Zdravi kao sa sela!

Tko god živi u velikom gradu, zna koliko je teško nabaviti hranu koja je tek "donesena s polja". Iako globalni trend zdravog života zahtijeva da svakodnevna trpeza obiluje prirodnim, po mogućnosti svježim namirnicama, prodaja organske hrane je, prirodno, prvo zaživjela u visokorazvijenim zemljama. Pojedina kućanstva imaju i svoje osobne dobavljače, koji će, ne po niskoj cijeni, na kućnu adresu dostaviti svježe povrće i voće s lokalnih farmi.
U Ukrajini, ovaj koncept je 2011. razvila tvrtka "Promdeks-Ukrajina". Prvo su pokrenuli internet prodaju organskih proizvoda pod robnom markom "Sa sela!"(Iz derevni). Zatim su poželjeli proširiti iskustvo i odlučili upustiti se u novu djelatnost - proizvodnju zdrave hrane. Isprva, u komapniji su procijenjivali da će uspjeti da podmire potrebe svojih klijenata. Ispostavilo se da je potražnja za organskim proizvodima prevazišla njihove proizvodne mogućnosti, pa su odlučili u posao uključiti i druge dobavljače.
Tvrtka je nedavno počela širiti posao i davanjem franšize.
- U najvećem broju slučajeva, veliki trgovci koji surađuju s proizvođačima prehrambenih proizvoda poput mesa, mlijeka, voća i povrća, pokušavaju formirati minimalne cijene za ove proizvode. To izravno utječe na kvalitetu proizvoda. Dobavljači su se zato usmjerili na količinu, a ne na kvalitetu - naglašava Vladimir Demjanjenko, direktor tvrtke "Promdeks-Ukrajina". - Mi smo, pak, našim dobavljačima ponudili dobre cijene, ali pod uvjetom da nam isporučuju maksimalno kvalitetan proizvod.
Kao davalac franšize, Demjanjenko ističe da se najveće prednosti koncepta "Sa sela!" nalaze u efikasnosti same usluge i činjenici da u online trgovini uvijek možete pronaći veliki izbor svježih organskih poluproizvoda.
- Postigli smo to da naši klijenti besplatnom dostavom dobivaju proizvode odmah po narudžbi, za razliku od drugih igrača na tržištu kojima je ponekad za to potrebno i tjedan dana - kaže Demjanjenko. - Pored toga, ponuda u online shopu uključuje veliki izbor polugotovih proizvoda. To je savršeno rješenje za sve one koji ne vole kuhati, a žele jesti zdravu hranu.
Franšizni koncept prvo namjeravaju proširiti u sve regionalne centre s više od 300.000 stanovnika. Franšizodavac ustupa svojim partnerima čitav sustav prodaje sa kompletnom infratsrukturom, znanje o upravljanju odnosima s klijentima, kontrolu zaliha i logistike, ali, za razliku od internet prodaje, davatelj nije u mogućnosti osigurati svježe proizvode, koje bi distribuirali primatelji franšize. - Pošto su proizvodi "Sa sela" svježi i ne mogu trajati dugo, tražimo da u svakoj regiji primatelji franšize uspostave svoja skladišta - objašnjava Demjanjenko.
Za pokretanje posla potencijalni primatelj franšize "Sa sela" trebalo bi izdvojiti najmanje 75.000 eura. Za ulaznu naknadu bi platio još 10.000 eura, dok bi za mjesečnu naknadu izdvajao 6 posto od prometa.
(Prenijeto sa Franchising.ua, priredila Redakcija Franchising.hr)
Pogledajte "Iz derevni" u Katalogu našeg ukrajinskog portala.pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.