Budućnost u kućnim ljubimcima
- Prvi put u životu mi se desilo nešto sasvim slučajno i to u pravom trenutku - počinje priču Saša Milutinović o tome kako je postao vlasnik master franšize švedskog brenda Husse za tržište Srbije i Crne Gore. Njegova sestra i nećak žive u Geteborgu u Švedskoj. Nećak je po završetku studija ekonomije započeo praksu u trgovinskom odjeljenju Ambasade Švedske u Beogradu. Baš u to vreme, tvrtka Husse oglasila je da traži primatelja franšize za tržiše Srbije i Crne Gore. – Razmišljao sam o pokretanju vlastitog posla, ali u sasvim drugoj oblasti. Iako se nikada nismo bavili kućnim ljubimcima, slučajnost nas je odvela u tom pravcu – kaže Milutinović.
Postali su vlasnici master franšize za tržište Srbije i Crne Gore. I nisu pogriješili, sudeći prema istraživanjima tržišta. - U posljednjih pet godina tržište hrane za kućne ljubimce je poraslo 30 odsto. Predviđa se i daljnji rast – kaže Milutinović.
Takvi rezultati, prema njegovim riječima, posljedica su ekspanzije izložbi pasa. On kaže da ove godine gotovo da nije bilo vikenda da se nije održala neka izložba pasa. S druge strane, veliki broj starih ljudi koji više ne žive sa svojom djecom ima kućne ljubimce i mnogo troše na njih. – Neobično je da su nam redoviti klijenti ljudi u mirovini sa primanjima od oko 1.250 kuna, a više od polovine novca daju za kućne ljubimce – kaže Milutinović.
Za sada je njegova tvrtka Milexim Pet Food dala dvije franšize u Beogradu i jednu u Novom Sadu. Uvjeti da netko postane primalac franšize je da se ne bavi distribucijom robe koja bi direktno ili indirektno mogla biti konkurencija. Također, ne smije prodavati hranu za pse pet shop-ovima. Primatelji mogu imati izložbeni prostor. – Misija tvrtke, pored toga što razvija kvalitetan brend, jest da razvija i kvalitetnu uslugu. Zbog toga postoji i besplatna kućna dostava – objašnjava Milutinović.
Neophodna investicija za pokretanje posla kreće se od 3.000 eura do 7.000 eura, ovisno od toga da li primatelj već posjeduje dostavno vozilo, magacinski prostor, kao i od toga kolika je prva narudžba. Ulazna naknada košta od 2.500 eura naviše, ovisno od teritorije, potencijala tržišta, broja kućnih ljubimaca. Četvrtina tog novca odlazi na takozvani start up marketinški paket: reklamni šator, uniforme, kataloge...
Pored toga, primatelj plaća fiksnu mjesečnu naknadu od 100 eura. Dio novca se može, kako kaže Milutinović, refundirati za direktne marketinške aktivnosti na određenom teritoriju. – Ako netko, na primjer, iznajmi bilbord za 300 eura mjesečno, trećinu pokrivamo mi, tako da praktički ne plaća nikakvu mjesečnu naknadu – naglašava Milutinović.
U Hrvatskoj vlasnik master franšize je tvrtka Pet Ekspres.
Tvrtka Husse se bavi dostavom hrane i razne opreme za kućne ljubimce i osnovana je u Švedskoj 1987. godine. Do sada su dali 25 master franšiza, a u mreži posluje oko 500 franšiza i distributera. Širom svijeta imaju više od 200.000 klijenata. Prisutni su u mnogim zemljama Europe, ali i u Brazilu, na Karibima... U prosjeku, tvrtka ostvari rast od 25 odsto godišenje, ulazeći i osvajajući nova tržišta, a franšizni lanac šire već 21 godinu.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.