Novi mol za nove mogućnosti

Novi šoping mol u Zemunu će graditi tvrtke u vlasništvu izraelskih tvrtki Jerusalem Economy i Industrial Buildings Corporation (dio Fishman Group), a projekt će biti financiran i zajmom EBRD-a, u iznosu od 13,5 milijuna eura.
Spomenute tvrtke su, inače, dva najveća poduzeća u sektoru nekretnina i infrastrukture u Izraelu. Moš Morag, generalni direktor Industrial Building Corporation-a, kaže da snažno vjeruju u potencijal ovog tržišta i novog projekta.
Većina maloprodajnih molova privlači nove brendove, što se očekuje iu slučaju mola koji će se graditi u Zemunu. Ovo je prilika da se na tržištu, bilo kroz franšizu ili izravno, pojave neka od najpoznatijih svjetskih modnih imena. Šoping centar će svakako biti i poticaj za ekspanziju robnih marki koje su već prisutne u Srbiji.
Kako je priopćeno iz EBRD, jedan od motiva za pokretanje projekta je povećanje modernog prodajnog prostora u Beogradu. Naime, glavni grad Srbije ima oko 20 posto manje modernog prodajnog prostora u usporedbi s ostalim prijestolnicama zemalja Istočne i Centralne Europe.
Potrošačima će, kako se navodi u priopćenju EBRD-a, biti dostupni proizvodi visoke kvalitete koje će moći kupiti po pristupačnim cijenama i to "u susjedstvu". - Beogradskim potrošačima, ali i ritejlerima, nedostaje više šoping molova. Cilj naše investicije je pomoći razvoj pristupačnih maloprodajnih formata, osiguravajući "vrijednost za novac", kako za kupce, tako i za prodavače - kaže Mateo patrone, direktor EBRD-a za Srbiju. Klaudija Pendred, direktor EBRD-a za imovinu i turizam, kaže da projekt poštuje i najviše standarde energetske učinkovitosti. - Kada EBRD podrži projekt u oblasti izgradnje, on se i obveže da će te nekretnine koristiti što manje energije. Ovaj maloprodajni park će tehnološ biti veoma moderan - navodi Pendred u priopćenju.
EBRD je prethodno pomogao financiranje šoping molova u Splitu, Skoplju i ruskom gradu Surgut.
Fishman Group je inače već prisutan u Srbiji kroz svoj maloprodajni lanac Home Center. U Izraelu je to jedan od najvećih lanaca tipa "uradi sam" u kojima se uglavnom prodaje roba za pokućstvo. U svojoj mreži u matičnoj zemlji ima 40 salona. U Srbiji je počeo poslovati početkom 2007. i trenutno ima dvije trgovine u Beogradu, zatim jednu u Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu, ali su ciljevi daleko viši. Strategija tvrtke je da Home Center dobiju i drugi veći gradovi, ali i da se ponuda u Beogradu obogati. Budući da se na zvaničnom portalu investitora može pročitati da će u okviru tržniog centra u Zemunu, između ostalog, biti veliki supermarket i trgovina za pokućstvo, nije isključeno da će se upravo tu smjestiti još jedan Home Center.
Home Center posluje i na Cipru i u Rusiji, a, sudeći po najavama s tvrtkini internetskih strana, u planu je i tržište Hrvatske.
Fishman Group je jedna od najvećih privatnih investicijskih tvrtki u Izraelu. Tvrtka ulaže u nekretnine, maloprodaju, medije, telekomunikacije. Posljednjih nekoliko godina u inozemstvu najviše ulažu u nekretnine i maloprodaju, i to u Sjevernoj Americi, Zapadnoj i Istočnoj Europi, Balkanu i Rusiji.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.