Obrazovanje je globalni biznis
Na tržištima zemalja ove regije tek se očekuje intenzivan razvoj sektora privatnog obrazovanja. Iako je primetan trend rasta, prije svega, u broju privatnih predškolskih ustanova, te uz činjenicu da na svakom od tržišta regije posluje nekoliko internacionalnih škola, broj privatnih osnovnih i srednjih škola je, u odnosu na globalni trend, i dalje nesrazmjerno mali. Posebno je neznatan broj onih ustanova koje imaju međunarodni karakter te donose svjetske standarde u ovaj sektor. Ova činjenica, stoga, može predstavljati povoljnu okolnost za sve one koji već posluju u ovoj branši te one koji bi se tek u nju upustili, pogotovo što se na tržištu sada pojavljuju i franšizni sustavi koji će biti nadgradnja u odnosu na postojeće i već prisutne licencirane škole. Druga povoljna okolnost je to što iz godine u godinu raste potražnja za kvalitetom koje ovakve ustanove nude.
Voditi posao u osjetljivom području poput obrazovanja i školstva, zahtjeva sigurno mnogo više od povoljnih uvjeta, volje i financija. Čak i kada privatni vrtići ili privatne škole ispune sve propisane uvjete za rad po pitanju prostora, opreme i nastavnog osoblja, ostaje još niz aspekata koje treba urediti kako bi obrazovni proces bio još kvalitetniji, a vođenje ustanove postalo profitabilna djelatnost, koja posluje po željenim internacionalnim standardima. Upravo je franšizing jedan od načina da se ovi problemi premoste te da se nastavni program, metode poučavanja i ishodi obrazovanja, ali i odnos s klijentima, marketing te strategije za upis novih polaznika, podignu na višu razinu.
Svjesni navedenog, na tržišta Centralne i Istočne Europe sada ulazi kanadski obrazovni sustav Maple Bear. Plan je da se lokalnim poduzetnicima i postojećim edukativnim sustavima ponudi franšiza – mogućnost za otvoriti ili konvertirati vlastiti vrtić i školu, pod brandom kanadskog sustava, prema detaljnim smjernicama i protokolima poslovanja, uz sveobuhvatnu podršku davatelja franšize.
– Jednom kad potpiše ugovor s Maple Bearom, naš partner može računati na stalnu podršku velike mreže stručnjaka iz područja obrazovanja, koji rade u 19 zemalja s više od 400 Maple Bear škola. Ovakva se podrška ne viđa u klasičnim internacionalnim i licenciranim školama – kaže Yann Bidan, generalni direktor Maple Beara za Centralnu i Istočnu Europu.
Pitali smo ga kakvu će to razliku Maple Bear donijeti na tržište, po čemu je njihov kurikulum i sustav specifičan, što su prednosti franšizne suradnje te tko su idealni kandidati za primatelje franšize.
Kakvu će promjenu donijeti Maple Bear? Što čini ovaj obrazovni sustav specifičnim?
Obrazovni sustavi u većini industrijskih društava, uključujući i zemlje ove regije, većinom su bili fokusirani na izravno prenošenje činjenica i informacija. Ovaj se model, međutim, značajno promijenio s razvojem novih tehnologija koje su na do sada nezabilježen način olakšale put do informacija i znanja. U tom kontekstu, možemo reći i da se uloga obrazovnih sustava promijenila – oni nisu više samo izvor znanja, već prije pokretači koji će učenike potaknuti da savladaju neke od ključnih kompetencija, potrebnih za izazove suvremenog doba.
