Trening za um
Radeći s djecom u jednom obrazovnom sustavu, Miroslav Samardžić, idejni tvorac „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, primjetio je da su se roditelji često raspitivali o tečajevima za čitanje i pamćenje. Takvih je programa, istina, bilo u Srbiji, ali nisu bili dostupni velikom broju djece. Tako je počeo i razmišljati o pokretanju specijalizirane škole za brzo čitanje i djelotvorno učenje i pamćenje, koju bi, zahvaljujući prethodnom iskustvu, mogao širiti i kroz franšizu.
Kako bi škola, međutim, ponudila kvalitetne i provjerene programe, Samardžić je započeo suradnju s Časlavom Mančićem, nositeljem franšize međunarodne tvrtke DOOR Training & Consulting, koja se bavi razvojem ljudskih resursa, pa tako i brzim čitanjem i tehnikama učenja. Mančić je, inače, i njihov koordinator za zemlje bivše Jugoslavije, Albaniju i Bugarsku te jedan od malobrojnih master trenera tvrtke DOOR Training & Consulting u Europi.
Stjecajem sretnih okolnosti, Miroslav i Časlav su se „povezali“ preko – preporuke. – Moja je sestra bila na njegovom treningu te mi je sugerirala kako možemo skupa s Časlavom napraviti dobar koncept koji će se, po onome što pruža, razlikovati od konkurencije – priča Miroslav Samardžić.
Razvoj koncepta
Na samoj ideji i razvoju koncepta počeli su raditi kao partneri koncem 2016. godine. Nisu, pak, željeli žuriti jer je riječ o programu za djecu. – Priprema je trajala dugo jer smo morali certificirati predavače. Smatrao sam da predavači trebaju biti defektolozi, učitelji i oni koji inače rade s djecom ili su se za to obrazovali. Predavači koji rade u našim školama prošli su zahtjevnu dodatnu obuku – kaže Mančić.
Prve skupine polaznika bile su testne skupine. Časlav je inzistirao na tome jer je želio provjeriti čitav sustav, budući da su programi tvrtke DOOR Training & Consulting uglavnom namijenjeni odraslima. – Djeca su bolja od odraslih, brže shvaćaju i odmah postižu bolje rezultate. No, problem s djecom je što svoju vještinu često ne znaju primijeniti, iako je imaju. Smatrao sam da trebamo dosta raditi s nastavnicima, osposobiti ih za primjenu metoda kako bi djeca ova znanja iz naših škola kasnije mogla koristiti u školskom sustavu – objašnjava Časlav Mančić.
Materijali „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ tematski su prilagođeni djeci. – Kada je riječ o tehnikama učenja, djeca donose i svoje lekcije. Cilj je podučiti ih kako postići što je moguće više rezultata s što manje napora. Kada je riječ o brzom čitanju, turdimo se da tijekom trajanja programa čitamo tekstove relativno iste težine kako bi se pratio napredak. Svaka dva tjedna mjerimo napredak brzog čitanja i razinu razumijevanja – kaže Mančić.
Miroslav Samardžić smatra da u ovom području u Srbiji nemaju konkurenciju jer nitko ne nudi višemjesečne radionice. – Naš je program jedini koji traje od četiri do šest mjeseci, dok konkurencija uglavnom organizira vikend obuke za starije. Metod je namijenjen djeci od devet godina, može i godinu mlađe, ukoliko je malo naprednije u odnosu na svoju generaciju, dok gornja granica nije određena. Važno je razumijeti da mi djecu ne učimo čitanju, već poboljšanju stečene vještine. Dakle, postoje dva programa – prvi je namijenjen djeci od trećeg do sedmog razreda, a drugi djeci starijoj od sedmog razreda i odraslima. Skupine obično čine od 12 do 15 polaznika, a satovi se održavaju jednom tjedno po dva sata i 25 minuta – objašnjava Samardžić.
