Dobrobit za djecu i lekcija za mlade

Novi edukativni koncept u Hrvatskoj / Edukido otvoren je početkom rujna 2021. uz školu mentalne aritmetike Malac Genijalac u Varaždinu
Utorak
18.01.2022
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
 

Pronaći svoj put

Tko god se odluči pokrenuti vlastiti posao, reći će da je osim želje, volje i ambicije za tu odluku potrebna i određena doza hrabrosti. Ines Slunjski, mlada poduzetnica iz Varaždina, može potvrditi vlastitim primjerom da je to tako, iako priznaje da se i sama isprva odlučila za siguran i uhodan put. Kao diplomirani odgajatelj djece rane i predškolske dobi, kaže da je bilo posve prirodno da se nakon školovanja zaposli i posveti radu u vrtiću. – Tu sam, međutim, imala priliku prepoznati što su sve potrebe djece, ali i uvidjeti neke mane sustava. Počela sam razmišljati što bih ja mogla učiniti po tom pitanju – uvodi nas Ines u svoju poduzetničku priču.

Odgovor je naoko bio jednostavan, ali izazovan – ako želi promjenu, morat će nešto poduzeti sama, čak i ako to podrazumijeva da napusti siguran posao u državnom sustavu i pokrene nešto svoje. Ipak, dala se u potragu, istražujući dostupne koncepte iz područja edukacije, a posebno programe koji su usmjereni na razvoj kognitivnih sposobnosti i vještina kod djece. Tako je i došla do škole mentalne aritmetike Malac Genijalac – škole koja je već imala razvijenu mrežu u Hrvatskoj i koja je, pri tom, nudila franšizu. – Jednostavno, javila sam se ondašnjem davatelju franšize, krenuli smo u pregovore. Nakon što smo potpisali ugovor o single unit franšizi, dobila sam ekskluzivno pravo otvoriti i voditi školu Malac Genijalac na području Varaždina – kaže Ines.

Od trenutka u kom je odlučila uzeti franšizu do službenog otvaranja škole nije prošlo niti pola godine. – Ako smo na proljeće 2019. ušli u pregovore, već u rujnu smo bili spremni početi s radom – što je, zapravo, idealno vrijeme, budući da djeca polaze u školu i vraćaju se raznim izvannastavnim aktivnostima – objašnjava ona.

Iako ju je, samo pet mjeseci od početka rada, dočekala pandemija, karantena i opća nesigurnost, naša sugovornica kaže da su protekle dvije godine s Malcem Genijalcem bile uspješne. – Čitava se mreža još za vrijeme prvog vala pandemije vrlo brzo reorganizirala. I naša škola u Varaždinu prešla je na online nastavu, odradili smo sve što se od nas kao primatelja franšize očekuje. Već tijekom druge godine rada, a posebno nakon drugog upisnog roka u veljači 2021, sve se ustabililo, tim se uhodao i sve je nekako sjelo na svoje mjesto. Našu je školu u tom trenutku pohađalo skoro 200 djece, tako da smo mogli reći da je to zaista postao dobro uhodan posao – objašnjava Ines.

Upravo u tom razdoblju, sa nešto malo slobodnog vremena u životu, kako kaže, i saznanjem da bi ponudu postojeće škole bilo dobro proširiti, Ines Slunjski počinje razmišljati o uzimanju još jedne franšize.

Edukido stiže u Hrvatsku

Tražila sam čime bih mogla upotpuniti ponudu, a da to ipak bude neka malo drugačija vrsta edukacije, kakve do sada nije bilo u Hrvatskoj! – kaže Ines.

