Ponijeti nešto lijepo sa sobom
Zagrebačka prodavaonica "Take me home" okupila je 60 domaćih kreativaca – dizajnera, arhitekata i umjetnika – koje je povezalo i to što ručno izrađuju svoje proizvode. U tom kreativnom kutku nalaze se proizvodi za dom, djecu i modni dodaci. Kako nam priča Ranka Grgić Posavec, vlasnica ovog dućana, mnogi umjetnici proizvode prave sami u kućnoj radinosti, pojedini imaju svoje male radionice, a neki, poput "lega-lega" ili "brokula&ž", imaju svoje proizvodne pogone, dok pojedini samo osmišljavaju proizvod koji im potom prave lokalni obrtnici. Njihovi se radovi, kaže ona, mogu pronaći u još nekoliko trgovina u Hrvatskoj, ali nigdje u tolikom obimu i na jednom mjestu kao u "Take me home" dućanu.
Dizajnerski kutak "Take me home" iz Zagreba namjerava ponuditi i franšizu
Dućan u Tomićevoj 4 u Zagrebu, za sada je jedini koji radi pod ovim brendom, a posluje već dvije i pol godine. Za to vrijeme, mnogi koji su svraćali i kupovali u "Take me home", raspitivali su se kako bi i sami mogli postati vlasnici ovakvog dućana.
– Dobili smo upite iz nekoliko većih gradova na obali oko otvaranja "Take me home" dućana i to nas je potaklo da počnemo razmišljati o načinu na koji bi se to moglo ostvariti, te smo došli do zaključka da bi nam franšizni oblik poslovnog partnerstva najviše odgovarao u trenutnoj fazi našeg poslovanja – kaže Ranka Grgić Posavec.
Za sada su franšizu odlučili ponuditi samo na području Hrvatske. – "Take me home" franšiza idealna je za male i mikro poduzetnike koji imaju afinitet prema domaćoj kreativnoj industriji, dizajnu i lokalno proizvedenim proizvodima, te žele aktivno sudjelovati u vođenju vlastite trgovine hrvatskim dizajnerskim proizvodima, a ne žele potrošiti značajnu količinu vremena i novca na pronalaženje većeg broja različitih proizvođača, osmišljavanje vizualnog identiteta, uređenja trgovine, građenje vlastitog imena i brenda – objašnjava Ranka Grgić Posavec.
– Primatelji franšize, praktički, dobivaju "ključ u ruke" – listu provjerenih, kvalitetnih proivođača, pomno sastavljenu listu najprodavanijih proizvoda, ime koje je već poznato u mnogim djelovima Hrvatske i inozemstva, postav i uređenje trgovine koje provjereno funkcionira i osigurava dobru prodaju – kaže Grgić Posavec i dodaje da dobro poslovanje prodavaonice u Zagrebu daje određenu vrstu sigurnosti potencijalnim primateljima franšize.
Ova poduzetnica kaže da primateljima "Take me home" franšize osnovni motiv ne bi trebao biti isključivo financijske prirode, već želja da se promoviraju drugačiji i originalni proizvodi koji Hrvatsku prezentiraju na bolji način od klasičnih suvenira.
Davatelj franšize će zauzvrat osigurati cjelokupan asortiman robe, pomoći u uređenju prostora, izlaganju robe, izradi profila na društvenim mrežama, oblikovanju promotivnih materijala. Ulazna franšizna naknada, kako kaže Grgec Posavec, ovisi o veličini prodajnog prostora, a izdvajala bi se i mjesečna naknada, koja će iznositi pet posto prometa uz ugovor od pet godina.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com