Više škola, veće mogućnosti

Kako znati da je franšiza dobra? / „Nema bolje garancije za nekoga tko planira postati dio franšiznog sustava od činjenice da postojeći primatelji franšize šire svoje poslovanje“, Miroslav Samardžić, jedan od osnivača Škole brzog čitanja i mudrog učenja
Petak
01.04.2022
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
 

U svijetu franšizinga, praksa da se postojeći primatelj franšize odluči otvoriti novu jedinicu uzima se kao jedan od pouzdanih znakova da „sustav funkcionira“ – da je posao isplativ, da su uvjeti suradnje i odnos s davateljem franšize dobri, te da je primatelj uvjeren da će mu se ulaganje u nove lokacije isplatiti.

Kao franšizni sustav koji djeluje u sedam zemalja i ima zavidan broj primatelja franšize, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ dobro je upoznata s ovom praksom. – Imamo veliki broj primatelja franšize, diljem regije, koji posjeduju dvije ili više škola – kaže, ne bez ponosa, Miroslav Samardžić, jedan od osnivača i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.

Ta je činjenica, smatra, i jedan od važnih razloga „za“ kada se ljudi odlučuju za uzimanje franšize i može biti dobra preporuka svim potencijalnim i budućim franšiznim partnerima. – Ne postoji bolja garancija za nekoga tko planira postati dio franšiznog sustava od činjenice da postojeći primatelji franšize proširuju svoje poslovanje – kaže Samardžić. – Vrlo je jednostavno: ako posao donosi prihod kojim su primatelji franšize zadovoljni, oni će širiti posao. Ako to ne bude tako, sigurno se neće odlučiti na takav korak – objašnjava.

Trenutno „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ ima tri multiunit primatelja franšize u Srbiji, osam u Hrvatskoj i dva u Crnoj Gori. No, ovaj „klub“ primatelja s više poslovnica svake godine raste.

Nedavno je primateljica franšize iz Crne Gore, koja vodi „Školu brzog čitanja“ u Tivtu, odlučila otvoriti nove škole u Budvi i Kotoru. Osim toga, dodaje Samardžić, postoji mogućnost da i primatelji franšize iz Hrvatske, koji su do sada vodili škole u Koprivnici i Križevcima, svoje poslovanje prošire otvaranjem novih jedinica.

Nove „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ počet će s radom u rujnu 2022.

Prednosti širokog spektra

Primatelji franšize svakako računaju na određene pogodnosti i olakšice kada ulaze u pothvat koji – iako nov – više nije toliko nepoznat. – Ljudi koji nedovoljno poznaju sustav mogu napraviti pogrešan korak, dok ljudi koji su dio franšiznog sustava i poznaju sve njegove dijelove teško da mogu pogriješiti – podsjeća Samardžić.

Kako, međutim, primatelji franšize mogu dodatno profitirati od otvaranja novih „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“?

Prva prednost je svakako u uštedi troškova – ističe naš sugovornik. – Osim što neki standardni troškovi ostaju relativno nepromijenjeni – što, općenito, optimizira poslovanje – treba napomenuti da marketinške aktivnosti na tržištu u slučaju vođenja škola u više gradova mogu biti znatno povoljnije: i u smislu marketinškog sadržaja i na operativnoj razini. Jednostavno, svaka inicijativa, svaka ideja, svaka poruka namijenjena klijentima – može se iskoristiti na više mikrotržišta i poslati učinkovitiju poruku konkretnim ciljnim skupinama – objašnjava Miroslav Samardžić.

S druge strane, ako se novootvorene škole nalaze relativno blizu inicijalnog franšiznog centra, primatelj franšize može računati na optimizaciju i korištenje ljudskih resursa. – Primjerice, isti instruktori mogu – ako je potrebno ili zgodno – držati radionice u više škola, što može uštedjeti i vrijeme i novac. Na taj način, i troškovi certificiranja instruktora mogu biti niži, nova škola može brže postati operativna, lakše se postiže primjerena opterećenost instruktora adekvatnim brojem satova... – ističe Samardžić dodatne prednosti i dodaje da je ovo posebno došlo do izražaja kada su značajno proširili portfelj programa u svojim „Školama“.