Naišla je na informacije o Edukidu, franšiznom konceptu iz Poljske, koji se izdvaja po svojim originalnim edukativnim radionicama s LEGO kockama, namijenjenim djeci od tri do 12 godina. – Poslala sam upit i vrlo brzo – što moram naglasiti – uspostavila kontakt i dobila povratne informacije. To mi je bilo dovoljno da zatražim sastanak i razjasnim neka daljnja pitanja o uvjetima suradnje. Naravno, ti prvi sastanci i pregovori morali su biti organizirani online, da bismo u svibnju 2021. ipak uspjeli otići u Poljsku i tamo, na licu mjesta, vidjeti kako se odvija nastava i kako čitav sustav funkcionira. Odmah sam odlučila da ćemo uzeti franšizu – prisjeća se Ines.

Edukacija primatelja i instruktora bila je već zakazana za 7. mjesec. – Od tih sedam dana, koliko je predviđeno za obuku, četiri dana je bilo za instruktore, gdje sam čak i ja kao primateljica franšize sudjelovala. Bez obzira što neću biti u nastavi, primatelj mora biti adekvatna zamjena. Naredna tri dana, bila su rezervirana samo za obuku primatelja franšize, gdje se, zapravo, prolaze sva područja poslovanja kako bi franšizer od prvog dana mogao samostalno raditi – objašnjava Ines.

Doduše, sa nama je to možda išlo malo lakše, jer sam ja već u poslu, poznajem pravila franšizne suradnje i jako dobro znam kako stvari funkcioniraju. Ipak, puno sam toga naučila u Poljskoj, što ću sada moći prenijeti na lokalnu razinu, budući da sam, u ovom slučaju, primateljica master franšize. To podrazumijeva sasvim drugačiju vrstu znanja i obveza – pojašnjava ona.

U pravilu, prvi zadatak „mastera“ je otvaranje prve poslovnice.

Ines Slunjski otvorila je Edukido početkom rujna 2021. u okviru svoje postojeće škole Malac Genijalac u Varaždinu. – Ovoga puta je svakako bilo puno lakše, jer smo već imali riješeno pitanje prostora. Samo je trebalo razdvojiti učionice – dodaje kroz smijeh ona.

Podrška od A do Ž

Bez obzira na iskustvo, obuku i prenijeto znanje, primatelj franšize uvijek može računati na podršku davatelja – za savjet, rješenje nedoumica, poboljšanje sustava. – Što se tiče Edukida, oni su apsolutna podrška u svakom dijelu poslovanja. Naravno, mi smo dobili te svakodnevno možemo koristiti Operativni priručnik za franšizere, gdje je opisan svaki aspekt: sve što treba znati o menadžmentu, marketingu, prodaji, ali i o biranju instruktora, idealnim kandidatima, načinu na koji treba voditi intervju, dogovarati suradnju... – kaže Ines.

Pored toga, od davatelja su dobili i osnovne setove LEGO paketa – alat bez kojeg se u Edukidu ne može raditi – kao i sve nastavne materijale te poseban priručnik za instruktore, sa detaljnim objašnjenjima i scenarijima za izvođenje radionica. – Doslovno, u tom je priručniku opisano sve od A do Ž, tako da se instruktori u bilo kojem trenutku mogu pripomoći ili podsjetiti što i kako treba raditi – pojašnjava naša sugovornica.

Širenje prije očekivanog

Drugi zadatak „mastera“ je razvoj mreže škola na teritoriju čitave države, što podrazumijeva pronalaženje novih primatelja single unit franšize. „Master“ je, zapravo, lokalni davatelj franšize i ima obvezu pružati obuku i podršku novim franšiznim partnerima, podsjeća Ines Slunjski.

Nakon pokretanja prve škole i uhodavanja posla, i sama će krenuti u potragu za poduzetnicima koji bi željeli otvoriti i voditi vlastiti centar Edukida. – Davatelj iz Poljske, istina, ne očekuje da počnemo sa širenjem mreže u prvoj godini poslovanja, jer je njima najvažnije da se ustabili rad prvog centra, da prođemo „dječje bolesti“ kako bismo kasnije bili punopravna podrška svojim franšizerima – kaže Ines, ali dodaje da su iznenađenja uvijek moguća. – Koliko god bilo nevjerojatno, već imamo nekoliko konkretnih upita za franšizu. U pregovorima smo za jednu od dvije škole, tako da smo polako počeli i sa širenjem – otkriva ona.