Izazovi 21. stoljeća zahtjevaju drukčiji odgovor od društva, a samim tim i od obrazovnih sustava koji danas imaju zadatak educirati generacije suočene s neviđenim tempom društvenih, ekoloških. ekonomskih i tehnoloških promjena. Kanada je pionir među zemljama koje su svoj obrazovni sustav prilagodile razvoju kompetencija za 21. stoljeće. Od 1994. godine država provodi metodologiju koja se u potpunosti usredotočuje na učenje vještina koje su ključne za budući uspjeh. Cilj je stvoriti društveno aktivne pojedince, vođe održivog društva koji će se moći učinkovito prilagoditi svim promjenama. Naglasak u obrazovanju, dakle, prelazi s prijenosa informacija, koje mogu vrlo brzo zastarjeti, prema modelu koji je usredotočen na razvoj društvenih, tzv. „mekanih“ vještine.
Maple Bear upravo primjenjuje ovu kanadsku metodologiju. Ona se temelji na istraživanju i otkrićima, eksperimentima i rješavanju problema. Na taj se način tradicionalne metode poučavanja zamjenjuju edukacijom koja navodi na razmišljanje, potiče učenike na istraživanje okoline i traženje odgovora na pitanja koja će doista biti važna u njihovom svakodnevnom životu. Kad stvari postanu važne, tada počinjete voljeti ono što radite. Također, Maple Bear njeguje okruženje koje podržava učenje kroz pogreške. Ako se djeca ne boje pogriješiti, znajući da je to dio procesa učenja, veća je vjerojatnost da će steći samopouzdanje i razviti fleksibilni način razmišljanja.
Kad se ove kompetencije kombiniraju s međunarodnim okruženjem unutar jedne učionice, postižemo jasno definiran cilj – Maple Bear priprema učenike da žive, rade, surađuju i grade bolji svijet koji neprestano mijenja oko njih. Želimo da naši učenici budu u stanju prihvatiti sva najnovija tehnološka dostignuća, biti aktivni članovi i vođe u svojim zajednicama, ali i povezani sa svijetom koji ima sve manje granica, suočen s izazovima poput imigracije, globalnog zagrijavanja, novih zanimanja i novih područja znanja. Sama jezgra nastavnog plana i etosa tvrtke Maple Bear jest načelo da je važno biti građanin svijeta, ali prije svega, aktivni pojedinac u svojoj zemlji. To je ujedno i jedna od ključnih razlika koju će napraviti Maple Bear.
Za razliku od uobičajene prakse u licenciranim školama, u Maple Bear-u se ne uči isključivo po „stranom“ kurikulumu. Lokalni i kanadski nastavni programi se, zapravo, kombiniraju i dopunjavaju. Što to, konkretno, znači? Na kojem se jeziku odvija nastava?
Maple Bear na svakom tržištu nastupa kao lokalna škola, ne kao internacionalna škola.
Naše su škole, dakle, registrirane kao lokalne škole koje rade u skladu s lokalnim obrazovnim propisima, nudeći potpuno artikulirani lokalni nastavni program, naravno, uz kanadski program i kanadske metodologije poučavanja.
Kad ulazimo na neko tržište, mi obično postavimo referentne točke ishoda učenja koje propisuje lokalno ministarstvo obrazovanja te onih koji se postižu nastavnim planom i programom Maple Beara. Uvijek se staramo da kurikulum Maple Beara dostigne lokalne ishode, a često se dešava i da ih nadmaši. Međutim, ono što će napraviti suštinsku razliku je – način podučavanja. Dakle, da rezimiramo, uzet ćemo i kombinirati najbolje iz oba sustava, kanadskog i lokalnog. Mi obrazujemo lokalnu djecu koja će razmišljati kao građani svijeta!
U tom kontekstu, i nastava je uglavnom dvojezična. Ipak, svaka država po tom pitanju ima specifične propise i mi to moramo poštivati. U najvećem broju slučajeva, na razini vrtića se koristi samo i isključivo engleski jezik. Kako se bliži kraj predškolskog obrazovanja, tako će se i lokalni jezik postepeno uvoditi u kurikulum, da bi u osnovnoj školi nastava u potpunosti bila dvojezična.
Ovaj je bilingvalni kurikulum Maple Bear već testirao i primijenio u različitim sredinama i zemljama širom svijeta. Što su prednosti, zašto je tako važan?
