Kako se raste uz glazbu

Mogli bismo reći da je franšiza Monkey Music u svijetu glazbe ono što je Helen Doron u podučavanju beba i male djece engleskom jeziku. Naime, Angie Coates, školovana glazbenica i profesorica, znala je da će slušanje glazbe pozitivno utjecati na razvoj njene prvorođene kćeri. Pošto nije našla adekvatne satove glazbe u svojoj okolini, sama je odlučila napisati glazbeni program koji bi stimulirao rani razvoj i proces učenja kod djece. Prvi polaznici škole, koja je otvorena u Londonu 1993, bili su njezina kćer i djeca njezinih prijatelja.
– Glazba utječe na sve aspekte razvoja kod djeteta – na njegove fizičke, psihičke, jezične i socijalne vještine, to jest, stimulira sveukupni proces učenja. Kao netko tko je podučavao malu djecu glazbi, to sam znala i prije nego što sam postala mama. Sva se djeca rađaju s osjećajem za glazbu i ako se taj osjećaj od najranijeg doba potiče, djeca kasnije lakše iskažu svoj glazbeni potencijal. Međutim, kao što sam rekla, utjecaj glazbe na vrlo malu djecu mnogo je dublji i to pokazuju brojna istraživanja. Pjevanje, sviranje i slušanje glazbe čine dobar temelj za sve aspekte učenja i razvoja – kaže Angie Coates na svojoj internetskoj stranici i dodaje da je njezino petero djece pohađalo Monkey Music.
Posao se brzo razvijao i, prema njenim riječima, mnogi su bili zainteresirani započeti isti biznis.
– Pitala sam tad svog brata pravnika što mogu učiniti ne bi li proširila poslovanje i on mi je odgovorio: franšizing – rekla je nedavno Coates u izjavi Bloombergu.
Prva franšiza otvorena je 1998, a danas diljem Velike Britanije radi 50 primatelja franšize. Oko 10.000 obitelji pohađa ove satove svaki tjedan. Koncept je, kako se navodi na službenoj web-stranici, prepoznat kao brand br.1 u području aktivnosti za predškolsku djecu, a 2004. postao je i član Britanske franšizne asocijacije.
Jeni Eastlake, jedna od korisnica franšize koja je otvorila tri centra, skoro je 10 godina radila kao učiteljica i koordinatorka za glazbu u osnovnoj školi. Uživala je svirati glasovir, no, nije imala formalno glazbeno obrazovanje. Međutim, kako sama kaže, oduvijek je voljela glazbu i željela u svojoj školi sudjelovati u glazbenim aktivnostima. – Monkey Music je za mene bila idealna prilika kojom bih spojila glazbu, predavanje i obiteljski život. O njima sam saznala iz jednog članka i stupila u kontakt s Angie. Poslije nekoliko oglednih radionica, bila sam oduševljena energijom i entuzijazmom učitelja – ističe ona.
Eastlake naglašava da joj je na raspolaganju i menadžerica zadužena za franšizing koja je uvijek raspoložena odgovoriti na sva pitanja i pomoći kada iskrsnu poteškoće u poslovanju. – Uvijek možemo naučiti nešto novo, što je vrlo važno ako želimo naše programe održati "svježim" – kaže ona.
Primaocima su na usluzi i drugi menadžeri iz sjedišta tvrtke, svatko u svojoj stručnoj oblasti: marketingu i PR-u, zaštiti djece, zdravlju i sigurnosti, edukaciji. Monkey Music Intranet konstantno se obnavlja informacijama neophodnim za unapređenje programa, materijalima za podučavanje i marketinškom literaturom. Na seminarima, lokalnim forumima i godišnjoj konferenciji, primatelji franšize mogu razmijeniti svoja iskustva.
Da bi postao primatelj ove franšize, kandidat treba voljeti raditi s malom djecom, gajiti istinsko zanimanje za glazbu, a ukoliko želi i sam biti predavač – imati potrebne glazbene kvalifikacije. Takođe treba biti pouzdan i dobar u komunikaciji sa ljudima, odlučan i sposoban motivirati druge kako posao bude rastao.
Val Stephenson, vlasnica tri franšizna centra, kaže da je joj je najveća inspiracija kada vidi kako njeni "majmunčići" razvijaju ne samo glazbene, već i socijalne vještine. – Uživam kad uhvatim trenutak u kojem su počeli svirati instrument tek onako, za sebe, kad se nasmiju svom omiljenom rekvizitu ili kad počnu ručicama mahati na glazbu. Ovaj posao zaista može oblikovati živote ove djece i samo saznanje da ste bili dio toga jeste privilegija – kaže ona.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.