U tom procesu, Ines će sigurno zainteresiranima za franšizu odgovarati i na jedno od osnovnih pitanja – zašto je pokretanje Edukida dobra poslovna prilika? – Profitabilno je – brzo odgovara Ines. – Točnije, ono što se uloži vrlo se brzo vrati, ukoliko sve, naravno, ide predviđenim tokom – pojašnjava ona.

Osim toga, zanimljivo je i korisno! Ipak, naglašavamo da ovo nije igra, već edukacija. I roditelji to prepoznaju, vide koliko naše radionice pozitivno utječu na djecu, svjesni su da dobivaju nešto više, da djeca počinju drugačije koristiti LEGO kocke – umjesto čiste igre i zabave, počinju razmišljati, stvarati... Mi ne pripremamo djecu za ocjene, nego ih pripremamo za život, za budućnost. I što je najvažnije, da izađu van okvira, a ne da se guraju u isti kalup – ukazuje Ines na kvalitetu programa.

Smatra da je klima na tržištu upravo vrlo povoljna za ovakve vrste koncepta. – Izvannastavne aktivnosti, u bilo kojem obliku, zaista su potrebne i korisne, pogotovo ako se ima na umu da je klasični obrazovni sustav krut i zatvoren za promjene. Činjenica je da je sve više roditelja koji imaju potrebu poslati dijete na neku dodatnu aktivnost – kaže ona i napominje da je to još jedan razlog zbog kojeg se isplati uzeti ovu franšizu.

O kvaliteti rada i programa škola Malac Genijalac i Edukido za sada dosta govori broj polaznika, ali i broj preporuka. – Iako se reklamiramo preko interneta i putem lokalnih medija, primjećujemo da najveći broj novih učenika dolazi jer su od drugih čuli jako lijepe riječi o nama. Sad već doslovno imamo i liste čekanja za iduće upisne rokove, a nije zanemariv broj djece koja u isto vrijeme pohađaju programe obje škole – kaže, s dozom ponosa, naša sugovornica.

Uz osnovne edukativne radionice, Edukido nudi i tematske proslave rođendana te jednokratne radionice, tako da čak i djeca koja nisu stalni članovi mogu povremeno doći u školu i tako se upoznati s programima. Za vrijeme praznika, organiziraju se i dnevni kampovi.

Uspjeh je u dobroj organizaciji

Kada je pitaju kako uspijeva u isto vrijeme voditi dva koncepta, Ines kroz smijeh kaže: – Za sada uspješno!

– Edukido je još uvijek fokusiran na područje Varaždina, ali očekujem da će biti izazovno jednom kad počnem intenzivnije prodavati franšize. Kad se razvoj zahukta te kad bude veći broj škola, sigurno ću postaviti menadžera škole u Varaždinu, a ja ću se posvetiti razvoju franšizne mreže. Za „mastera“ je to ipak prioritet – kaže Ines i dodaje da se ne plaši budućnosti. – Imam jako dobru ekipu u školi na koju se uvijek mogu osloniti, tako da sve skupa dobro funkcionira – pojašnjava ona.

Pored toga što je voditeljica škole i što po potrebi „uskače“ kao zamjena, Ines je zadužena za upis i komunikaciju s roditeljima. Tim koji, pak, stoji iza ove uspješne priče čine još i tri učiteljice koje rade u školi mentalne aritmetike i dva instruktora koja su zadužena za Edukido. Ines ističe da na rentabilnost poslovanja svakako utječe i to što se nastava odvija svaki dan – programi škola smjenjuju se po danima. Predavanja su uglavnom u popodnevnim satima, vikendom su rezervirani jutarnji termini, a rođendani se organiziraju po dogovoru.

