Nova "Šmizla"

Milica Gavrilović
Srbijanska tvrtka "Dve šmizle" uspješno širi lanac trgovina za prodaju svog nakita, ali ne samo kroz mrežu vlastitih trgovina - među prodajnim mjestima se nalazi više od trideset franšiza i franšiznih kornera. Nedavno otvoreni dućan u Beogradu nije franšiza, ali Milica Gavrilović, vlasnica tvrtke, kaže da će se tijekom ove godine franšiznom sustavu sigurno pridružiti novi partneri. – Zahtijeva za franšizu ima, ali ne kao prošle godine. Odlučili smo da poslije pola godine otvorimo još jednu svoju trgovinu u Beogradu, ovog puta na Topličinom vencu, jer nismo bili prisutni u tom dijelu grada. Pored nakita u toj trgovini se mogu pronaći i torbe, novčanici, svilene ešarpe, sve što je potrebno da jedna žena izgleda još ljepše – kaže Gavrilović.
Ona očekuje da se i ove godine maloprodajnom lancu pridruže nove franšizne trgovine, bez obzira na krizu. –Ljudi koji imaju kapital, poduzetnost i želju da rade, iskoristit će ovo vrijeme da nađu lokal na dobrom mjestu po nižoj cijeni i počet će razrađivati posao. U bolja vremena bilo je jako teško naći poslovni prostor na dobroj lokaciji, a što je jedan od glavnih uvjeta za primatelje franšize. Kao primjer kako se stvari razvijaju, možemo uzeti franšizni korner "Dve šmizle" u Bačkoj Palanci. Premjestili su se na najbolju lokaciju u gradu, iz franšiznog kornera "prerasli" u franšiznu trgovinu, a dio posla koji im je bio neprofitabilan su ugasili – objašnjava Gavrilović.
Vlasnike franšiza kako kaže, savjetuju da pomno prate prodaju nakita, da poručuju manje nakita, ali češće. –Jedinstven dizajn i male serije nakita koje izrađujemo omogućuju našim franšiznim partnerima da konstantno imaju nešto novo u ponudi, što je velika stvar. Franšize koje su u gradovima sa slabijom gospodarskom strukturom, slabije rade, mada i tu ima dosta izuzetaka – kaže ona.
Nedostatak financija i pad kupovne moći se svakako odražava na poslovanje, ali kad je brend zdrav i jak, čak i u vremenima krize, mora se, kako kaže vlasnica "Dve šmizle", ići naprijed i biti broj jedan. – Uz dobre dizajnere i djelatnike koji vjeruju u tvrtku u kojoj rade, sve je lakše. Sve je to propraćeno detaljnim poslovnim planom jer se bez toga danas ne može. Pošto smo mala tvrtka, mi možemo brzo i pravodobno reagirati i to je jedna od naših prednosti – objašnjava ona.
Brend "Dve šmizle" je nedavno dobio još jedno priznanje. Naime, kako kaže Gavrilović, "Dve šmizle" su postale prva dizajnerska kuća sa prostora bivše Jugoslavije koja je pozvana sudjelovati na manifestaciji World Jewelry Facets 2014. koju organizira Swarovski. – Najbolji radovi, koji se prikupljaju sa svih kontinenata, bit će izlagani narednih godinu dana po svim izložbama gdje sudjeluje Swarovski. "Dve šmizle" će predstavljati ogrlica pod nazivom "Spring Star" – ističe Gavrilović.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com