DIA je treći po veličini franšizni prehrambeni lanac u Europi i lider na tržištu Španjolske, prema podacima konzultantske kuće Franchise Europe and Tormo y Asociados.
Srijeda
23.01.2013
Španjolski trgovački lanac DIA volio bi se proširiti na tržište Hrvatske kao franšiza. Trenutno su u potrazi za primateljem master franšize.
 

DIA (Distribuidora Internacional de Alimentación) je treći po veličini hard diskont trgovački lanac, i nalazi se tik iza njemačkih maloprodajnih lanaca Aldi i Lidl. Španjolski lanac je od 1999. do 2011. bio integriran u grupu francuskog trgovca Carrefour, da bi se u srpnju 2011. desio jedan od najznačajnijih događaja u povijesti tvrtke - odvajanje od Carrefour-a i izlistavanje na Španjolskoj burzi.

Ovaj diskontni lanac posluje kroz tri formata: kao DIA market, DIA maxi i DIA fresh. DIA maxi su najveći objekti koji imaju najširi asortiman robe. DIA fresh prodavaonica je najmanji format ovog lanca i bazira se na prodaji svježih namirnica, povrća, voća, mesa, ribe i slično. DIA market je pak "komšijska radnja" u kojoj se asortiman često mijenja. Španjolski trgovački lanac se prvo i najčešće pojavljuje s ovim formatom na inozemnim tržištima i podrazumijeva smještanje u objekt od oko 400 četvornih metara.

Na kraju trećeg kvartala prošle godine bruto prihod tvrtke je iznosio nešto manje od tri milijarde eura.

Ovaj diskontni lanac s dvadesetogodišnjim iskustvom u širenju mreže kroz franšize trenutno ima oko 7.000 trgovina, pri čemu oko 2.800 radnji posluje kroz franšizu. Prema podacima konzultantske kuće Franchise Europe and Tormo y Asociados, to ga čini trećim po veličini franšiznim prehrambenim lancem u Europi i liderom na tržištu Španjolske. Prema podacima sa zvaničnog portala, u kompaniji se nadaju da će franšizni radnje činiti 40 posto globalne mreže prodavaonica do kraja 2013.

Lanac se širi na tržištima Francuske, Turske, Brazila, Argentine i Kine, a na tržištu Portugala nastupa pod markom Minipreco. Lanac, osnovan davne 1979, zapošljava oko 47.500 ljudi.