Ne mijenjati pobjednički tim
– Ovo je vrijeme krize, zapravo, pokazalo koliko je važno – znati učiti – kaže Miroslav Samardžić, jedan od osnivača edukativnog koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“. Kada su, naime, u ožujku uvedene mjere karantene i škole ostale bez đaka, nastava se gotovo preko noći preselila na TV i internetske platforme. Ni djeci ni nastavnicima ovaj prijelaz nije bio lak. – Prema broju ljudi koji su nam se svakodnevno obraćali za pomoć, vidjeli smo da se djeca i roditelji vrlo teško nose s novim formatom nastave. S druge strane, naši učenici, djeca koja su pohađala naše programe i koja poznaju tehnike brzog čitanja, tehnike učenja i tehnike pamćenja, imaju veći kapacitet za učenje, tako da lakše prevladavaju ove probleme, dok drugima, nažalost, možda i nije baš tako – objašnjava Samardžić situaciju koja ih je navela da aktivnosti „Škole“ prilagode tijekom pandemije novim potrebama.
– Zato smo i pokrenuli jednu veoma korisnu akciju. Kao društveno odgovorna organizacija, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ donijela je odluku da će, potpuno besplatno, cijelu svoju infrastrukturu iz 40 škola i preko 100 nastavnika staviti na raspolaganje, ne samo bivšim i sadašnjim polaznicima, već i svim ostalima kojima je pomoć u učenju potrebna. I to širom Hrvatske, Srbije, Crne Gore, BiH, Sjeverne Makedonije, Slovenije – gdje god se nalaze naše „Škole“ – kaže Samardžić.
Sve su ove okolnosti, između ostalog, utjecale na to da razvoj franšizne mreže teče gotovo nesmetano. Samardžić potvrđuje da će se mreža „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ proširiti za pet novih lokacija.
– Potpisani su franšizni ugovori za dvije nove škole u Hrvatskoj, dvije u Sjevernoj Makedoniji i jednu u Srbiji. I to je samo dio razvojnog plana, jer u sljedećem razdoblju očekujemo realizaciju novih ugovora u Hrvatskoj i Srbiji, tako da će taj broj uskoro biti veći – kaže Samardžić.
On kaže da su ljudi, bez obzira na okolnosti i izazove koje je donijela pandemija, ipak bili usredotočeni na vrijeme koje dolazi te na činjenicu da će se i život i poslovanje uskoro vratiti u normalu. Primatelji franšize će, tako, imati dovoljno vremena da se pripreme, pokrenu aktivnosti i dočekaju polaznike za novi obrazovni ciklus.
Zanimljivo je, pak, da od pet novih škola, tri pokreću postojeći primatelji franšize. – I to nas posebno raduje, jer kad se postojeći primatelj odluči proširiti kapacitete i teritorij, onda je to najbolji znak da se radi o poslu koji funkcionira! Ljudi koji prvi put uzimaju franšizu možda mogu i pogriješiti pri odabiru posla, ali već postojeći primatelji, koji dobro poznaju sustav, sigurno ne – ističe Samardžić.
Mreža se širi u Hrvatskoj
– Unatoč „korona krizi“, interes za pohađanjem programa „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u Hrvatskoj nije se smanjio – ističu primatelji master franšize za ovo tržište Helena i Hrvoje Tkalčić. Kriza, kako se ispostavilo, nije utjecala ni na smanjenje interesa za franšizu. – Upravo suprotno! – naglašavaju Helena i Hrvoje, koji su i zaduženi za razvoj mreže „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ na teritoriju Hrvatske.
– Ovo smo vrijeme iskoristili da preselimo dvije postojeće lokacije „Škola“ u novi, veći prostor, kako bismo mogli odgovoriti sve većim zahtjevima za upisima. U tijeku su pregovori za otvaranjem nekoliko novih škola, u gradovima gdje još nismo prisutni, što će uskoro biti i realizirano. Baš je ovih dana i potpisan ugovor za za dva nova gradova u Istri, i to s postojećom primateljicom franšize u Puli Doris Perkov. Ona je s ovim projektom prošle godine krenula od nule – poslovanje u franšiznom sustavu i vođenje škole bili su joj nešto skroz novo. No, bez obzira na to, u kratkom je vremenu postigla veliki uspjeh – kažu Helena i Hrvoje Tkalčić.
I sama Doris Perkov potvrđuje da u ovaj pothvat ušla s neizmjernim entuzijazmom. Kad je naišla na oglas u kojem se nudila mogućnost otvaranja „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, nije joj trebalo mnogo vremena da donese odluku i kontaktira primatelje master franšize. Sve ostalo je, kako kaže, išlo brzo i lako. – Dovoljno je reći da je od prvog kontakta do početka rada prošlo svega mjesec i pol dana. I sve je bilo spremno, krenuli smo bez problema – sve zahvaljujući dobroj podršci i organizaciji unutar sustava ove franšize! – objašnjava Doris Perkov, vlasnica franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ za grad Pulu, a odnedavno i za gradove Poreč i Umag u Istri.
Doris je, čini se, bila i idealni kandidat za ovu franšizu. Diplomirala je i cijelo svoje radno iskustvo stjecala u području obrazovanja. – Susretala sam se i koristila mnoge kreativne i inovativne metode i pristupe učenju i podučavanju, što me je, na kraju krajeva, i privuklo fantastičnom i jedinstvenom programu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Radilo se o nečem poznatom, ali novom, drugačijem i izazovnom – priča Perkov.
Ističe da je odmah prepoznala sve prednosti ovog programa. – Kao mama dvije školarke, i sama sam bila svjesna da je djeci potrebna pomoć i podrška tijekom školovanja. Zato sam u ovom poslu videla jednu dobru i predivnu priliku da ponudim djeci Pule mogućnost stjecanja vrijednih životnih vještina kojima će podići sposobnost i kvalitetu učenja, te na taj način, izrasti u kvalitetnije i snalažljivije mlade ljude – objašnjava Perkov što ju je privuklo ovom edukativnom konceptu.
Naša sugovornica napominje da je za programe „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ od prvog trena vladao veliki interes. – I to, ne samo u Puli. Tijekom prve godine rada, zaprimila sam mnoge upite i pozive oduševljenih roditelja sa područja cijele Istre. Tako je i nastala želja, namjera da se program učini dostupnim na cijelom ovom teritoriju. Tako će, osim u Puli, od jeseni naše programe pohađati i učenici u Poreču i Umagu. No, tu nećemo stati, planiramo i daljnje širenje po Istri, za što imam apsolutnu podršku naše franšizne mreže – kaže Perkov.
Najavljuje da će promotivne radionice uskoro biti organizirane u Puli, Poreču i Umagu te da se zainteresirani već javljuju. U isto vrijeme, bit će otvoren i upis za jesenske grupe. – Također, zbog velikog interesa i velikog broja predbilježbi u Puli, odlučili smo preseliti u novi, veći prostor – napominje Perkov, ukazujući ovim podatkom na sav poslovni potencijal ovog edukativnog koncepta.

pročitajte članke

Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.