Magnet za kupce

Tvrtka Mare Altum, vlasnik brenda Surf'n'fries, pregovara sa novosadskom tvrtkom o davanju master franšize za Srbiju, Makedoniju i Crnu Goru. Suvlasnik i direktor tvrtke Denis Polić kaže da su i do sada imali desetak upita iz Srbije, ali da do realizacije nije došlo zbog toga što potencijalni primatelji franšize nisu mogli obezbediti dobru lokaciju. Sada su, izgleda, na dobrom putu da potpišu ugovor.
Surf`n`fries, neobične porcije krumpirića serviranih sa raznim umacima, nastao je kao odjek na priču iz djetinjstva Denisa Polića. Polić je, naima, volio odlaziti na jedno vrlo popularno mjesta u Rijeci gdje su služili odlične krumpiriće. Nakon što je prodao prethodni „biznis“, odlučio je s partnerom krenuti u novu pustolovinu. Baš u tom trenutku rodila se ideja za Surf'n'fries. Godinu dana su planirali i postavljali koncept, putovali svijetom da bi videli kakvih sve „đakonija od krumpira“ ima. Po povratku u Hrvatsku, pokušali su objediniti svoja iskustva u originalan meni. Osmislili su i jedinstvenu ambalažu, što se pokazalo kao pravi pogodak, jer je postala pravi „magnet“ za kupce.
U posao su utkali i lifestyle priču. Surf`n`fries je, kako kaže Polić, spoj šezdesetih i modernih vremena. Samo ime za brend nastalo je kao spoj hobija vlasnika (wind-surf, kite-surf) i posla (pomfri). - Pri postavljanju koncepta unajmili smo priznate stručnjake u svojim branšama, te smo tako za projektiranje interijera odabrali arhitektu Igora Rukavinu, za grafičke elemente diplomiranog dizajnera Anju Zambelli, a za osmišljavanje umaka poznatog kuvara Andrej Barbieria. Ovo su samo neki od ljudi uključenih u projekt Surf`n`fries – kaže Polić i dodaje da je Surf`n`freis danas poznat po najboljim krumpirićima na svijetu, bogatoj paleti posebno osmišljenih umaka i tajnoj recepturi začina.
Franšizu su pokrenuli 2009. nakon niza upita. Prvi franšizni objekt otvoren je upravo te godine u Zagrebu. - Zbog izuzetnog interesiranja i stalnog kopiranja našeg poslovnog koncepta, nametnule su se dvije opcije - krenuti u suradnju sa zainteresiranima i od njih stvoriti partnere ili ih pustiti da odu, te im ostaviti mogućnost da nam postanu konkurencija. Drugi razlog franšiziranja poslovanja leži i u što bržem pokrivanju tržišta, što je kod otvaranja vlastitih objekata mnogo sporija varijanta – objašnjava Polić.
U ponudi imaju, kako ih oni zovu, dvije vrste franšiza: „velike franšize“ i „mobilne franšize“. Danas ukupno posluje 36 franšiza, od čega je 16 „velikih“ i 20 „mobilnih“. Nalaze se u Hrvatskoj (Pula, Rijeka, Zagreb, Dugo Selo, Varaždin, Slavonski Brod, Mali Lošinj, Novalja, Zadar, Split, Dubrovnik), ali i Sloveniji (Ljubljana), Bosni i Hercegovini (Sarajevo, Mostar). Njihovi krompirići su stigli čak i u Tursku ( Istanbul).
- Da bi netko postao primatelj ove franšize, mora imati ili unajmiti prostor koji zadovoljava naše kriterije, a koji su postavljeni da bi se smanjila mogućnost pogreške pri odabiru. S obzirom na to da se radi o standardiziranom načinu poslovanja, osoba zainteresirana za našu franšizu ne treba imati neke posebne vještine niti predispozicije. Svakako da je lakše i jednostavnije ako ima iskustva u ugostiteljstvu, ali kako sam spomenuo nije neophodno. Naravno da je osim gore navedenog potrebno imati osigurana financijska sredstva – objašnjava Polić.
Primatelji franšize imaju, također, određene financijske obveze. Franšizni fee je iznos koji se plaća jednokratno i sa njime se, kako objašnjava Polić, dobiva pravo rada pod brendom „Surf`n`fries“, te kompletan know-how poslovanja. Iznos franšiznog fee-ja određuje se za svaku zemlju posebice, te on ovisi do standarda zemlje, broja stanovnika, bruto društvenog proizvoda po stanovniku, broja velikih gradova. Kreće se od 5.000 eura naviše. Royalty fee je dio koji se plaća od mjesečnog prometa, a on iznosi pet odsto od prodajne cijene pojedine porcije. Naknade za marketing i ostalo ne postoje, jer vlasnici smatraju da u ovoj fazi franšize nisu potrebne.
- Mi volimo reći da „nismo prodali ni jednu franšizu, već da su svi došli kod nas da je kupe“. Naime, od kada smo otvorili prvi objekt u Rijeci do danas, imali smo nekoliko stotina upita, kako iz zemlje tako i inozemstva. Trenutačno smo u završnoj fazi pregovora za master franšizu za zemlje GCC-a (Persijskog zaliva,) te se nadamo potpisivanju ugovora do kraja ove godine. Također, do kraja godine planiramo otvoriti i vlastiti objekt u Istanbulu i pripremamo za franšiziranje na području cijele Turske – najavljuje Polić dalje planove tvrtke.
pročitajte članke

Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima te origanalnoj ambalaži, stigao je u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Surf'n'Fries, brand iz Rijeke poznat po krumpirićima, otvorio je prvi franšizni objekt u Australiji.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojna svjetska odredišta, a uskoro stiže na još jedno tržište ove regije. Za inovacije, također, nema predaha.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?