Franšiza potiče eko-turizam

Kreveti, stolovi, klupe i sofe napravljeni od euro paleta namijenjenih za ogrjev, posteljine od čistog pamuka, kupatilo građeno od prirodnih materijala prikupljenih u lokalnoj sredini te reparirani namještaj negdašnje vojske Jugoslavije, koji je trebao biti spaljen i istopljen – čine jedinstveni interijer eko-hostela Republik iz Užica. Na krovu ovog objekta nalaze se solarne ploče koje služe za zagrijavanje vode, a vani, kontejneri različitih boja u kojima se selektira otpad. Ideja o eko-hostelu nastala je 2012, a realizirana je godinu dana kasnije. Vlasnik koncepta Marko Ristovski negdašnji je student hotelijerstva, i kako sam kaže, zahvaljujući znanju stečenom na fakultetu, znao je da u moru hostela koji posluju u svijetu, užički se mora po nečemu razlikovati. Ekološku priču povezao je s povijesnom te je hostel tematikom i dizajnom "oživio" motive Užičke republike. Ristovski je, kako kaže, želio da hostel postane (energetski) neovisan, kao negdašnja "patizanska država". Istina, na tome se još uvijek radi jer su neophodne velike investicije.
Hostel može ugostiti 30 turista. Nešto manje od polovice gostiju (oko 40%) čine stranci i to najviše u ljetnoj sezoni. Statistika pokazuje da najveći broj gostiju dolazi iz Rusije, Njemačke i Japana.
– Ljudima se zaista dopada naš koncept. Sve je više ekološki osvešćenih ljudi i oni zaista traže mjesta poput ovog u kojem se vodi računa o ekologiji. Posjedujemo sustave uštede energije, vodimo računa o primarnoj selekciji otpada koji se odvozi na deponiju ili prodaje za recikliranje, učimo ljude koristiti ekološki transport, i kako, uopće, ne utjecati pogubno na okoliš – objašnjava Ristovski.
Upravo zahvaljujući svojim gostima počeo je razmišljati o franšizingu kao modelu širenja. – Budući da smo uveli standarde u poslovanje, da imamo jedinstven poslovni koncept i da su nam mnogi gosti govorili kako bi voljeli u svom gradu imati sličan hostel, zaključili smo da je franšizing idealan za širenje ove ideje. Prvobitna namjera nam je utjecati na razvoj eko-turizma i smanjiti negativan utjecaj ugostiteljskih objekata na okoliš. Zarada nije osnovni motiv – objašnjava Ristovski.
Foto: Eko-hostel Republik, Užice
Pošto je na samom početku poslovanja riječ o, kako sam kaže, niskoprofitabilnim poslu, ne bi postajale nikakve franšizne naknade u prve dvije godine. Nakon toga bi se, u slučaju profitabilnog poslovanja, definirala godišnja franšizna naknada. – Primatelj franšize dobio bi pravo na korištenje brenda te kompletan know-how oko opremanja i uređenja objekta i poslovanja. Siguran sam da bi potencijalni primatelji franšize imali 30 do 40 posto niže troškove pokretanja hostela nego da pokušaju sami, budući da smo mi kroz sve to već prošli i da imamo uhodan i uigran tim, dobre majstore i povoljne ugovore s dobavljačima. Pošto ne uzimamo nikakvu franšiznu naknadu, svi troškovi oko pokretanja poslovanja bili bi na primatelju franšize – objašnjava svoju ideju Ristovski i dodaje da već postoje zainteresirani i da jedan kandidat iz Srbije već traži lokaciju za hostel.
On vjeruje da je ideja o širenju putem franšize u sve veće gradove Europe dobra i moguća u narednom razdoblju. – Osnovna vodilja koncepta je briga o okolišu i tu postoje standardi. Ono gdje se primatelji mogu prilagoditi jeste sama tema hostela koju svatko može izabrati ovisno o tome gdje bi se hostel nalazio –objašnjava Ristovski.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.