Svatko ima svoju priču
Češka izdavačka kuća "Plavi slon" je prije 20 godina pronašla način da djeci omili čitanje knjiga – osmislili su i počeli objavljivati personalizirane knjige – knjige koje su se tiskale po narudžbi i u kojima su junaci bile "prave" osobe, to jest, dječaci ili djevojčice kojima je knjiga namijenjena na dar. Zbog velikog interesa, kuća je uskoro razvila franšizu i počela širiti svoje poslovanje izvan granica domaćeg tržišta. Vlasnik koncepta Marek Halfar priča nam kako se "priča" razvijala te za koju je zemlju ove regije potpisan i prvi franšizni ugovor.
"Plavi slon" je na češkom tržištu već 20 godina. Kako se posao razvijao tijekom godina?
Za ovih 20 godina, kao i u svakom biznisu, postojali su periodi kada smo "tapkali u mjestu", ali u posljednje četiri godine, nakon što smo potpuno promijenili model, poslovanje svake godine raste po 10 posto. Uspjeli smo otvoriti vlastitu tiskaru i tako upotpuniti nakladničku djelatnost. Danas, sve nastaje pod jednim krovom – od ideje za priču do konačnog proizvoda, personalizirane knjige.
Koncept ste uspješno "izvezli" na druga tržišta, i to kroz franšizu. Kako funkcionira ova suradnja?
Od naših franšiznih partnera iz inozemstva dobivamo samo pozitivne reakcije. Iznimno im znači što, kao primatelji master franšize, imaju zajamčenu ekskluzivnost na lokalnom tržištu te veliku potporu s naše strane. Oni su, zapravo, usmjereni samo na prodaju knjiga putem interneta, pružanju pomoći i primanju narudžbi od kupaca. Narudžbe nam se zatim prosljeđuju, stoga mi pripremamo, tiskamo i šaljemo gotove knjige primatelju franšize koji ih zatim dostavlja svojim klijentima. Dobit primatelja master franšize je 50% od prodajne cijene proizvoda. Kao što i sami kažu, ovo je posao iz snova. Osim što prodaju izvrstan proizvod, naši partneri ne moraju imati veliko skladište, zasebni uredski prostor – sve što im je potrebno je veza s internetom.
Na koja tržišta planirate ući?
Krajem rujna potpisali smo dva nova franšizna ugovora – za Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu. Ozbiljni kandidati su nam se javili iz Portugala i Italije, a vjerujemo da će se prilike ukazati i na drugim tržištima.
Kako ste došli do novih partnera?
Zahvaljujući prezentaciji i tekstovima objavljenim na portalima Franchising.hu i Franchising.rs, došli smo do partnera u Mađarskoj i Bosni i Hercegovini. Naša je ponuda, međutim, dostupna i na drugim "sestrinskim" Franchising portalima koji djeluju u regiji Centralne i Istočne Europe. Kada tražimo partnere, također se oslanjamo i na osobne kontakte, stečene kroz druge poslovne aktivnosti vezane za obrazovanje djece.
Daljnji planovi za budućnost?
Naš je cilj da u narednih 10 godina uz pomoć naših partnera iz inozemstva postanemo velika europska izdavačka kuća koja će i nadalje malim čitateljima nuditi najkvalitetnije priče i ilustracije iz cijelog svijeta.
pročitajte članke
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Personalizirane knjige za djecu bi se uskoro mogle pojaviti i na ovim prostorima. Kako nastaju te kako se do njih može doći? Poduzetnima se daje prilika.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
Već nakon mjesec dana, biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće "Plavi slon"
Ulazak na nova tržišta. To je, u najkraćem, plan za sljedeću godinu češkog franšiznog koncepta "Plavi slon". Primatelje franšize traže i u zemljama ove regije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.