Uloga po mjeri velikih igrača

Master franšiza je oblik franšiznog partnerstva u kojem primatelj franšize dobiva od davatelja franšize pravo da vodi i razvija mrežu poslovnica na točno definiranom većem teritoriju, najčešće na razini jedne države. Primatelj master franšize se, dakle, ponaša kao lokalni davatelj franšize, budući da je zadužen za pronalaženje novih, pojedinačnih primatelja, njihovu obuku, a zatim i konstantnu potporu. Zato i nije pretjerano reći da primatelji master franšize od samog početka ulaze u „ozbiljnu igru“, jer se od njih očekuje da promoviraju brand, otvore i vode bar jednu poslovnu jedinicu i, uz to, rade na prodaji pojedinačnih franšiza i suradnji sa svim budućim franšiznim partnerima s tog tržišta.
Za ovaj opseg posla i angažovanja jasno je da se primateljima master franšize ulazak u ovaj pothvat treba i dobro isplatiti. Oni su i za kupnju master franšize morali izdvojiti „ozbiljnu“ količinu novca, ali će zato kasnije moći računati na izdašan postotak od prodaje i poslovanja pojedinačnih franšiza. Dobit možda jeste veća nego kada se kupuje pojedinačna (single-unit) franšiza, no, kako smo to već istaknuli – i obveze su neusporedivo zahtjevnije.
U čemu je čar master franšize?
Činjenica je da će tvrtke/franšizni sustavi, kada planiraju ulazak na inozemno tržište, najprije razmišljati o davanju master franšize.
Računica je jednostavna: ako pronađu jednog pouzdanog partnera, koji može preuzeti sve obveze oko razvoja mreže na lokalnoj razini, većina izazova povezanih s tim procesom – prodaja pojedinačnih franšiza, obuka primatelja i konstantna podrška – bit će prevaziđena i riješena. Davatelj franšize, zapravo, polazi od toga da primatelj master franšize bolje poznaje lokalno tržište, da neće imati jezičnu ili kulturološku barijeru te da će mnogo učinkovitije pomoći pojedinačnim primateljima franšize pri zapošljavanju radnika, komunikaciji s dobavljačima ili pregovorima s vlasnicima poslovnog prostora. Naravno, da bi uopće mogao razvijati mrežu, primatelj master franšize i sam mora proći obuku te kako to franšizna praksa nalaže, davatelj će „masteru“ prenijeti sva neophodna znanja (know-how), sve procedure, standarde i najbolje prakse poslovanja.
Dobar partnerski odnos, međutim, nije moguć bez obostrane koristi.
S „masterom“, koji je svim snagama fokusiran na razvoj na jednom teritoriju, davatelj franšize dobiva priliku osvojiti lokalno tržište puno brže i s manje ulaganja. S druge strane, ubiranjem naknada od novih partnera, „master“ je motiviran prodati što više pojedinačnih franšiza. Kako je, međutim, on zadužen i za obuku i podršku budućim partnerima, bit će motiviran tražiti samo najkvalitetnije kandidate, jer to uvelike povećava šanse za razvoj profitabilne mreže partnera.
Osim što od davatelja franšize dobiva praktičnu obuku, a zatim i operativni priručnik sa svim provjerenim procedurama poslovanja, primatelj master franšize može računati na još nekoliko benefita. Prvo, mnogo jači, internacionalni marketing. Potom, na „komfor“ velikog sustava, jer ne mora razmišljati o unapređenjima, inovacijama ili tehnologijama koje će utjecati na rast poslovanja, budući da je to u najvećoj mjeri zadatak davatelja franšize. Ne treba zanemariti ni to da „master“ ulazi u partnerstsvo sa stranom koja žarko želi uspjeti, tako da može očekivati da će mu davatelj uvijek biti pri ruci, po svim pitanjima poslovanja.
Postoji li idealan primatelj master franšize?
Iako primatelji iza sebe imaju brand i sustav na koji se mogu osloniti, jasno je da master franšiza nije za svakoga. Oni koji se odluče za ovu vrstu suradnje moraju najprije imati dobru financijsku potporu, a zatim i izražene menadžerske vještine. Iskustvo je zasigurno prednost, a najviše se traže poduzetnici koji već imaju dokazane rezultate u prodaji, marketingu ili, općenito, biznisu.
U praksi, primatelji master franšize su najčešće velike, jake tvrtke s raznovrsnim portofoliom brandova ili iskusni poduzetnici koji vode profitabilne biznise s razvijenom logistikom i infrastrukturom. Za davatelje franšize, oni su, prirodno, idealni partneri.
U zemljama ove regije, primjera radi, primatelje master franšize imaju Helen Doron (škola engleskog jezika), Husse (kućna dostava hrane za pse i mačke), JumpingClay (prodaja gline i tečajevi modeliranja gline), 5aSec (kemijsko čišćenje), DepilConcept (epilacija), RE/MAX, Von Poll (nekretnine).
pročitajte članke

Verbatoria nastavlja širiti svoju franšiznu mrežu u Europi – na mapi se sada nalazi i novi partner iz Poljske. Tvrtka je također sudjelovala na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.