Naša ciljna skupina su žene. One, zapravo, čine 90 posto naših potrošača. Željeli smo da oplemenimo ponudu i pružimo ono što drugi nemaju. Zbog toga smo u naše drogerije postavili nekoliko kvalitetnih franšiznih kornera: Dve šmizle, Nicole cosmetics i City Fashion Jewellery. Petar Mugoša
Ponedjeljak
11.02.2013
Petar Mugoša je prije nekoliko godina uvrstio franšizne kornere u vlastite drogerije Kuća kemije i Dama, te tako obogatio ponudu malog, ali zahtjevnog tržišta Crne Gore.
 

Prije 12 godina Petar Mugoša je odlučio tržištu Crne Gore ponuditi nešto što do tada nije postojalo. Razvio je novi maloprodajni format - drogerije, u kojima se danas prodaje oko 15.000 artikala. Međutim, standardnu ​​ponudu je želio obogatiti dodatnim proizvodima. Tako su prije četiri godine sastavni dio Kuće hemije postali franšizni korneri Dvije šmizle. - Naša ciljna grupa su žene. One, zapravo, čine 90 posto naših potrošača. Željeli smo oplemeniti ponudu i pružiti ono što drugi nemaju - kaže Mugoša.

Međutim, prije no što je uveo franšizni korner u lanac drogerija Kuća hemije, odlučio je isplativost koncepta prvo testirati u jednoj od svojih parfumerija. Kada se koncept pokazao uspješnim, lako ga je prenio u drogerije. Danas se franšizni korneri beogradske tvrtke Dvije šmizle nalaze u gotovo svim objektima. - Franšizne kornere još uvijek nemamo u dvije drogerije u Podgorici. U preostale tri u tom gradu može se kupiti bižuterija popularnog brenda Dvije šmizle. Pokazalo se da je to dovoljno da bi se zadovoljilo tržište glavnog grada - kaže Mugoša.

Prije no što je Mugoša postao nositelj master franšize Dvije šmizle za Crnu Goru, u Podgorici su postojale dvije franšizne prodavaonice tog brenda. Obje su, međutim, zatvorene. - Vlasnici tih franšiznih trgovina nisu mogli izdržati pritisak tržišta. Međutim, prisutnost na tržištu kroz franšizne kornere se pokazalo kao izuzetno dobar potez za ovaj brend, posebno u našem lancu. Prije svega, zbog velike frekvencije ljudi, dostupnosti samog brenda, ali i iste ciljne skupine potrošača - objašnjava Mugoša.

On iskreno kaže da nema velike zarade na franšiznim kornerima, niti je to bio motiv prilikom uvođenja ovog koncepta. - To je naša niša. Oduvijek smo željeli ponuditi nešto drugačije, a da pri tom ponuda bude kvalitetna - ističe Mugoša.

Zbog toga se odlučio za još jednu franšizu, koju je također u vidu franšiznih kornera uveo u svoje drogerije. Postao je, naime, vlasnik master franšize hrvatskog brenda Nicole cosmetics. - Dosta putujem i kada naiđem na nešto interesantno, što bi moglo da se implementira u postojeći biznis, onda ostvarimo suradnju. Tako je bilo s Nicole cosmetics. Mogli smo da uzmemo neke druge toaletne vode ili neku drugu bižuteriju, ali nitko nije zadovoljio kvalitetu. Zato su ova dva brenda kod nas - kaže Mugoša.

Otvaranjem još dvije Kuće hemije na sjeveru Crne Gore, kako kaže, "zatvorit će" to tržište. Međutim, nedavno je počeo širiti novi lanac drogerija Dama. - Kuća hemije se temelji na konceptu čistoće i brige o obitelji, a Dama na nezi, ljepoti i zdravlju. U drogerijama Dama, primjerice, nema kućne kemije - objašnjava Mugoša.

I u novom lancu ima franšizni korner - City Fashion Jewellery. Naime, vlasnica te tvrtke je Ljiljana Čakić, ranija suvlasnica tvrtke Dvije šmizle. Danas, vodi svoju kompaniju City Fashion Jewellery.

Petar Mugoša kaže da nije do sad razmišljao da li bi drogerije Kuća hemije i Dama širio franšizno. - Davanje franšize nam još uvijek nije u poslovnim planovima, ali ukoliko bi netko zatražio know-how, svakako bismo bili spremni razgovarati. Mnogi ljudi koji dolaze iz Srbije kažu da nešto slično drogerijama Dama ne postoji u Srbiji - kaže Mugoša.

Izravno se ne bi usudili ulaziti na okolna tržišta. - Prvo je potrebno da u svojoj "kući" zatvorimo koncept. S druge strane, postoje i brojne administrativne barijere. Takve investicije zahtijevaju i mnogo novca, a na regionalnim tržištima već postoje veliki i uigrani igrači. Ako jedan DM ne može u Srbiji da se izbori sa Lilly-jem, onda Vam je jasno o čemu govorim - kaže Mugoša.

Tržište Crne Gore je, prema njegovim riječima, limitirano svojom veličinom za razvoj franšizinga. Mnogi ljudi su, kako kaže, probali sa raznim poslovnim konceptima, ali za mnoge sektore jednostavno ne postoji kritična masa.


Popularno na forumu

Miris iskustva

Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...

3 komentara
zadnji 09.02.2024
Cijena uspjeha

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

1 komentara
zadnji 25.01.2024
Uvijek u trendu

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

1 komentara
zadnji 17.01.2024
Miris iskustva

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

3 komentara
zadnji 31.10.2023
Franšizni sustav je poput velike obitelji

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

3 komentara
zadnji 31.10.2023
Čista esencija

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

1 komentara
zadnji 31.10.2023
Franšizni sustav je poput velike obitelji

Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...

3 komentara
zadnji 28.09.2023
LOAN OFFER

DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...

1 komentara
zadnji 07.07.2023