Skok za profit
Do prije nekoliko godina zabavni parkovi s trampolinima bili su vrlo rijetki, barem na ovom području. Danas je situacija nešto drukčija, a sudeći prema broju tvrtki u Europi koje su se posljednjih godina počele baviti projektiranjem, proizvodnjom te postavljanjem parkova s trampolinima, ovaj će vid zabave tek dobijati na popularnosti. Jump Planet, koncept osmišljen i razvijen u Poljskoj, jedan je od dobrih primjera – ne samo što bilježe rast broja posjetitelja, već i podružnica. U čemu je „tajna“?
Trampolini za košaru, odbojku ili "između dvije vatre", kao i bazen s kockama od pjene, poligon s preponama, poznatiji kao poligon za Ninja ratnike – standardna su ponuda Jump Planeta. Većina parkova ima i prostorije za odmor i druženje, gdje se mogu organizirati rođendani i druge proslave te otvoriti kafić. – Parkovi s trampolinima brzo su postali omiljeno mjesto za rekreaciju i zabavu i jednako privlače djecu i odrasle. Ovo je tržište još uvijek u razvoju te očekujem da će posao biti izuzetno profitabilan dugi niz godina – kaže Bartosz Śledziński, vlasnik Jump Planeta.
Osim što je usmjeren na osvajanje domaćeg tržišta, Jump Planet od ove godine nudi franšizu i poduzetnicima iz ove regije koji razmišljaju o pokretanju perspektivnog i atraktivnog biznisa. U ovom trenutku, Jump Planet u Poljskoj ima četiri vlastita parka te jednu otvorenu franšiznu jedinicu. – Franšizu smo razvili te ponudili u ožujku 2018, a sad imamo devet franšiznih parkova u pripremi za sedam gradova Poljske. Partnerstvo smo sklopili i s jednim lokalnim sportskim centrom, tako da je naš park otvoren u kompleksu s teretanom i terenima za tenis i squash – objašnjava Śledziński sve dosadašnje opcije suradnje.
Za one koji žele kupiti franšizu i otvoriti park s trampolinima, jedini veliki izazov bit će pronalaženje adekvatnog prostora, potvrđuje Śledziński. Naime, Jump Planet zahtijeva dvoranu s visokim stropovima i površinom od 500 do 4.000 četvornih metara. U posljednje vrijeme, međutim, primjećuje da su trgovački centri sve više zainteresirani za ovakve parkove, jer se pokazalo da privlače veliki broj ljudi i povećavaju broj posjeta za 15-20%. Bez obzira na rast potražnje, Jump Planet mora zadovoljiti sve sigurnosne standarde, koje će ocjenjivati i pratiti davatelj franšize.
Za opremanje parka, primatelj bi franšize trebao u prosjeku izdvojiti oko 115 eura (500 zlota) po četvornom metru. U troškove, međutim, treba dodati i zakup, tako da je za opremanje, recimo, 750m2 trampolina, potrebno oko 90-100 tisuća eura. Davatelj će franšize, pak, bez ikakve naknade, osigurati prodajni pult, sustav prodaje, sustav korisničke službe, web-stranicu sa sustavom rezervacija i online plaćanjem te aplikaciju za mobitele za uslugu rezervacije. – Naši partneri mogu računati na pomoć u svim fazama poslovanja – i za vrijeme i nakon otvaranja parka. Također ćemo pomoći u zapošljavanju i obuci osoblja. Ponudit ćemo programe za sve ciljane skupine, poput fitnessa za žene, tjelesnih vježbi za djecu i mlade, team buildinga za tvrtke – objašnjava vlasnik Jump Planeta.
Nedavni poslovni rezultati pokazuju da primatelji franšize mogu očekivati visoke prihode. – U Poljskoj, primatelj franšize mjesečno ima najmanje 7.000 eura neto zarade – nakon što da plaće zaposlenicima, plati sve potrebne naknade, najamnine i komunalne usluge. S jedne strane, nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka, doslovno, zarađuje od prvog dana – tvrdi Bartosz Śledziński. Prema ugovoru o franšizi, primatelj, međutim, dijeli zaradu s davateljem koji prima 6% od prihoda, kao vrstu mjesečne naknade i 3% od prihoda, kao marketinšku naknadu.
Koliko će radnika biti zaposleno u Jump Planetu uvelike ovisi o veličini objekta, ali i o području (gradu) na kojem park radi. U prosjeku, na tisuću četvornih metara parka dolazi 10-12 zaposlenika – to uključuje menadžera, dva radnika na recepciji, i trećeg koji pomaže vikendima, instruktore i animatore koji su zaduženi za organizaciju aktivnosti. S druge strane, Jump Planet ne zahtijeva da primatelj franšize bude osobno uključen u posao, tako da, u ovom slučaju, mogu sudjelovati samo kao investitori, koji će povjeriti upravljanje parkom menadžerima.

pročitajte članke

Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sada u fokusu i kako će se dalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.