Orbis ubrzava rast

U 16 zemalja Europe, među kojima su i zemlje ove regije, poljski Orbis Hotel Group razvija mrežu hotela pod brandovima Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, ibis, ibis Styles i ibis Budget. Kao strateški partner te nositelj master franšize francuskog AccorHotelsa, Orbis je, naime, zadužen za pronalaženje franšiznih partnera, ali i prijenos znanja, obuku te potporu primateljima franšize – hotelijerima i investitorima koji bi željeli raditi pod AccorHotels brandovima. Ovaj je proces, sve donedavno, nadgledala direktorica franšiznog razvoja Małgorzata Morek, koja je gotovo 20 godina radila u Orbisu. Međutim, kako je objavljeno u priopćenju za medije, u grupaciji je došlo do promjene – Małgorzata Morek "odlučila je profesionalnu karijeru nastaviti izvan Orbisa", a na mjesto direktora razvoja, koji će pratiti franšizne projekte na razini čitave Orbis grupacije, dolazi Frank Reul, do sada odgovoran za razvoj u Rumunjskoj, Bugarskoj i Makedoniji.
– Istočna Europa je veliko tržište s jednom od najvećih stopa rasta BDP-a u Europi, koja generira snažnu potrebu za hotelskim uslugama u poslovnom i tustičkom sektoru. S druge strane, jasno vidimo da developeri i investitori koji u prošlosti nisu ulagali u hotelijerski sektor, sada vide ogromne mogućnosti u ovoj industriji, ne samo u Poljskoj, već i diljem Istočne Europe. Želimo ubrzati rast mreže po "asset-light" modelu razvoja (putem franšiznih i menadžment ugovora) te pojačati vidljivost AccorHotels brandova u ovoj regiji, a posebno novim, perspektivnim tržištima poput Srbije, Hrvatske, Rumunjske, Slovenije ili Bugarske. Stoga smo predstavili novi razvojni tim kako bismo brže postigli postavljene ciljeve – objašnjava Gilles Clavie, CEO tvrtke Orbis.
U agendi novog direktora u ovom se trenutku već nalazi osam novih hotela, koji će biti otvoreni u narednih nekoliko mjeseci, ali i 40 projekata u razvojnoj fazi, čime Orbis obilježava i započinje ubrzan razvoj u Istočnoj i Jugoistočnoj Europi. Novi će hoteli biti otvoreni u Rumunjskoj (Mercure Sighisoara Binderbubi, ibis Styles Arad, Mercure Bucharest Unirii), Srbiji (Mercure Belgrade Excelsior), Bosni i Hercegovini (Novotel Sarajevo, MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort & Spa), Makedoniji (Mercure Tetovo) i Mađarskoj (ibis Styles Budapest Airport). Franšiznim ugovorom koji je sredinom rujna potpisan u Mariboru, dva hotela iz hotelsko-lječilištnog kompleksa Terme Maribor – Piramida i Orel – također će postati franšize te će od siječnja 2018. djelovati pod brandovima Mercure i ibis Styles.
Za investitore i hotelijere koji razmišljaju o pridruženju AccorHotels mreži hotela, osnovni kriteriji jesu veličina i lokacija objekta. Najbolje je da objekt bude u gradu s najmanje 200.000 stanovnika, ali se u obzir uzima i turistički potencijal mjesta. U slučaju potpisivanja franšiznog ugovora, hotel bi trebao imati najmanje 50 soba. Međutim, Orbis je također otvoren za suradnju s hotelima s manje soba, ali s kapacitetom za proširenje. Franšizni se ugovor potpisuje na 10 godina. Uvjeti suradnje i franšizne naknade mogu varirati ovisno o brandu hotela i tržišta te se sa svakim partnerom sklapa poseban ugovor.
– Kada promatramo domaće tržište – tržište Poljske, vidimo da je hotelski sektor u izvrsnom stanju. U stvari, doslovno sva tržišta na kojima je Orbis prisutan te na kojima želi ubrzati rast – spadaju u najbrže rastuća u Europi i bilježe rast broja gostiju u hotelima – kaže Frank Reul, novi direktor franšiznog razvoja grupacije Orbis.
– Što se tiče franšiznih hotela, primjećujemo snažan rast interesa, i individualnih i institucionalnih investitora. Za mnoge od njih, hotelska je industrija nova, atraktivna branša, ali koja zahtijeva stručnost, specijalizirane poslovne alate te profesionalno vodstvo. A to je upravo ono što možemo ponuditi našim franšiznim partnerima – objašnjava Reul.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.