Kandidat po mjeri
Kako, ukratko, teče proces odabira primatelja franšize?
Ovaj se proces odvija u nekoliko faza. Prvi je korak uspostavljanje kontakta i razmjena informacija, obično putem e-pošte ili telefonskog razgovora. Naime, kandidat za uzimanje franšize šalje upit, a davatelj odgovara slanjem franšizne brošure ili drugih promotivnih materijala iz kojih kandidat može bolje proučiti sustav i uvjete suradnje. Nakon preliminarne razmjene informacija, obje strane procjenjuju ispunjavaju li osnovne kriterije i, što je najvažnije, jesu li još uvijek zainteresirane za suradnju. Zatim se dogovara sastanak tijekom kojeg se detaljno raspravlja o uvjetima i očekivanjima i davatelja i primatelja franšize. Susret ima i psihološki aspekt. Naime, obje strane tek sada imaju priliku izravno stvoriti dojam o mogućem partneru, procijeniti kakva je „energija“, koliko se dobro razumiju te postoji li dovoljna razina kompatibilnosti – što je vrlo važno za dugoročnu suradnju.
Na koje se kvalitete kandidata treba fokusirati tijekom pregovora?
Napomenuo bih da proces odabira primatelja franšize nije jednostran proces. Procjenu o kompatibilnosti i mogućnosti suradnje, naime, daju obje strane. Kao što davatelj franšize ima sliku svog idealnog partnera, tako i primatelj zasigurno ima skup kvaliteta koji su njemu poželjni.
Na primjer, možemo reći da je idealan davatelj franšize onaj koji ima dobro osmišljen franšizni paket i profesionalno pripremljene informativne materijale. Također, koji je transparentan, zna prezentirati i objasniti financijski aspekt biznisa, stavke franšiznog ugovora te točno znati kakvog partnera traži. S druge strane, primatelj franšize treba biti poduzetan, pokazati određeni stupanj predanosti, entuzijazma, ali i biti sposoban pridržavati se načela i pravila sustava. Sve to pod uvjetom, naravno, da ima dovoljno kapitala i da može uložiti u pokretanje franšize.
Na kraju, da biste ispravno procijenili drugu stranu, najbolje je ako imate s čime usporediti informacije. Stoga savjetujemo potencijalne primatelje franšize da pretraže informacije na internetu, posjete poslovnice davatelja franšize, porazgovaraju s postojećim primateljima, provjere što se piše na forumima.
Gdje se potencijalni primatelji franšize mogu informirati o dostupnim sustavima?
Srećom, danas postoje specijalizirani časopisi i portali posvećeni afirmaciji franšizinga, koji, osim vijesti s tržišta, sadrže i prezentacije o raznim franšiznim sustavima. Sve su to dobri izvori osnovnih informacija o franšizama. U nekim zemljama, naravno, postoje strukovne udruge – franšizne udruge ili franšizne federacije. Ipak, najbolji dojam o dostupnim sustavima dobivamo na sajmovima franšiza. Osim velikog broja izlagača-davatelja franšiza i mogućnosti izravnog razgovora s predstavnicima tvrtki, sajam je, zapravo, idealno mjesto ako želimo usporediti ponudu konkurentskih brendova i franšiza iz iste industrije. Konačno, u sklopu sajmova često se organiziraju informativne i edukativne radionice o franšiznom načinu poslovanja koje mogu pomoći ljudima koji tek razmišljaju o uzimanju franšize.
Na što treba obratiti pažnju prilikom donošenja konačne odluke?
Obje strane trebaju obratiti posebnu pozornost na ugovor o franšizi. Davatelj, prvo, treba imati profesionalno pripremljen ugovor, a potom i operativni priručnik. Također bi trebao biti spreman na sve sljedeće korake oko ulaska novog partnera u mrežu, odnosno, biti spreman pružiti svu potrebnu pomoć i podršku – baš onako kako je to ugovorom zajamčeno. Primatelj franšize, s druge strane, treba pažljivo pročitati i proučiti ugovor. Ne preporučamo da se odluka donosi samo na temelju promotivnog materijala, već savjetujemo da ovom zakonskom dokumentu posvetite najveću pažnju, jer će se primatelj franšize svojim potpisom obvezati na sljedećih nekoliko godina. U dobrom franšiznom sustavu ne bi vam trebao biti problem dobiti ugovor na uvid, a najbolje bi bilo da primatelj franšize prouči i analizira ugovor sa svojim pravnim savjetnikom prije potpisivanja.

pročitajte članke

Verbatoria nastavlja širiti svoju franšiznu mrežu u Europi – na mapi se sada nalazi i novi partner iz Poljske. Tvrtka je također sudjelovala na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.