Franšiza za poduzetne
Kada su vidjeli da sustav dobro funkcionira te da daje rezultate, kao i da postoji interes među djecom i njihovim roditeljima, odlučili su čitav koncept ponuditi i kroz franšizu. – Djeca postižu fantastične rezultate. Učenici u nižim razredima nauče čitati više od 100 stranica za jedan sat. Zbog toga, veliki je interes za ovakvom vrstom škole te je logičan korak bio razvoj franšize – kaže Miroslav Samardžić te dodaje da je koncept dostupan i poduzetnicima u Hrvatskoj.
Za „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“ prvo treba osigurati adekvatan prostor – učionice opremljene stolovima i stolicama, računalom, pisačem, televizorom ili projektorom. U manjim je gradovima dovoljna jedna učionica, a u većim gradovima dvije. Dobro je ako se one nalaze u krugu gdje djeca već dolaze i gdje postoje slične aktivnosti. – Ne mora biti pravilo, ali, prijmera radi, u Obrenovcu imamo učionice u Domu kulture, gdje su i kino i bazen, pa djeca dolaze i na druge aktivnosti. U tom smislu, za ovaj koncept nije važno jeste li u pješačkoj zoni, već je važno da je sigurno za djecu – kaže Samardžić.
Kada je riječ o opremanju učionica, svoje primatelje ne žele na početku poslovanja opteretiti prevelikim zahtjevima. – Smatramo da je daleko važnije da se „Škola“ promovira na adekvatan način te da se, umjesto na skup namještaj, sredstva usmjere na to da što više ljudi na teritoriju gdje školica radi saznaju za nju, da znaju čime se bavi te da se privuče što više polaznika. Treba napraviti i terensku kampanju te promociju uz pomoć društvenih mreža. Kad poslovanje zaživi, onda se može detaljno urediti prostor. Skupo uređena učionica bez djece nema svrhu, ali je svakako važno da to bude prostor u kojem će djeci boravak biti ugodan. Ovo govorim iz iskustva jer sam i sam primatelj jedne obrazovne franšize koja drži tečajeva u učionicama. Shvatio sam da ljudi upravo u tom dijelu čine pogreške – objašnjava Miroslav Samardžić.
Od potpisivanja franšiznog ugovora do otvorenja „Škole“ treba, kako kaže, nešto malo više od mjesec dana. Najviše ovisi o tome je li primatelj franšize ujedno i predavač. U tom slučaju, primatelj bi morao biti certificiran te proći obuku, dok paralelno radi na promoviranju škole prije otvorenja.
Idealni primatelji franšize, prema riječima naših sugovornika, jesu ljudi koji su već radili s djecom, a poželjno je da su imali i poduzetničkog iskustva. – Najbolje je da, na primjer, jedan partner bude predavač, a da drugi ima poduzetnički nerv. Svakako, nećemo isključiti ni one koji ne ispunjavaju te uvjete, jer i čovjek koji se nije bavio obrazovanjem može certificirati stručni kadar, dok se sam bavi vođenjem „Škole“. Dobro su došli i svi koji se bave bilo kojom vrstom edukacije i koji bi željeli proširiti svoje programe – kaže Samardžić.
Osim materijala, obuke i certifikacije predačava te potpore oko vođenja posla, davatelji franšize će provoditi i globalni marketing, dok će svaki od primatelja biti zadužen za marketing na lokalu i vođenje Facebook stranice. – Održavat ćemo i seminare o marketingu na društvenim mrežama jer to jeste ozbiljan i važan posao, budući da se na taj način može doći do velikog broja ljudi. Često se pogrešno misli da to može voditi „neki klinac iz susjedstva“, a riječ je o veoma moćnom alatu – naglašava Miroslav Samardžić.
pročitajte članke
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Popularno na forumu
marion
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
marion
Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...
Brzo čitanje i pametno poslovanje
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Mreža konstantno raste
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Franšiza kao rješenje
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Dobrobit za djecu i lekcija za mlade
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Brzo čitanje i pametno poslovanje
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Franšiza kao rješenje
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...