Kanada je u osnovi država dvaju jezika. Dvojezičnost je u našem DNK. I upravo zato što ima dva „maternja jezika“ i specifične nastavne metodologije, Kanada je svjetski lider u dvojezičnom obrazovanju. Istraživanja pokazuju da djeca koja su bila izložena drugom jeziku od rane dobi imaju daleko bolje startne pozicije u životu. Međutim, dvojezičnost je prednost koja nadilazi želju za tečnim govorom na dva jezika. Ona povećava različite mentalne funkcije i socijalne vještine. Prema posljednjim istraživanjima, dvojezična djeca imaju veću sposobnost koncentracije, multitaskinga, socijalizacije, prilagođavanja promjenama i rješavanja problema. K tome treba dodati da dvojezičnost odgađa Alzheimerovu bolest i demenciju do pet godina.
Maple Bear daje franšizu za sve razine obrazovnih ustanova – od vrtića do srednje škole. Hoće li to biti slučaj i u ovoj regiji?
Da, Maple Bear je razvio kurikulume za djecu od 6 tjedana do 18 godina. Na temelju praksi naših škola širom svijeta, ustanovilo se da franšizni partneri najčešće počinju s otvaranjem predškolske ustanove kako bi nastavili s otvaranjem osnovne škole. Naravno, sve ovisi o njihovoj odluci i koju razinu obrazovne ustanove žele razviti i pozicionirati na tržištu, međutim, naš je savjet započeti s vrtićem i polako graditi put otvaranju osnovne škole. Kupovinom franšize naš partner dobiva pravo na otvaranje cijelog spektra, od vrtića do srednje škole, ali se može odlučiti i za otvaranje samo jedne ustanove, recimo, vrtića.
Prvi su franšizni ugovori u ovoj regiji već potpisani, i to u Rumunjskoj i Bugarskoj. Tko su primatelji franšize i koje će ustanove biti otvorene?
Razvili smo protokol koji nam omogućava da vrlo pažljivo biramo svoje partnere. Oba naša partnera, iz Rumunjske i Bugarske, imaju vrlo sličan profil – njeguju veliku ljubav prema djeci i obrazovanju. Riječ je o ljudima s poduzetničkim iskustvom, jer su već nekoliko godina uspješno vodili vlastite predškolske ustanove, a odabrali su Maple Bear zbog kanadske metodologije, dvojezičnog obrazovanja, kao i podrške i iskustva koje će dobiti s naše strane kada budu otvarali osnovne škole.
Vrtić Maple Bear u Rumunjskoj otvoren je početkom rujna u prekrasnom gradu Sibiu i već je upisano 45 djece. Vlasnica je od otvaranja dobila mnoge nove upite i odlične povratne informacije od roditelja, tako da već radi na otvaranju osnovne škole Maple Bear, koja će svoje prve učenike primiti na jesen 2020. Očekuje se da će 300 djece pohađati vrtić i osnovnu školu.
Maple Bear u Sofiji u Bugarskoj otvorit će se na jesen 2020. godine i upisat će djecu u dvije obrazovne ustanove – predškolsku i osnovnu školu. Primatelj franšize također planira postupno utrti put otvaranju srednje škole i na taj način zaokružiti 12-godišnji obrazovni ciklus.
Tko su, inače, vaši idealni partneri? Tko može postati primatelj Maple Bear franšize?
Naš partner može biti svatko tko njeguje strast prema obrazovanju i dijeli naše vrijednosti. Prethodno znanje o djelatnosti obrazovanja nije neophodno, ali se iskustvo u poduzetništvu i menadžmentu uzima kao velika prednost. Do sada su nas kontaktirale tri grupe potencijalnih kandidata. Prvo, postojeći privatni vrtići u kojima nastavno osoblje tečno govori engleski jezik, a koji bi se željeli istaknuti od konkurencije nudeći modernu i priznatu nastavnu metodologiju, uz podršku i preporuku iskusne franšizne mreže. Drugi su vlasnici škola engleskog jezika koji žele proširiti svoj obrazovni profil ulaskom u sektor klasičnog obrazovanja. Konačno, tu su i poduzetnici, sa ili bez iskustva u obrazovanju, koji žele ući na ovo tržište koristeći snažnu podršku globalnog branda.
