Iberijci u Hrvatskoj

DIA (Distribuidora Internacional de Alimentación) je treći po veličini hard diskont trgovački lanac, i nalazi se tik iza njemačkih maloprodajnih lanaca Aldi i Lidl. Španjolski lanac je od 1999. do 2011. bio integriran u grupu francuskog trgovca Carrefour, da bi se u srpnju 2011. desio jedan od najznačajnijih događaja u povijesti tvrtke - odvajanje od Carrefour-a i izlistavanje na Španjolskoj burzi.
Ovaj diskontni lanac posluje kroz tri formata: kao DIA market, DIA maxi i DIA fresh. DIA maxi su najveći objekti koji imaju najširi asortiman robe. DIA fresh prodavaonica je najmanji format ovog lanca i bazira se na prodaji svježih namirnica, povrća, voća, mesa, ribe i slično. DIA market je pak "komšijska radnja" u kojoj se asortiman često mijenja. Španjolski trgovački lanac se prvo i najčešće pojavljuje s ovim formatom na inozemnim tržištima i podrazumijeva smještanje u objekt od oko 400 četvornih metara.
Na kraju trećeg kvartala prošle godine bruto prihod tvrtke je iznosio nešto manje od tri milijarde eura.
Ovaj diskontni lanac s dvadesetogodišnjim iskustvom u širenju mreže kroz franšize trenutno ima oko 7.000 trgovina, pri čemu oko 2.800 radnji posluje kroz franšizu. Prema podacima konzultantske kuće Franchise Europe and Tormo y Asociados, to ga čini trećim po veličini franšiznim prehrambenim lancem u Europi i liderom na tržištu Španjolske. Prema podacima sa zvaničnog portala, u kompaniji se nadaju da će franšizni radnje činiti 40 posto globalne mreže prodavaonica do kraja 2013.
Lanac se širi na tržištima Francuske, Turske, Brazila, Argentine i Kine, a na tržištu Portugala nastupa pod markom Minipreco. Lanac, osnovan davne 1979, zapošljava oko 47.500 ljudi.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.