Danas, osim osnovnog programa „Brzo čitanje i mudro učenje“, koji je prvenstveno namijenjen djeci od devet do deset godina, većina „Škola“ nudi i program „Mudro učenje – od prvog koraka“ za djecu koja pohađaju prvu, drugu i treći razred osnovne škole, kao i program „Uzlet u mudro učenje“, koji je namijenjen djeci predškolske dobi. – Otvaranjem više škola stvaraju se veće mogućnosti za specijalizaciju svakog pojedinog instruktora za program koji mu najviše odgovara – objašnjava Samardžić.

Primjeri dobre prakse – od učenice do poduzetnice

Jedan je od franšiznih partnera koji će na vlastitom primjeru moći primijeniti i potvrditi ova iskustva jeste Debora Vulović iz Crne Gore. Ona je ove godine i službeno postala multiunit primateljica franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Naime, svoju prvu „Školu“ otvorila je prije godinu dana u Tivtu, a postignutim je rezultatima bila toliko zadovoljna da je već ove godine potpisala ugovor za dva nova centra, koji će biti otvoreni u Budvi i Kotoru.

No, zanimljivo je kako se prvi put susrela s programom „Brzo čitanje“ i što ju je nagnalo na razmišljanje o pokretanju biznisa, financijskoj neovisnosti i, konačno, uzimanju ove franšize. – Kako sam studirala dva fakulteta istovremeno, zanimalo me pomaže li doista program „Brzo čitanje i mudro učenje“. Odlučila sam otići na tečaj i pokušati si olakšati učenje tijekom studija. Tako sam, zapravo, prvo bila učenica ove škole – kaže Debora Vulović.

Malo je reći da je bila zadovoljna rezultatima. – Upravo zbog oduševljenja programom i vještinama koje sam stekla i koje su mi znatno olakšale studiranje, odlučila sam zakoračiti u ovaj svijet i sama postati vlasnik jednog ovakvog centra – kaže Vulović.

Javila se želja koja je bila neusporedivo veća od osobnog interesa, jer ju je vodila i misao da se u samom obrazovanju treba nešto promijeniti. – Željeli smo upoznati što više djece i odraslih s nekim drugačijim pristupima učenju. Naravno, tu je bila i ljubav prema samoj prirodi posla i uvjerenje da obrazovanje može promijeniti svijet, što je ključ i bit svega. Bez toga ne bi bilo moguće kvalitetno, temeljito i u ovoj mjeri uspješno voditi posao – smatra ova mlada poduzetnica.

Ipak, hoće li biti izazovno voditi tri centra? Kaže kako na temelju dosadašnjeg iskustva može biti uvjerena da razloga za brigu nema. – Programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ već su dokazano učinkoviti, razvijeni diljem svijeta, te stoga vjerujemo da nove lokacije mogu donijeti samo još veći uspon, u svakom smislu – kaže naša sugovornica.

Podrška i dobra suradnja s davateljima franšize bit će drugi stup sigurnosti, dodala je. – Kao primateljica ove franšize imam samo pozitivna iskustva, kako u odnosima s davateljima, tako i u pogledu isplativosti poslovanja – naglašava.

Svjesna je, međutim, da ovaj uspjeh ne bi bio moguć bez uspješnih polaznika „Škole brzog čitanja“. – Shvatili smo da djeca u klasičnoj školi postižu nevjerojatne rezultate i da općenito imaju više samopouzdanja, motivacije i volje za učenje i druge aktivnosti. Osim toga, rezultati su bili vidljivi i roditeljima, vidjelo se da je naš program, zapravo, jedan od ključnih razloga zašto su djeca zavoljela školu i učenje. I što je još važnije – da je zadovoljstvo obostrano – objašnjava Vulović i dodaje da ih je ta spoznaja potaknula da počnu razmišljati o otvaranju novih centara.

Zadovoljni roditelji i djeca jesu reklama koja najbolje govori o kvaliteti naših programa – zaključuje ona.

Pripreme za upis novih učenika i uređenje „Škola“ u Budvi i Kotoru već su u tijeku, budući da će s radom početi u rujnu. – U narednom periodu organizirat ćemo promocije, besplatne demo radionice na kojima će SVI biti dobrodošli, tako da će svi imati priliku upoznati se s planom i programom „Škole“, načinom rada i našim predavačima – najavljuje Vulović aktivnosti za promicanje koncepta.

A što očekuje i čemu se nada? – Očekujemo da će interes za programe „Škole brzog čitanja“ biti sve veći i da će naš „mali“ biznis doživjeti još veći prosperitet – kaže Vulović.

