Reklama za groš

Reklamna industrija konstantno je u potrazi za novim kanalima prodaje. Tiskanje reklama i oglasa na papirnatim vrećicama u koje se svakodnevno pakuju kruh, pecivo ili lijekovi, jedan je od zanimljivijih koncepata. Prodajom ove vrste "reklamnog prostora", bavi se i nekoliko tvrtki u Poljskoj. Jedna od njih je MyDej Group iz Katowica. – Naše papirnate vrećice s reklamama i oglasima najrazličitijih tvrtki već se distribuiraju u desetke trgovina, pekara, ljekarna, gdje ih, sasvim besplatno, koristi tisuće kupaca. Zahvaljujući tome, tvrtke koje se oglašavaju, jednostavno dolaze i do tisuća potencijalnih klijenata – objašnjava Piotr Dejer, vlasnik tvrtke MyDej Group.
Druga prednost ovog koncepta ogleda se u tome što su troškovi za tiskanje oglasa po jednoj vrećici – manji od groša (stoti dio zlota). Osim toga, kako kaže Dejer, potrošači imaju vrlo pozitivno mišljenje o ovakvom vidu oglašavanja, jer nije agresivno – za razliku od letaka ili telemarketinga.
Ovom vrstom usluge, kako smo već spomenuli, bavi se još nekoliko tvrtki u Poljskoj, međutim, MyDej Group je jedina tvrtka koja vrećice distribuira i u ljekarne. Kažu da je bilo presudno i to što su vrećice potpuno ekološki proizvod, koji ima i certifikat o neškodljivosti u dodiru s hranom.
Iako posluju tek dvije godine, tvrtka je do sada otvorila sedam vlastitih poslovnica i 32 franšize. – Iskustvo koje smo stekli radeći s gotovo 300 tvrtki i poduzetnika, ali najviše njihovo zadovoljstvo našim načinom oglašavanja, navelo nas je napraviti franšizu i podijeliti ideju koja će stvoriti veliku i profitabilnu tvrtku – kaže Dejer.
U sektoru poslovnih usluga u Poljskoj, trenutno ne postoji tvrtka koja nudi nižu naknadu za pristupanje franšiznom sustavu. Za ulazak u mrežu, naime, treba izdvojiti samo 600 eura (2.500 zlota), dok se za mjesečnu naknadu plaća tek nešto više od 70 eura (300 zlota). To je i jedan od razloga što se samo od početka ove godine mreži pridružilo 20 primatelja franšize. Međutim, zahvaljujući konstantno velikom broju zainteresiranih, Dejer kaže da mogu očekivati da će do kraja godine dobiti bar još 10 partnera i franšizama pokriti teritorij matičnog tržišta.
Franšizna poslovnica može "opslužiti" gradove ili područja s najmanje 30.000 stanovnika. Ako je, pak, primatelj franšize iz znatno manjeg grada, dobiva ekskluzivno pravo razvijati koncept u čitavom okrugu. Posebna pogodnost je to što za poslovanje nije potreban poslovni prostor, jer je klijente, zainteresirane za oglašavanje, najbolje posjećivati osobno, a posao se lako može voditi i od kuće – samo je potrebno imati pristup internetu.
Nakon obuke, primatelj franšize dobiva uzorke tiskanih vrećica za prezentaciju, određen broj osobnih vizit karti, ali i katalog, cjenik, nacrte ugovora i primjere dizajnerskih rješenja – u elektronskoj formi. Dizajn i priprema za tisak su u nadležnosti grafičkog tima koji je primateljima franšize uvijek na raspolaganju.
– Primijetili smo da su, uopćeno, za našu franšizu najviše zainteresirani – mladi ljudi. Međutim, i prije nego se upuste u poduzetništvo, njih najviše brinu tekući troškovi poslovanja. Velika pomoć u tom slučaju dolazi od same države, pošto su u Poljskoj iznosi za doprinose u prve dvije godine umanjeni. Mi, s naše strane, ne zahtijevamo da naši primatelji franšize imaju iskustva u industriji oglašavanja, a povrat investicije se može očekivati već nakon tiskanja prve količine reklamnih vrećica – kaže Piotr Dejer.
Kako se poslovanje uspješno razvilo i uhodalo u Poljskoj, u tvrtki se pripremaju i za ulazak na inozemna tržišta – za početak, biće to Njemačka i Velika Britanija. Kako kažu, olakšavajuća okolnost je to što je za razvoj franšize zainteresirano nekoliko Poljaka koji dugo godina žive i rade u tim zemljama.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.