Koja je najveća prednost ove suradnje za njih – zašto bi trebali kupiti franšizu a ne licencu ili otvoriti školu samostalno?
Jednom kad potpiše ugovor s Maple Bearom, naš partner dobiva podršku velike mreže stručnjaka iz područja obrazovanja, koji djeluju u 19 zemalja s više od 400 škola. Prvi korak za novu školu bit će dodijeljivanje virtualnog direktora nastave iz Kanade, koji će surađivati s lokalnim nastavnim timom, nadgledati nastavnike i provedbu nastavnog plana i programa.
Drugi korak je obuka. Snaga kanadskog obrazovnog sustava zapravo je u kvaliteti nastavnika. Sve započinje programima obrazovanja nastavnika koji su iznimno selektivni, uzimajući kandidate iz najboljih srednjih škola, da bi nastavili svoje obrazovanje i usavršavanje tijekom cijele nastavničke karijere. Maple Bear je uspio kopirati i implementirati ovaj ekosustav u svoju mrežu škola. Danas imamo tim od 200 instruktora koji rade širom svijeta. Oni će nekoliko tjedana obučavati osoblje u novim školama, kako bi kasnije nastavili raditi s nastavnicima i kasnije, kroz redovite obuke, koje se organiziraju najmanje dva puta godišnje. Na temelju identificiranih potreba, virtualni direktor nastave i lokalno nastavno vijeće utvrdit će opseg i sadržaj obuke.
Ovakav vid podrške ne postoji u tradicionalnim internacionalnim i licenciranim školama.
Pored toga, svake godine kanadski stručnjaci dolaze u posjet i ocjenjuju školu. Međutim, ovo nije kontrola već pomoć u procesu poboljšanja škole u svim aspektima. Vrlo je važno da roditelji naših učenika vide kako netko brine o kvaliteti obrazovanja i učincima nastavnog osoblja.
Konačno, podrška s naše strane uključuje i pripremu biznis plana, pomoć pri izradi projekta, postavljanju i vođenju obrazovne ustanove. Naši će partneri moći računati na iskustvo i podršku cijele naše mreže, ne samo u pripremi za otvaranje škole, već i u procesu odabira osoblja, PR kampanja.
Koliko novca treba uložiti u kupnju franšize i otvaranje škole?
Ukupni iznos početnog ulaganja počinje od 50 000 eura, ali može varirati, uglavnom ovisno o vrsti školskog objekta, veličini projekta, tržištu. U ovaj iznos uključena je i jednokratna ulazna naknada za franšizu u iznosu od 35.000 eura.
Trenutno dajemo 50% popusta na ulaznu naknadu za prvog primatelja franšize koji otvori prvu školu Maple Bear u zemlji.
pročitajte članke
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Podrška koju dobivamo, i na koju ćemo uvijek moći računati, ključna je u franšiznoj suradnji i objašnjava svjetski uspjeh Maple Beara“, navodi Ljiljana Nikolova zašto se odlučila za franšizu ovog obrazovnog sustava
Franšize iz područja edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tijekom pandemije. Nekoliko je sustava potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Obrazovni sustav Maple Bear već godinama razvija franšiznu mrežu svojih vrtića i škola izvan granica Kanade. Ove će godine otvoriti i prvu franšiznu školu u Europi.
Kanadski obrazovni sustav Maple Bear pokreće razvoj franšizne mreže u zemljama regije. Saznajte kako da prvi postanete primatelj franšize i pod posebnim uvjetima uđete u rastući biznis edukacije
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Uniqlo, japanski modni brand koji sve više osvaja svijet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem vlastitih trgovina, ali i kroz franšize. Ove godine, fokus je na tržištima u Europi.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.