Cene bez promene
Benetton je u Srbiji prisutan od 1990, kroz partnerski sustav. Master franšizu za tržište jugoistočne Europe kojem pripada i Srbija ima talijanska tvrtka Chemica Trieste u vlasništvu Sven Bichler. U Srbiji partnerski sustav trenutno čini oko 60 partnerskih jedinica - prodavaonica u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku, Kragujevcu i Užicu, od čega su 4 vlastite postrojbe. Naime tvrtka Chemica Trieste je i sama osnovala mješovito srpsko-talijansko poduzeće u Srbiji - Beocolor Chemco - u čijem su vlasništvu spomenute četiri poslovne jedinice odnosno prodavnice.
Poslovni model Benetton Grupe inače podrazumijeva distribuciju robe kroz dva kanala: veleprodaja, kako ga tvrtka naziva a predstavlja prodaju preko partnerskog sustava, i izravnu prodaju. Benettonov partnerski sustav baziran je na mreži neovisnih partnera koje na određenoj teritoriji koordiniše neovisni predstavnik prodaje - poput gospodina Bichler, koji je predstavnik za Jugoistočnu Europu. Benetton, zarad izravne prodaje, otvara i radnje u vlastitom vlasništvu, ali samo u većim gradovima poput Tokija ili Los Angelesa, u kojima su neophodne velike investicije.
Petar Cvijić, direktor i manjinski suvlasnik tvrtke Beocolor Chemco kaže, povodom vijesti o širenju proizvodnje i novim radnim mjestima s početka teksta - da je roba koja se proizvodi u Srbiji namijenjena za izvoz. - Vlasnici Benetton radnji u Srbiji će robu i dalje dobivati iz glavnog skladišta smještenog u Trevisu po tvorničkim cijenama - objašnjava nam Cvijić.
Partnerski sustav Benetona u Srbiji, neće dakle osjetiti značajnije benefite od proizvodnje u Srbiji - osim po eventualnu povećanu kupovnu moć, jer ipak svako novo radno mjesto nosi i boljitak cijeloj ekonomiji. Cvijić kaže da su, inače, uvjeti za pristupanje sustavu, i otvaranje Benetton radnji, veoma strogi i zahtijevaju solidnu investiciju. - Kompletan namještaj i rasvjeta se naručuju u Italiji, a građevinski radovi se izvode po nacrtima arhitekti iz Italije - kaže on. Također, partneri su u obavezi da robu nabavljaju od Benettona i sve maloprodajne cijene, ali i cijene na popustima i sniženjima, prema Cvijićevim riječima, diktira Benetton grupa - kako partneri ne bi bili jedni drugome konkurencija . Opet, ovako postavljen sustav lišava partnera plaćanja naknada koje su sastavni dio kod, recimo, franšiznih sustava - partneri ne izdvajaju čak ni naknadu za marketing.
Benetton Grupu čine brendovi United Colors of Benetton, Undercolors of Benetton i Sisley. United colors of Benetton je prisutan u 120 zemalja i širom svijeta ima više od 6.500 radnji. Godišnje proizvede oko 150 milijuna odjevnih predmeta i ostvari oko dvije milijarde eura prometa. Na razvijenim tržištima Grupa generira ukupno 74 posto prihoda dok se ostatak ostvari na tržištima u razvoju.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Uniqlo, japanski modni brand koji sve više osvaja svijet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem vlastitih trgovina, ali i kroz franšize. Ove godine, fokus je na tržištima u Europi.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .