Budući da smo koncept za ulazak u Srbiju pripremali godinu dana, već smo pronašli 14 primatelja koji žele i ispunjavaju uvjete i mogu biti dio franšiznog koncepta Motoo. Sa njima smo potpisali franšizne ugovor.
Marko Stefanović, menadžer servisnog koncepta Motoo
Subota
05.07.2014
Njemački franšizni sustav Motoo za servisiranje automobila stigao je u Srbiju. Franšiznoj mreži je u kratkom roku pristupilo već 14 primatelja franšize.
 

Tvrtka Delmax postala je primatelj master franšize za tržište Srbije njemačkog franšiznog lanca za servisiranje automobila Motoo. Franšiznoj mreži je već pristupilo 14 servisa diljem Srbije, a cilj primatelja master franšize jest da pod ovim brandom posluje 80 servisa koji će biti geografski ravnomjerno rasprostranjeni.

Marko Stefanović, menadžer servisnog koncepta Motoo, kaže da je poslovanje ovih servisa prilagođeno njemačkim standardima. – Tehničko-tehnološke promjene se dešavaju jako brzo, i ukoliko serviseri žele zadržati visoku razinu usluge, moraju pratiti sve te promjene. U tome im svakako mi pomažemo – objašnjava Stefanović. 

Osnovni uvjet za potencijalne primatelje franšize jest da njihov servis ima dvije dizalice i tri zaposlena, kao i da mogu servisirati više marki automobila. Pored toga, servisi moraju ugrađivati dijelove samo renomiranih proizvođača, ali nisu u obvezi dijelove nabaljati od davatelja franšize, iako to mogu činiti. 

 – Budući da smo koncept za ulazak u Srbiju pripremali godinu dana, već smo pronašli 14 primatelja koji žele i ispunjavaju uvjete i mogu biti dio franšiznog koncepta Motoo. Sa njima smo potpisali franšizne ugovore – kaže Stefanović. 

Primateljima franšize je na raspolaganju kontakt-centar davatelja za pojašenja svih nedoumica. Također, potporu dobivaju i u marketingu, pravnim savjetima, obuci i usavršavanju, a dostupni su im i brojni softveri namijenjeni kako za identifikaciju i proučavanje dijelova, tako i za organizaciju rada i upravljanje jednim auto-servisom. 

Obukama i seminarima su obuhvaćene praktički sve teme relevantne za jedan neovisni auto-servis. Tehničke obuke se provode uz pomoć ECAP centra (Obrazovni centar za auto-profesionalce) s kojim davatelj franšize ima potpisan ugovor o partnerstvu. 

Zoran Petrović, direktor tvrtke Ferdinand Bilstein SEE i jedan od osnivača ECAP centra, kaže da postoje dva segmenta after market tržišta. Jedan podrazumijeva ovlaštene servise, a drugi ostale, neovisne servise. – U Srbiji se procjenjuje da postoji oko 4.000 auto-servisa od kojih je samo osam posto ovlaštenih od auto-proizvođača. Neovisni su prepušteni sami sebi, nemaju pomoć oko mnogih stvari potup obrade reklamacija, nemaju tehničku, pravnu, marketinšku potporu, što je ujedno i prijetnja po sigurnost u prometu. Cilj našeg centra, koji je partner Motoo sustavu, jest ponuditi potporu i povećati razinu usluga – ističe Petrović. 

Philip Hess, vlasnik tvrtke Hans Hess unutar koje je nastao Motoo koncept, kaže da vlasnici servisa u današnje vrijeme moraju biti eksperti i znati ne samo kako popraviti auto, već biti stručni u organizaciji, financijama, marketingu. – Cilj naše tvrtke je pomoći servisima. Naša tvrtka je obiteljska tvrtka koja je počela s radom prije oko 25 godina, a servisni koncept Motoo stvorili smo prije deset godina – objašnjava Hess. 

Primatelji franšize biće u obavezi plaćati mjesečnu franšiznu naknadu. Njihov rad i poštovanje ugovora kontrolirat će davatelj franšize, a povremeno će biti organizirano istraživanje Mistery Shopper.


Popularno na forumu