Kreativno obrazovanje u temelju franšize
Edukido je originalan edukacijski program s Lego® kockama namijenjen djeci od tri do dvanaest godina. Uključuje seriju edukativnih radionica koje djecu trebaju bolje upoznati sa svijetom prirode, tehnike i znanosti kroz zabavu. Koncept je osnovan u Poljskoj, gdje je brzo zaživio i uspio se proširiti diljem tržišta putem franšize. Edukido danas ima više od 50 franšiznih škola u Poljskoj, a od ove godine ima i prvog franšiznog partnera u inozemstvu.
Edukido stiže u regiju
Joanna Małek, zadužena za međunarodnu ekspanziju Edukida, kaže da su prvi ugovor o master franšizi potpisali u lipnju 2021, i to za teritorij Hrvatske. Primateljica master franšize postala je Ines Slunjski, poduzetnica koja već ima iskustva s ovom vrstom suradnje, budući da je primateljica franšize i za jednu školu mentalne aritmetike. Ona je, kako prenosi Małek, prve informacije o Edukidu pronašla upravo na portalu Franchising.hr. – Pročitala je članak o našem konceptu te je nam poslala upit tražeći više detalja o uvjetima franšizne suradnje – objašnjava Małek.
Nakon obuke i prijenosa know-how-a te aktivnosti potrebnih za pokretanje škole, prvi Edukido otvoren je početkom rujna u Varaždinu. Kako je Slunjski nositeljica master franšize, ona će, osim vlastitog centra u Varaždinu, biti zadužena za razvoj mreže škola diljem Hrvatske. Već od sledeće godine krenut će u potragu za novim, pojedinačnim primateljima franšize – poduzetnicima koji bi bili zainteresirani voditi vlastiti školu Edukido – potvrđuje Małek.
To što Ines Slunjski već ima iskustva u području izvannastavne edukacije djece i franšizinga svakako je prednost. – Ovo je za nas bila odlična vijest, jer smo vidjeli da naša partnerica vrlo dobro zna kako funkcioniraju slični koncepti te koje su uloge primatelja i davatelja franšize. To nam je uvelike olakšalo suradnju – kaže Joanna Małek.
Hrvatska je, naglašava naša sugovornica, tržište s puno potencijala za koncepte koji se temelje na izvannastavnim aktivnostima za djecu. Primjećuje, pak, da nisu naišli na škole koji nude aktivnosti i programe slične Edukidu. – Naravno, ima drugih franšiznih koncepata, ali njih je mnogo manje nego u Poljskoj. S druge strane, tradicionalni školski sustavi su zastarjeli i kruti , tako da roditelji sve češće šalju djecu na izvannastavne aktivnosti koje mogu razviti njihovu maštu i kreativnost – primjećuje Joanna Małek.
Pokretanje franšizne škole u Hrvatskoj predstavlja tek početak međunarodne ekspanzije, dodaje ona. Veliki potencijal vide na europskim tržištima, naročito onim sličnim Poljskoj i Hrvatskoj. – U narednim ćemo mjesecima biti fokusirani na Rumunjsku i Mađarsku – kaže Małek.
Šansa i za druge inozemne partnere
Najvažniji uvjet koji potencijalni inozemni partneri Edukida moraju ispuniti je poznavanje engleskog jezika.
– Bez toga nećemo ulaziti u pregovore jer sve grafičke i nastavne materijale isporučujemo na engleskom – objašnjava Joanna Małek. Osim toga, od vitalnog je značaja da partner bude osobno angažiran i posvećen poslu. Dobrodošlo je i iskustvo u radu s djecom.
Ulazna i mjesečna franšizna naknada za inozemne partnere određivat će se posebno za svakog od primatelja. – Nudimo različite opcije za svako pojedinačno tržište. Ovisi o mnogim faktorima, pa i o ekonomskoj situaciji u određenoj zemlji – kaže Joanna Małek.
Edukido je u međunarodnu ekspanziju krenuo prije godinu i pol dana. Iako je pandemija djelomično osujetila ove planove, tvrka nastavlja promovirati koncept izvan granica domaćeg tržišta. – Edukido je koncept koji može uspješno poslovati u gotovo svim zemljama Europe, tako da ima još puno prostora za razvoj i nove franšizne partnere – poručuje Małek.
Što nude programi Edukido?
U programu Edukido, učenje postaje fascinantna avantura. Djeca rješavaju praktične zadatke i uče praktične vještine. LEGO® kockice uvode male istraživače u svijet tehnologije i prirode. Pomoću njih djeca uče osnove konstrukcije i rada motora, prirodne zakone, matematička pravila i povijest, ali i istražuju tajne svemira, arhitekturu i umjetnost. Edukativna nastava za učenike od 8 do 12 godina fokusirana je na stjecanje znanja iz područja kao što su: priroda, fizika, zemljopis, mehanika, građevinarstvo, zemljopis, geologija, sport, povijest i jezik. Nastava se odvija u stalnim skupinama do 10 osoba, usklađena prema dobi polaznika.
pročitajte članke
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.