Na mladima svijet ostaje

Tvrtke koje su se opredijelile da svoje poslovanje razvijaju u području tzv. personaliziranih usluga (pružanja pomoći drugima) spadaju među najbrže rastuće u franšiznoj industriji – edukacija, fitness, briga o starijim osobama, područja su koje bilježe konstantan rast broja mušterija. Podaci, međutim, pokazuju da raste i broj primatelja franšize. To osobito vrijedi za sustave koji su svoje usluge namijenili djeci, bilo da se radi o njihovoj edukaciji, pomoći pri učenju, dnevnoj brizi ili fizičkim aktivnostima. Kako se, naime, vidi iz tri neovisna izvještaja – magazina Entrepreneur, portala FranchiseDirecrt i konzultantske kuće World Franchise Associates – franšize ovog usmjerenja ne samo da bilježe rast broja poslovnica na domaćem tržištu, već su i sve traženije na tržištima izvan zemalja podrijetla.
– Franšizni sustavi koji su usmjereni na djecu ostvarili su nevjerojatan rast u posljednjih nekoliko godina. Svjetska ekonomska kriza i pooštravanje konkurentnosti na tržištu rada navelo je mnoge roditelje i obrazvone sustave da pokušaju što bolje pripremiti djecu za takav svijet – primijetio je Martin Hancock, izvršni direktor WFA zadužen za razvoj franšiza u Sjevernoj Americi.
– Roditelji su, stoga, u potrazi za bilo čime što će njihovoj djeci osigurati prednost, i to mogu biti različiti izvanškolski edukativni programi, glazbeno obrazovanje, sport ili učenje stranih jezika. Zbog uskospecijalizirane usluge i nazočnosti sa kojom se posvjećuju svakom polazniku, ovakve "dječje" franšize postižu bolje rezultate od tradicionalnih institucija, poput škola. Mnogi među njima su potvrdili ovu činjenicu kada su počeli svoje koncepte širiti i kroz franšizu – objašnjava Hancock.
Brendovi kao što su FasTracKids, Bricks4Kids, kumon, School of Rock, The Little Gym, KidzArt, Goddard Systems ili Tutor Doctor, samo su neke od brzorastućih franšiza. Jedna od najpoznatijih, škola za rano učenje engleskog jezika Helen Doron ima svoje centre u svim zemljama bivše Jugoslavije. Pored toga, Škola matematike 2plus2, Jumicar, Plavi slon i Mortimer English Club franšizni su sustavi koji u ovom trenutku traže primatelje franšize i u ovoj regiji.
Više o uvjetima i opise franšiznih sustava Plavi slon i 2plus2 možete pronaći u našem Katalogu franšiza.
pročitajte članke

Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Personalizirane knjige za djecu bi se uskoro mogle pojaviti i na ovim prostorima. Kako nastaju te kako se do njih može doći? Poduzetnima se daje prilika.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
Već nakon mjesec dana, biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće "Plavi slon"
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.