Poboljšani programi – bolje poslovanje

Kada biznis preraste u franšizni sustav, vlasnici koncepta odjednom počinju brinuti „dvije brige“. Osim što neprestano rade na poboljšanju usluga ili proizvoda osnovnog biznisa, također se brinu da svaka novina pozitivno utječe na poslovanje postojećih primatelja franšize. Kako je „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ poznata po svojim jedinstvenim programima koji razvijaju vještine brzog čitanja, pamćenja i učenja općenito, temelj svakog napretka je ili u stvaranju novih ili unaprjeđenju postojećih programa.

Naš franšizni sustav stalno se razvija, a s novim programima naši primatelji franšize iz godine u godinu dobivaju novi poslovni potencijal – kaže Časlav Mančić, jedan od kreatora koncepta, autor programa i master trener za predavače „Škole brzog čitanja čitanja“.

Naime, kako najavljuje Mančić, od rujna 2022. godine, s početkom novog ciklus radionica u „Školi brzog čitanja“, učenici trećih i četvrtih razreda osmogodišnje osnovne škole pohađat će dodatno prilagođenu verziju osnovnog programa „Brzo čitanje i mudro učenje“.

Što ih je vodilo i kakve su promjene unijeli u osnovni program „Škole“, objašnjava upravo Časlav Mančić:

„U prijašnjim godinama primijetili smo relativno brojne primjere učenika trećih i četvrtih razreda koji u ovoj dobi još uvijek nedovoljno vladaju tzv. klasičnim čitanjem, što donekle otežava proces usvajanja tehnika brzog čitanja.

U tim je slučajevima i djetetu bilo teže pohađati naše radionice, a instruktori su tim učenicima morali posvetiti dodatnu pažnju – kako bi se izbjegle određene kontradiktornosti u pristupu samom čitanju. Primjerice, učiteljica u školi inzistira da dijete čita polako, naglašavajući riječ po riječ – jer dijete malo kasni u svladavanju nekih osnovnih razina vještine čitanja, a suština brzog čitanja je da se povećanjem brzine čitanja povećava i koncentracija i razumijevanje, da se pravi tehnička razlika između čitanja u sebi i čitanja naglas i da se nikako ne čita riječ po riječ.

U slučajevima kada dijete nije dovoljno razvilo osnovnu vještinu klasičnog čitanja, mi dijete ili nismo mogli primiti na tečaj ili je instruktor morao dodatno raditi s djetetom kako bi se prevladao to kašnjenje. Pridodamo li tome da je u posljednje dvije godine postotak tih slučajeva vidljivo porastao, osjetili smo još snažniju potrebu za prevladavanjem ovog izazova. Izradili smo u nekoj mjeri modificiran curriculum našeg programa – koji je sada namijenjen i mlađoj djeci i njime smo predvidjeli da ćemo, prije nego što krenemo s brzim čitanjem, dodatno osnažiti sve polaznike u klasičnom čitanju.

Ovo se pokazalo kao ispravan potez i ne samo da su ukupni rezultati počeli biti još bolji nego prije, nego smo realno omogućili djeci da ranije krenu s ovim ambicioznim treningom. Primjerice, prvaci koji završe naš program 'Mudro učenje - od prvog koraka' mogu u velikom broju slučajeva odmah u drugom razredu nastaviti dalje i razvijati i naprednije tehnike čitanja, pamćenja, organizacije gradiva, prezentacijskih vještina... Ranije su djeca mlađa od četvrtog razreda relativno rijetko bila spremna za naš program 'Brzo čitanje i mudro učenje'."


Debora Vulović, primateljica franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ iz Crne Gore / Prvo je otvorila „Školu“ u Tivtu, a sada se sprema otvoriti još dvije – u Budvi i Kotoru
/2/
vidite više

Popularno na forumu

marion

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 11.02.2024
marion

Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...

2 komentara
zadnji 09.02.2024
Brzo čitanje i pametno poslovanje

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

9 komentara
zadnji 17.01.2024
Mreža konstantno raste

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

10 komentara
zadnji 17.01.2024
Franšiza kao rješenje

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

9 komentara
zadnji 17.01.2024
Dobrobit za djecu i lekcija za mlade

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

3 komentara
zadnji 17.01.2024
Brzo čitanje i pametno poslovanje

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

9 komentara
zadnji 17.01.2024
Franšiza kao rješenje

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

9 komentara
zadnji 17.01.2024