Vjerujemo u obrazovanje

Marcin Kruszynki (drugi slijeva, s primateljima master franšize iz Ukrajine i Češke)
Ne tako davno, Školu matematike 2plus2 mogla su pohađati samo djeca u Poljskoj. Škola je, zapravo, privatni edukativni centar koji okuplja đake od 3 do 19 godina kojima su potrebni dodatni satovi iz matematike, kemije ili fizike. Otvorena je i za nadarene i za manje uspješne učenike, a o učincima možda dovoljno govori i to što je od početka rada (2010.) do danas otvoreno 58 centara diljem Poljske – od toga, čak 55 franšiza.
Razvoj na matičnom tržištu, bio je i prvi korak do međunarodne franšize. Danas, pod imenom i brandom ove škole radi i pet franšiza u Ukrajini, dvije u Češkoj, jedna u Kazahstanu. Franšizu su prošle godine otvorili i u Novom Sadu. Kako nam je potvrdio Marcin Kruszynski, direktor tvrtke BLC, zadužene za razvoj franšiznog koncepta 2plus2, tu priči nije kraj. Pitali smo ga...
Što je, po vašem mišljenju, bilo presudno za ovakav dinamičan i brz razvoj franšizne mreže?
Mi, prije svega, vjerujemo u obrazovanje. Iza toga stoji jaka želja pomoći djeci i, stoga, želimo surađivati sa svima koji tako misle. Iako naši primatelji franšize dolaze iz sasvim različitih sredina, sa svima smo uspjeli ostvariti dobru komunikaciju i suradnju, jer shvaćaju da naš sustav predavanja, u usporedbi s tradicionalnim pristupom, zaista unosi razliku. Drugi razlog je sigurno i to što se pokazalo da je koncept isplativ – i za roditelje i za primatelje naše franšize.
Također, mi imamo toliko mnogo ideja kako bismo poboljšali obrazovni sustav da vrlo lako "inficiramo" franšizne partnere svojim entuzijazmom. Posljednji projekt koji smo pokrenuli, pored postojećih – škole stranih jezika i škole matematike, jeste Digitalna akademija, to jest, škola informatike, koja zaista dobro djeluje.
Istaknuli ste jednom prilikom da se franšizni koncept Škole matematike 2plus2 može podvesti pod "meki franšizing". Što to konkretno znači?
Kao što sam već spomenuo, naši primatelji franšize dolaze iz različitih branši, s različitim iskustvima, i zaista smo spremni pažljivo saslušati svaki njihov prijedlog ili ideju. I ne samo da smo otvoreni za sugestije ili promjene, već i za kritiku. Svatko, zapravo, svoju 2plus2 školu vodi pomalo i na svoj način. Nama je jedino važno da su predani poslu. Iako primatelji franšize ne moraju nužno biti nastavnici, ipak, želimo vidjeti da im je stalo do obrazovanja mladih.
Foto: Škola matematike 2plus2 u Ostravi, Češka
Što biste izdvojili kao osnovne prednosti franšiznog sustava 2plus2?
Najvažnija je stvar razmjena iskustva. Naravno, to je i sustav koji koristimo, ali najviše, informacije i znanja koja mogu podjeliti i razmjeniti svi oni koji su dio sustava. Naravno, nisu sve franšizne škole podjednako uspješne – imamo od vrlo uspješnih do škola s osrednjim rezultatima. Međutim, mi znamo primijeniti različite marketinške strategije, riješiti problem. To je i zbog iskustva iz drugih područja edukacije – škole stranih jezika, a odnedavno, kao što sam spomenuo, i škole informatike.
Nedavno ste objavili da razgovarate s potencijalnim primateljima franšize iz Hrvatske. Kako napreduju pregovori? Kada se može očekivati otvaranaje prve škole?
Tako je, škola će biti otvorena u Zagrebu. Upravo smo potpisali ugovor i započeli pripreme za uređenje prostora kako bi škola počela s radom u rujnu.
Što planirate u narednom razdoblju?
Planiramo, naravno, i dalje rasti, jer još uvijek ima tržišta s ogromnim potencijalom. Upravo smo potpisali franšizni ugovor i za jedno tržište u Africi. Našli smo sjajnog partnera koji razumije naš pristup obrazovanju i veoma cijenimo njegovu predanost radu. Škola će biti otvorena u Malaviju i, također, otvorit će vrata početkom rujna. Što se tiče europskih tržišta, ohrabruje nas iskustvo iz Češke – u Ostravi, recimo, radi naša najuspješnija franšiza u insotranstvu.
Međutim, gdje god dođemo, ciljamo na gradove s više od 15.000 stanovnika. Iskustvo iz Poljske nam pokazuje da škole ovog formata vrlo lijepo prolaze u gradovima od 50-60.000 ljudi. Preporučujemo da škola 2plus2 bude u blizini tradicionalne škole, možda čak i unutar škole, ako postoji i ta mogućnost. Bitno je da lokacija bude dobro povezana s ostatkom grada ili da se nalazi u naselju sa dosta mladih obitelji.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.