Najbolje franšize u Americi

Ugledni američki časopis Entrepreneur 35. put je u svojoj povijesti objavio godišnji popis 500 najboljih franšiznih sustava u Sjedinjenim Američkim Državama (Entrepreneur's 2014 Franchise 500®). Za mnoge tvrtke koje su rangirane na popisu može se reći ne samo da su najuspješniji franšizni sustavi na sjevernoameričkom kontinentu, već da kroje i utječu na globalno tržište franšiza, budući da se šire i izvan matičnog tržišta. Ove godine, prvo mjesto zauzeo je Anytime Fitness, koncept koji u svojoj mreži ima gotovo 2.500 fitness centara i koje redovito posjećuje više od 1,9 milijuna ljudi. S druge strane, među prvih deset najviše ima sustava iz ugostiteljskog sektora - Subway (3. mjesto), Jimmy John's Gourmet Sandwiches (5. mjesto), Denny's (8. mjesto), Pizza Hut (9. mjesto) i Dunkin' Donuts (10. mjesto).
Ovogodišnja rang-lista jasno je ukazala i na dominantne trendove, odnosno, na uspon sustava i sektora koji su obilježili prethodnu godinu - kako novinari magazina Entrepreneur ističu, dobar dio kolača na tržištu franšiza otišlo je na sustave koji su svoje poslovanje bazarili na edukaciji i rekreaciji djece, gastronomiji i ugostiteljstvu, fitnessu i brizi o starijim osobama. U narednim godinama, međutim, predviđa se i rast broja franšiznih sustava koji prodaju i servisiraju osobne prijenosne uređaje (smartphonove i tablet-uređaje).
Tvrtke koje su ušle na Entrepreneurovu 35. godišnju listu 500 najboljih franšiza dodale su, zapravo, 8.725 franšiznih jedinica na tržište Amerike, što predstavlja nevjerojatan rast od 51 posto u odnosu na prethodnu, 2012. godinu. U inozemstvu, pak, otvorene su 8.332 nove franšizne jedinice. Ovaj podatak, sam po sebi, više je nego jasan pokazatelj ekonomskog oporavka, te da franšizning igra važnu ulogu u njemu.
Zanimljivo je da se među prvih 150 nalazi svih 11 brandova koji posluju u zemljama ove regije. Najbolje je rangiran Subway, koji zauzima 3. mjesto, a kako smo nedavno pisali, tvrtka je krajem prosinca ponovno ušla na tržište Slovenije, otvorivši franšizni restoran u Ljubljani. Slijede dobro poznati fast-food lanci KFC (14) i McDonald's (16), a rangirani su i Intercontinental Hotel Group (34), Chem Dry (61), Sixt Rent-a- Car (73), RE/MAX (76), Cartridge World (90), Hilton Hotels (128) i Doubletree by Hilton (134).
***U istraživanju su sudjelovale ukupno 853 tvrtke. Najboljih 500 izabrano je na temelju financijskih podataka između srpnja 2011. do srpnja 2013, ali i na temelju čimbenika poput veličine franšizne mreže, iznosa početne investicije, starosti tvrtke, broja godina od pokretanja franšiznog sustava, te broja raskinutih ugovora. Da bi uopće ušli na Entrepreneurovu listu, tvrtka treba imati najmanje 10 franšiznih jedinica, od toga bar jedna treba poslovati u Sjedinjenim Američkim Državama.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.