Trećina ispitanih poduzetnika namjerava uložiti novac u unapređenje servisa za potrošače, pokazuje istraživanje najveće platforme za e-trgovinu Alibaba.com.
Ponedjeljak
07.01.2013
Zagrebčani prije polaska na posao prvo mogu obaviti kupnju u Konzumovoj internet prodavaonici, a po povratku kući u obližnjoj radnji preuzeti pripremljene vrećice. Od skoro će tako moći i Osječani i Splićani.
 

Kupovina preko interneta i kućna dostava nisu više novina za većinu trgovaca u regionu. Konzum je, ipak, pokrenuo novi koncept internet prodavnice. Usluga „PoKupi“ daje mogućnost kupcima da naruče robu preko interneta i preuzmu je u trgovini tog dana, pod uslovom da je porudžba poslata do podneva. Račun se može platiti preko interneta ili po preuzimanju robe.

Trgovci na sve načine pokušavaju primamiti potrošače, što ne treba da čudi, budući da je trgovina na malo u Hrvatskoj prošle godine iz mjeseca u mjesec bilježila pad i gotovo svaki put veći nego što se očekivalo. U Srbiji je još gore - u studenom je pad trgovine na malo u odnosu na listopad bio 7,5 posto.

Takav scenarij vodi u sunovrat ne samo trgovce, već cjelokupno gospodarstvo, pošto bez potrošnje nema ni proizvodnje. Inovacije u trgovini zato nisu stvar prestiža niti izbora, već neminovnost bez koje brod može lako potonuti. Mnogi svjetski stručnjaci predviđaju da će 2013. ključ uspjeha biti u unapređenju servisa za potrošače, a fokus na klijenta mora da bude veći nego ikad, jer privlačenje novog potrošača nekoliko puta je skuplje nego zadržavanje postojećeg.

Ukoliko se, ipak, malo zagrebe po površini, doći ćemo do zaključka da je uvođenje internet trgovine borba za neko buduće parče kolača. U zemljama regiona kupovina preko interneta još uvijek nije masovna. Međutim, vremena se brzo mijenjaju, pa bi internet trgovina mogla postati veoma popularna, a ko se prvi pripremi za nju, uzeće zasigurno najveći dio tržišta.

Stoga se svaki potez trgovaca ka internetu mora smatrati dobrim. Dobar primjer je Univerexporta u Srbiji, koji sve intenzivnije reklamira svoj e-hipermarket eLAKOLIJE, skoro pa isto kao i obične markete. Konzum je uslugom „PoKupi“ otišao i korak dalje. Taj lanac ne samo što je ranije razvio internet prodaju, već u taj segment uvodi i inovacije.