Nijedna prepreka nije nepremostiva

Pandemija koronavirusa uzdrmala je čitav svijet i njene je utjecaje bilo gotovo nemoguće izbjegnuti.
Svi su se primatelji Malca našli u istoj neprilici, tako da smo jedni drugima bili više-manje moralna podrška. Pokušali smo da u najkraćem mogućem roku izvučemo što više možemo iz te situacije. Kroz dva-tri dana uspjeli smo preći na online nastavu, čekajući prvu priliku da se vratimo nazad u škole. Čak i tada smo radili u malim grupama i individualno, jer smo željeli ispoštovati sve mjere, iako su naše grupe i inače male. Mi se, u pravilu, i sad držimo u svim okvirima i nemamo nikakvih problema – objašnjava Ines.

Što se podrške iz centrale Edukida tiča, potvrđuje da je komunikacija besprijekorna, da su vrlo ažurni, da brzo odgovaraju i rješavaju probleme. – Ako nam nešto od materijala nedostaje, sve dolazi u roku od dan-dva – kaže ona.

Jedan od prvih uvjeta za suradnju s Edukidom bilo je poznavanje engleskog jezika. – Nekome bi to možda bila ozbiljna prepreka, ja, na sreću, nisam imala taj problem. Bitno je da o toj potencijalnoj prepreci budući primatelji franšize iz Hrvatske neće uopće morati brinuti –  oni će biti upućeni na suradnju sa mnom, a sve materijale potrebne za vođenje posla i nastave već smo preveli na hrvatski jezik – kaže Ines Slunjski.

Sreća prati hrabre

Ines Slunjski ima tek 26 godina. Ako se uzme u obzir da je biznis pokrenula s 24, kada većina njenih vršnjaka nije niti završila fakultet, može se slobodno izvesti vrlo laskava ocjena o njenom duhu, posvećenosti i ambicijama. Jesu li ovakvi primjeri inspiracija za mlade? Koliko je poduzetništvo uopće poželjno?

– Vidim da ima mladih koji bi htjeli nešto napraviti sami, ali im fali taj jedan, posljednji korakAko imaju ikakve ideje, ako imaju volje, mlade ljude treba čim prije ohrabriti da se ne zadržavaju u sustavu – smatra Ines.

– Naravno, čeka ih niz prepreka, financije su sigurno jedna od najvećih, iako danas postoje i poticaji države, krediti za mlade... Klima u društvu je, jednostavno, još uvijek takva da se mladi ne ohrabruju pokrenuti vlastite biznise. Srećom, imala sam nekog tko je prepoznao moj potencijal i dao mi taj vjetar u leđa, koji mi je trebao u trenutku kada sam morala donijeti odluku da se okušam u poduzetništvu.

– I moja majka je mislila da je čista ludost što napuštam posao u državnom sustavu, posao koji je stalan i siguran do mirovine. A ja sam rekla: baš u tome je problem! Zar ću se zatvoriti i idućih 45 godina raditi jedno te isto? Da, trebalo je hrabrosti, možda i ludosti, ali sam morala probati. Kad ću, ako ne sad! – odlučna je Ines.

Izazov, ali i zadovoljstvo

Kao jedan od najuspješnijih primatelja franšize Malac Genijalac u Hrvatskoj, Ines Slunjski organizirala je i prvo državno natjecanje u mentalnoj aritmetici u lipnju 2021. Na natjecanju sudjelovala su 124 natjecatelja iz svih krajeva države, koja su se natjecala u tri starosne skupine te dvije kategorije: pismeni dio i mentalni dio. „Malci“ iz Varaždina osvojili su čak 15 medalja.

– U tom mi je trenutku organiziranje jednog takvog događaja djelovalo kao preveliki pothvat, kao da idem glavom kroz zid. Međutim, ispalo je veoma dobro i danas sam baš ponosna i zadovoljna tim projektom – kaže Ines.


Ines Slunjski, primateljica franšiza Malac Genijalac i Edukido

Popularno na forumu