Nova "Šmizla"

Milica Gavrilović
Srbijanska tvrtka "Dve šmizle" uspješno širi lanac trgovina za prodaju svog nakita, ali ne samo kroz mrežu vlastitih trgovina - među prodajnim mjestima se nalazi više od trideset franšiza i franšiznih kornera. Nedavno otvoreni dućan u Beogradu nije franšiza, ali Milica Gavrilović, vlasnica tvrtke, kaže da će se tijekom ove godine franšiznom sustavu sigurno pridružiti novi partneri. – Zahtijeva za franšizu ima, ali ne kao prošle godine. Odlučili smo da poslije pola godine otvorimo još jednu svoju trgovinu u Beogradu, ovog puta na Topličinom vencu, jer nismo bili prisutni u tom dijelu grada. Pored nakita u toj trgovini se mogu pronaći i torbe, novčanici, svilene ešarpe, sve što je potrebno da jedna žena izgleda još ljepše – kaže Gavrilović.
Ona očekuje da se i ove godine maloprodajnom lancu pridruže nove franšizne trgovine, bez obzira na krizu. –Ljudi koji imaju kapital, poduzetnost i želju da rade, iskoristit će ovo vrijeme da nađu lokal na dobrom mjestu po nižoj cijeni i počet će razrađivati posao. U bolja vremena bilo je jako teško naći poslovni prostor na dobroj lokaciji, a što je jedan od glavnih uvjeta za primatelje franšize. Kao primjer kako se stvari razvijaju, možemo uzeti franšizni korner "Dve šmizle" u Bačkoj Palanci. Premjestili su se na najbolju lokaciju u gradu, iz franšiznog kornera "prerasli" u franšiznu trgovinu, a dio posla koji im je bio neprofitabilan su ugasili – objašnjava Gavrilović.
Vlasnike franšiza kako kaže, savjetuju da pomno prate prodaju nakita, da poručuju manje nakita, ali češće. –Jedinstven dizajn i male serije nakita koje izrađujemo omogućuju našim franšiznim partnerima da konstantno imaju nešto novo u ponudi, što je velika stvar. Franšize koje su u gradovima sa slabijom gospodarskom strukturom, slabije rade, mada i tu ima dosta izuzetaka – kaže ona.
Nedostatak financija i pad kupovne moći se svakako odražava na poslovanje, ali kad je brend zdrav i jak, čak i u vremenima krize, mora se, kako kaže vlasnica "Dve šmizle", ići naprijed i biti broj jedan. – Uz dobre dizajnere i djelatnike koji vjeruju u tvrtku u kojoj rade, sve je lakše. Sve je to propraćeno detaljnim poslovnim planom jer se bez toga danas ne može. Pošto smo mala tvrtka, mi možemo brzo i pravodobno reagirati i to je jedna od naših prednosti – objašnjava ona.
Brend "Dve šmizle" je nedavno dobio još jedno priznanje. Naime, kako kaže Gavrilović, "Dve šmizle" su postale prva dizajnerska kuća sa prostora bivše Jugoslavije koja je pozvana sudjelovati na manifestaciji World Jewelry Facets 2014. koju organizira Swarovski. – Najbolji radovi, koji se prikupljaju sa svih kontinenata, bit će izlagani narednih godinu dana po svim izložbama gdje sudjeluje Swarovski. "Dve šmizle" će predstavljati ogrlica pod nazivom "Spring Star" – ističe Gavrilović.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com