Stigla vam je pošta
Skoro svaka varoš u zemljama regije, pa čak i mjesta s tridesetak kuća, imaju svoju poštu. Međutim, takva situacija nije održiva na duži rok, pošto veliki broj podružnica ne posluje profitabilno, generira velike gubitke i često nije u stanju ni da podmiri troškove za zaposlene. To znači da ostatak poduzeća nosi veliko breme na leđima - terba zaraditi za sebe i druge. Prirodno, postavlja se pitanje kako udovoljiti potrebi ljudi da u blizini imaju poštu, koja je tu skoro čitav njihov život, a da gubitke ne snosi cijelo poduzeće?! Jedno od dokazano dobrih rješenja je franšiza, odnosno, model ugovorne pošte. Takav koncept se već odavno primjenjuje u mnogim europskim zemljama, ali i preko "bare".
U Hrvatskoj je projekt franšiznih pošta pokrenut početkom prošle godine, kada je na natječaju ponuđeno 28 postojećih podružnica, uglavnom u jako malim mjestima. Osnovni razlog su bili veliki gubici koje su te pošte generirale. Na tom natječaju, koji je raspisan u ožujku 2012. godine, prednost su također imali radnici Hrvatske pošte.
Međutim, jedno od suštinskih pitanja je bilo i kako će franšizoprimcu poštanski posao biti isplativ, kad već to nije bio matičnoj tvrtki, posebice kad govorimo o manjim mjestima. Naime, ideja je bila da primateljima franšize poštanski posao bude samo dodatna djelatnost u okviru već postojećeg posla, čime bi obogatili svoju ponudu i povećali frekvenciju ljudi. U Njemačkoj i Austriji brojne franšizne pošte se nalaze na benzinskim crpkama i trgovačkim centrima, dok su ih Šveđani, primjerice, smjestili iu kioske i kladionice.
U Srbiji, još 2004. godine, tadašnje Javno poduzeće PTT izradilo je projekt franšizinga u suradnji s kanadskom poštom Canadian Post Corporation, koja je imala dugogodišnje iskustvo u tom poslu. Projekt je predviđao otvaranje franšiznih poštanskih poslovnica u trgovačkim centrima i trgovinama. Pored plana da se neprofitabilne pošte pretvore u franšize, cilj projekta je bio i pokrenuti samozapošljavanje radnika tog javnog poduzeća.
Nebojša Bojović i Nikola Trubint, profesori Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, u svom radu "Model reinžinjeringa urbanih maloprodajnih mreža", koji se upravo bavi reorganizacijom pošte, kažu da se otvaranjem franšiza povećava i kvaliteta pružanja usluga, u smislu teritorijalne i vremenske dostupnosti. Zbog toga je, kako navode u radu, realno očekivati i povećan opseg poštanskih usluga.
Pošta Crne Gore također mrežu širi kroz franšizu. Ta tvrtka nudi tri oblika franšize: integraciju nove poštanske poslovnice u postojeće maloprodajno mjesto, preuzimanje postojeće poštanske poslovnice i otvaranje potpuno nove podružnice.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Američki lanac restorana Taco Bell najavljuje snažnu međunarodnu ekspanziju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
„Stvoreni“ za franšizing
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...