Veliki korak za male dućane

Andreja Mikec
Andreja Mikec ušla je u poduzetništvo "po obiteljskoj liniji" – prije deset godina naslijedila je trgovinu od svog oca Dragutina i od tada vodi posao. Dućan je, inače, otvoren 1996. u selu Donji Fodrovec, a poput većine malih, lokalnih trgovina, i ovaj dućan je trebao mještanima sela ponuditi veći izbor svakodnevnih potrepština. – Osjetili smo potrebu da u našem selu otvorimo dućan kako bismo našim mještanima pružili "sve na jednom mjestu", te se i danas stvarno trudimo da svaki kupac nađe ono što traži –kaže Andreja Mikec.
Foto: Trgovina Agrohorvat u sustavu franšize "Moj dućan" - Andreja Mikec sa svojim radnicama
Dućan u ovom trenutku ima tri stalno zaposlene radnice koje se, uz članove obitelji Mikec, trude kupcima pružiti kvalitetnu uslugu, kaže Andreja. Sa tvrtkom Metro Cash&Carry su, inače, surađivali dugi niz godina, a kada je njemačka tvrtka predstavila i svoj franšizni projekt "Moj dućan", učinilo im se da je to izvrsna prilika da učvrste zajedničko poslovanje, te da iskoriste pogodnosti koje male trgovine dobivaju ulaskom u veliki franšizni sustav.
Sličan je bio put i Ljubice Kos koja je 1997. pokrenula samostalnu trgovinu u Dubravici. – Zapravo, bila je to zajednička obiteljska odluka, proizašla iz osluškivanja potreba tržišta. Željeli smo našim mještanima pružiti trgovinu u kojoj će moći zadovoljiti sve svoje potrebe. Pronalaskom dobrog poslovnog prostora samo smo dodatno dobili vjetar u leđa te krenuli s trgovinom – sjeća se početaka Kos.
Svjesna da većina današnjih malih trgovaca svoju budućnost vidi uz velike, franšizni model Metroa joj se učinio pogodnim rješenjem. – Danas se većina malih trgovaca priklanja nekom vidu franšize, a mi smo, zahvaljujući ljudima iz Metroa, prepoznali "Moj dućan" kao idealno rješenje za sigurnije poslovanje – objašnjava Kos zašto su postali dio franšize.
Foto: Trgovina NM Marketing u sustavu franšize "Moj dućan" - Ljubica Kos sa svojim radnicama
Obje poduzetnice vide niz prednosti ovakvog vida poslovanja, a najznačajnija je savjetodavna potpora koju dobivaju od davatelja franšize. – Podrška Metroa i ekipe, koja nas obilazi i stalno nam nudi svoju pomoć i savjete, puno nam znači. Oni su ti koji nam prenose trendove s tržišta, pomažu oko asortimana kojeg bi trebali ponuditi svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu. Otkad smo postali "Moj dućan", našim kupcima svakodnevno pružamo akcijske artikle, veću razinu usluge i osjećamo da se zadovoljstvo naših kupaca povećalo – kaže Andreja Mikec.
Ona kaže da su od pultnog dućana postali samoposluga te da sada potrošači kupuju i one proizvode koji su se ranije rijetko ili nikako nalazili u njihovoj košarici. Promet je od pristupanja sustavu porastao oko deset posto.
Ljubica Kos ističe da su stručnjaci iz tvrtke Metro, zaduženi za "Moj dućan" franšizu, pomogli oko uređenja trgovine i optimalnog korištenja prodajnog prostora. – Zahvaljujući njihovim savjetima, fokusirali smo se na dodatnu prodaju, akcije, a daleko više vodimo računa i o pristupu kupcima. Pored toga, znači nam i odgođeno plaćanje koje dobivamo od Metroa i širok asortiman robe koju možemo kod njih da nabavimo – kaže Kos.
Obje poduzetnice se slažu da je opstanak malih trgovaca na tržištu vrlo težak, prije svega zbog otvaranja velikih trgovina, ali i zbog nepovoljnijih uvjeta prilikom nabave robe. – Smatram da bi snažnija potpora lokalne i državne uprave poprilično olakšala našu borbu na tržištu. Nameti su svakim danom sve veći, te se vrlo teško nositi s njima – naglašava Mikec.
Kos kaže da u poslovanju nemaju velikih problema te da imaju sreće što se nalaze u ruralnom dijelu, gdje nema velikih trgovačkih lanaca. Njihova najveća muka, reklo bi se, zajednička je za sve poduzetnike – to su niska platežna moć kupaca i teška socijalna situacija u zemlji. – Međutim, promjene koje su se desile otkako poslujemo kao "Moj dućan", učinile su naše kupce zadovoljnijima i, kako sami kažu, primjećuju da se "nešto dobro dešava" – kaže Kos.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.