobitela, ali i laptopova, pametnih satova, tableta. Danas, djeluju u 42 zemlje na oko 400 lokacija, proširujući se uglavnom kroz franšizni model suradnje. Preko primatelja franšize, tvrtka je od prošle godine prisutna i u zemljama ove regije – u Srbiji i u Hrvatskoj.
Dobar start u Srbiji
Bogi Cvetković, primatelj master franšize za teritorij Srbije, kaže da je doista zadovoljan kako franšiza funkcionira na ovom tržištu. Iako radi relativno kratko, Cvetković je uspio otvoriti tri vlastite podružnice, u tri velika shopping centra u Beogradu. No, kao primatelj master franšize, Cvetković također može prodavati pojedinačne Mobile Outfitters franšize diljem Srbije, te je za ovo vrijeme uspio pronaći i dva partnera – u Pančevu i Kruševcu.
– Trenutačno ne postoji bolji proizvod na tržištu. Postavljanje zaštite je kompletno – od ruba do ruba mobitela, sve se precizno reže na stroju i lijepi na licu mjesta, a folije imaju doživotnu garanciju. Nakon postavljanja zaštite, mobitel postaje deset puta jači – ističe Cvetković što im je pomoglo u uspješnom pozicioniranju na srbijanskom tržištu.
Prema njegovim riječima, prednost Mobile Outfittersa, u odnosu na druge prodavače dodatne opreme, jest i u tome što nudi zaštitu za bilo koji model mobitela. – Stroj koji reže foliju ima softver s 2.000 modela mobitela. Osim toga, davatelj franšize iz SAD-a nam svakoga tjedna dodaje nove modele. Prodavači klasične opreme za mobitele teško mogu pratiti ovaj tempo, jer bi to zahtijevalo stvaranje velikih zaliha koje često mogu završiti otpisom, što je neprofitabilno. Prema našem modelu poslovanja, zalihe, praktički, ne postoje – objašnjava Cvetković.
Nakon što se pokazalo da poslovne jedinice (komercijalni otoci) u trgovačkim centrima mogu poslovati više nego uspješno, Cvetković je odlučio intenzivnije širiti franšiznu mrežu. – Moje su tri poslovnice pokazale da je koncept dobar i profitabilan. Sada slijedi daljnje širenje mreže u Srbiji preko novih partnera – kaže Cvetković.
Novim se primateljima franšize nude dva franšizna formata – "otok" unutar trgovačkog centra i franšizni korner, tj. shop-in-shop format. – Kada je riječ o konceptu shop-in-shop, najprirodniji bi partneri bili prodavači mobitela. S jedne strane, oni mogu proširiti svoj biznis i na ovu uslugu i tako dodatno zaraditi. S druge strane, primatelj franšize može biti i drugo lice koje bi napravilo dogovor s prodavačem mobitela da postavi franšizni korner u njegovu prodavaonicu, dok bi zaradu dijelili po dogovoru – objašnjava sve mogućnosti Cvetković.
Primatelj franšize, kaže Cvetković, u startnom paketu dobiva sve što mu treba za pokretanje posla – stroj, softver, dopunu modela mobitela te obuku za postavljanje folija. Također dobivaju i prvu zalihu folija, a početni paket uključuje i video-nadzor te poseban računovodstveni program koji omogućuje praćenje potrošnje folija i zaradu. – Budući da strojevi imaju softver koji pamti svako rezanje, davatelj franšize u svakom trenutku može pristupiti portalu i vidjeti točno koliko je folija izrezano te postavljeno – objašnjava Cvetković. Osim početne investicije, primatelj franšize u daljnjem poslovanju neće plaćati nikakve druge franšizne naknade.
Kada je riječ o idealnom primatelju franšize, to treba biti netko tko se razumije u posao ili tko se ovom poslu želi posvjetiti. – Primatelj se ne mora nužno baviti ovim poslom. Na primjer, imamo primatelja franšize koji je odvjetnik te kojemu je ovo dodatni posao. No, važno je da bude u kontaktu s prodavačima, da ih motivira, i jednostavno, bude uključen u poslovanje – kaže Cvetković.
Mobile Outfitters ima i ambiciozne planove na globalnoj razini – do 2022. planiraju otvoriti 1.000 jedinica u 50 zemalja diljem svijeta. Tvrtka Moutfitters d.o.o. primatelj je franšize za teritorij Hrvatske, a prva Mobile Outfitters jedinica otvorena je u Arena Centru u Zagrebu.

pročitajte članke

Primatelj master franšize Mobile Outfittersa, koncepta za zaštitu i stiliziranje mobitela, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene podružnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u Hrvatskoj.
Što su preduvjeti za dobro poslovanje, koliko je važna priprema prije ulaska u franšizing te zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, otkriva Bogi Cvetković, primatelj master franšize za teritorij Srbije
Talijanski franšizni sustav za prodaju cartridge-a i tonera Prink djeluje na tržištu Slovenije već osam godina i do sada je otvoreno pet trgovina. U planu je širenje mreže.
Momčilo Šećković je donedavno poslovao u okviru italijanskog franšiznog sistema Dama services. Sada, po isteku ugovora, spremniji je da sam bije poduzetničke bitke...
Smile Ink, tvrtka za recikliranje i punjenje cartridge-a, namjerava razviti i franšizni model poslovanja.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.