Programiraj za dobit
Bez obzira na zemlju podrijetla ili tržište na kojem djeluju, škole programiranja se za sada ne žale na manjak polaznika. Programeri su, na globalnoj razini, i dalje među najtraženijim stručnjacima na tržištu rada. Informatika i računarstvo, istina, ulaze u osnovne škole kao obavezni predmet, no, interes za izvanškolske tečajeve programiranja ne jenjava, naprotiv. Takav je slučaj i na tržištima ove regije – ne samo da postoje lokalne privatne škole programiranja, već se pojavilo i nekoliko stranih brandova koji nude svoje franšize. Među njima je i poljski franšizni sustav Coding Giants.
– Coding Giants je mreža škola programiranja koja obrazuje djecu i mlade zainterisirane za nove tehnologije i računalno programiranje. Školu su 2015. osnovala četvorica studenata Fakulteta elektronike i informatičkih tehnologija Varšavskog sveučilišta tehnologije. Željeli smo informatički opismeniti mlade ljude kako bi u budućnosti mogli funkcionirati na suvremenom tržištu rada bez ikakvih kompleksa. Željeli smo i kod što većeg broja mladih pobuditi strast prema programiranju, jer vjerujemo da učenje programiranja ne razvija samo „digitalno“ već i logičko mišljenje – kaže Radosław Kulesza, jedan od osnivača škole programiranja Coding Giants.
U ovom trenutku, u 55 gradova Poljske posluje 86 škola programiranja Coding Giants – od toga, 60 je škola u vlasništvu osnivača, a 26 u rukama primatelja franšize. Osnivači sada razmišljaju i o širenju izvan granica poljskog tržišta – Coding Giants, kako smo spomenuli, franšizne partnere traži i u zemljama ove regije.
– Vidjeli smo da svugdje u svijetu postoji veliko zanimanje za tečajeve programiranja, zbog čega smo odlučili ponuditi franšizu i poduzetnicima iz drugih zemalja. Za početak, tražimo partnere u Španjolskoj – prva naša škola bit će uskoro otvorena u Barceloni – te u zemljama Balkana – kaže Radosław Kulesza. – Spremni smo dati master franšizu, koja podrazumijeva prodaju prava za područje cijele države ili određene regije, ali i pojedinačnu franšizu, što uključuje otvaranje samo jedne škole – dodaje on.
Za otvaranje jedne škole programiranja treba imati oko 6.000 eura, što se računa kao početna investicija koja pokriva naknadu za licencu, opremu i uređenje prostora. Davatelji franšize procjenjuju da za opremu treba izdvojiti oko 700 eura, ali u investiciju treba dodati i troškove nabave laptopa za polaznike. Usto, primatelj franšize treba pronaći lokal ili prostor od najmanje 30m2 gdje bi se tečajevi provodili. Osim stolova i stolica, u učionici bi trebao biti i projektor. Iskustvo pokazuje da se investicija isplati nakon 6 do 8 mjeseci poslovanja. Primatelji franšize, dodaje Kulesza, moraju imati na umu da se tijekom franšizne suradnje plaća i redovita tekuća naknada (kao fiksna mjesečna naknada ili kao mjesečna provizija od prihoda škole).
– Zbog specifične prirode ove industrije te potrebe za iznimno kvalitetnim tečajevima, od primatelja se franšize očekuje da imaju osnovna znanja o informatici, novim tehnologijama i programiranju. Uvjereni smo da su te vještine važne za održavanje visoke kvalitete škole – objašnjava Radosław Kulesza.
Davatelji će franšize, međutim, pružiti svu potrebnu potporu budućim partnerima – nude svoju stručnost, brand, know-how i materijal za rad – provjerene nastavne skripte za vođenje tečajeva, edukativni materijal za učenike te marketinški materijal i pristup sveobuhvatnom CRM sustavu koji olakšava proces prijavljivanja polaznika, plaćanja i komunikaciju s klijentima.

pročitajte članke

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.