Tvrtka radi 19 godina i danas za nju proizvodi 25 tvornica u Kini, pet u Srbiji, dvije u Indiji i po jedna u Turskoj i Italiji. Distributivnu mrežu čini čak 150 partnera, a obuća se prodaje u oko 400 maloprodajnih objekata u Srbiji
Petak
04.01.2013
Početkom ove godine tvrtka Alter će obradovati kupce u Crnoj Gori otvaranjem prvog franšiznog maloprodajnog objekta.
 

Čačani se mogu pohvaliti mnogim uspiješnim tvrtkama od kojih nekoliko svoju maloprodaju širi franšizno. P...S... Fashion, Pekara Pons, Tiffany Production, a od 2008. i brend Alter postaje davatelj franšize. Te godine, kojom se ujedno označava početak svetske krize, Alter je zagazio u nove poslovne vode otvorivši prvu franšiznu prodavaonicu u Bačkoj Palanci.

Financijski „cunami“ je poslednjih godina u Srbiji natjerao mnoge odustati od franšiznog širenja mreže. Najveća boljka je, kako kažu, besparica, neuredno plaćanje, lanac dugovanja koji je teško prekinuti. U takvim okolnostima Alter je, ipak, uspio dostići srećnu brojku sedam, pa maloprodajne franšizne prodavaonice danas obskrbljuju mještane Sombora, Zaječara, Obrenovca, Kruševca, Gornjeg Milanovca, Bačke Palanke i Požege. - Širenje maloprodajne mreže kroz franšize nastalo je, prije svega, kao proizvod unutrašnjih potreba rasta i razvoja tvrtke. Činjenica da se trenutak u kome je ova ideja kod nas dobila jasne obrise, a potom i strategijsku razradu, poklopio sa trenutkom u kojemu su vođeni pregovori sa do tada najozbiljnijim partnerom za nas je bila znak da je „tajming“ odličan. Rezultat je bio pokretanje prvog franšiznog objekta u Bačkoj Palanci – kaže Marina Ranković, asistent zamenika generalnog ravnatelja tvrtke.

Proizvodi i franšizni koncept tvrtke Alter su, kako kaže, odavno „prešli državnu granicu“. Na njihovu adresu stižu zahtjevi za franšizom ne samo iz zemalja okruženja, već i Zapadne Europe, Rusije i SAD. Dok se pregovori ne privedu kraju, ne žele najavljivati moguće ishode. Ono što zasigurno znaju je da će obradovati kupce u Crnoj Gori već početkom godine prvim franšiznim maloprodajnim objektom. - Vlastita proizvodnja i dobra logistička mreža koju ALTER razvija garantiraju da potrebe franšiznog objekta u inozemstvu mogu biti podjednako dobro servisirane kao i potrebe onih u zemlji – kaže Ranković.

“Biografija” ove tvrtke je prilično impresivna ako se uzmu u obzir uvjeti na tržištu na kome je biznis nikao i okolnosti u kojima se razvija. Tvrtka radi 19 godina i danas za nju proizvodi 25 tvornica u Kini, pet u Srbiji, dvije u Indiji i po jedna u Turskoj i Italiji. Distributivnu mrežu čini čak 150 partnera, a obuća se prodaje u oko 400 maloprodajnih objekata u Srbiji. Posjeduju i kancelariju u Šangaju, ali se hvale da im je sjedište u Čačku.

Radeći za tvrtku, svoju šansu za uspjeh vide i dugogodišnji djelatnici u ovoj branši sa bogatim iskustvom u obućarstvu i početnici i biznismeni iz drugih oblasti koji bi tako mogli dobro plasitrati svoj kapital. Svi ovi profili ljudi se interesiraju za Alter franšizu. - Ipak, ono što nas najviše raduje je činjenica da su naši sadašnji primatelji franšize pretežno mladi, obrazovani i obiteljski ljudi. Dakle, u profesionalnom smislu, generator snage srbijanskog poduzetništva, koji su u strateškom partnerstvu ovog tipa prepoznali sigurno mjesto za investiranje, kako u svoj posao, tako i u budućnost svoje dece. To je svakako jedan od sigurnih znakova da je naš franšizni koncept osmišljen kako treba – kaže Ranković.

Njihove financijske obavze se svode na neophodni početni kapital, financiranje obrtnih sredstava i pokriće lokalnog marketinga koji se provodi u dogovoru sa centralom. - Ove obveze nisu ništa drugo do redovni troškovi poslovanja. Svoj interes ostvarujemo kroz sistematsko i kvalitetno širenje maloprodajne mreže i brenda na tržištu. Kao društveno i ekonomski odgovornom subjektu, cilj nam je da koncept u koji vjerujemo zaživi i da naš primalac posluje što rasterećenije, te u tom smislu, ne zahtijevamo nikakav royalty fee niti ulazne naknade - objašnjava Ranković.

Od primatelja franšize se očekuje da pronađe adekvatan prostor i da ga uredi prema nacrtima centrale. Tim za implementaciju franšiznog koncepta zajedno sa primateljem kreira asortiman obuće na temelju istraživanja tržišta. Primaoci moraju i da se pridržavaju preporučenih maloprodajnih cena. - Uspješnost poslovanja franšiznih objekata jeste mjera uspješnosti čitave naše organizacije, pa je samim tim ovo jedan od imperativa u našem radu - ističe Ranković.